Plastenka v vozilu lahko povzroči požar
08.08.2018 »Sedel sem v tovornjaku in jedel kosilo. Nenadoma pa sem zagledal dim,« je dejal voznik na videoposnetku. Na koncu se...
Dolgotrajne visoke temperature povečujejo verjetnost nastanka poškodb pnevmatik, še posebej pa tudi nastanek požara. Zato je potrebno redno preverjati njihovo stanje.
"Ekstremna toplota v kombinaciji z nizkim zračnim tlakom je eden izmed najpogostejših vzrokov za nastanek poškodb pnevmatik," pravi Christoph Walter, direktor ADAC Truckservice Laichingen. Če so temperature dolgotrajno višje od 30 stopinj Celzija, lahko temperatura asfalta doseže od 40 do 60 stopinj Celzija. S tem postanejo pnevmatike mehkejše, se izrabijo hitreje, pregrejejo in vnamejo. Zato morajo vozniki preveriti pritisk, ko je pnevmatika hladna. Poleg tega se svetuje tudi natančen pregled vseh pnevmatik in seveda tudi rezervne pnevmatike. Pravilna reakcija v primeru poškodovane pnevmatike je počasno ustavljanje. Če je pnevmatika zgolj predrta počasi izpušča zrak. V primeru eksplozije pa je značilen glasen pok, naokoli leteči deli in dim. Voznik v tem primeru ne sme naglo zavirati, temveč vozilo počasi pričeti ustavljati.
Prvo pravilo je, da se ne ogroža človeških življenj. Pri dvojnih pnevmatikah ADAC Truckservice svetuje, nadaljevanje vožnje z vklopljenimi smernimi utripalkami, vse dokler se pnevmatika ne loči od platišča in odpade. V tem primeru vozniki ne smejo prehitevati tovornega vozila in morajo vzdrževati dovolj veliko varnostno razdaljo. Če se voznik tovornjaka takoj ustavi, je verjetnost, da bo požar zajel celotno vozilo izredno velika.
Pri enojnih pnevmatikah ali požaru na pnevmatikah na sprednji krmilni osi, pa je potrebno vožnjo nadaljevati po korakih. Takoj, ko se pnevmatika loči od platišča oziroma izgubi svojo obliko, postane vozilo običajno nenadzorovano in na primer lahko z lahkoto pri večjih hitrostih prebije varovalno ograjo. Zato je potrebno vozilo ustaviti hitreje, kot pri požaru na dvojni pnevmatiki. Kot splošno pravilo velja: čim prej obvestite gasilce in to že med vožnjo. Pomembno je, da imate podroben opis položaja vozila in podatke o tovoru, zlasti če gre za nevarno blago. V primeru, da sami poskušate pogasiti požar, naredite to v krajših intervalih in čim bližje od spodaj navzgor in še v smeri vetra. Bodite previdni, saj lahko eksplodirajo tudi druge pnevmatike, ki so izpostavljene vročini.