Luksuz na kolesih
30.10.2024 Francosko podjetje Théault, specializirano za proizvodnjo vozil za prevoz živali, je predstavilo 12-metrski 'Élégance...
Pri Volkswagen Truck & Bus so ob koncu lanskega leta predstavili svoje poglede glede avtonomne vožnje, povezanosti in čistega transporta.
Menedžment inovativne, znanstveno-preiskovalne in razvoje ekipe skupine Volkswagen Truck & Bus je predstavil inovativne rešitve in tehnologije znotraj omenjene skupine: MAN Truck & Bus, Scania, Volkswagen Caminhões e Ônibusm, Volkswagen Nutzfahrzeuge in Rio.
Volkswagen Truck & Bus Innovation Day 2017 je specializiranim evropskim medijem, med katere spada tudi naša revija Transport in logistika, predstavil tehnologije in inovacije skupine, ki je bila osnovana leta 2015. Predstavili so prihodnost transporta, nove dimenzije avtonomije, povezljivosti in ekologije. Poleg tehnologij iz bližnje in daljne prihodnosti je bilo v Hamburgu možno videti znane rešitve kot tudi svetovno premierno – električni tovornjak e-Delivery.
Znana imena
Prihodnje novosti in vizija prihodnosti kot tudi proizvodi skupine so bili predstavljeni od najvišjih predstavnikov podjetja. Med moderatorji so bili Andreas Renshler – CEO Volkswagen Truck & Bus GmbH, Anders Nielsen – glavni tehnični direktor Volkswagna Truck & Bus GmbH, Joachim Drees – predsednik uprave MAN SE in MAN Truck & Bus AG, Henrik Henriksson – CEO Scania AB, dr. Ekhard Sholts – predsednik upravnega odbora Volkswagna Nutzfahrzeuge, Antonio Roberto Cortes – izvršni direktor MAN, Latinska Amerika, in Markus Lipinski – predsednik uprave RIO (novi oddelek za digitalizacijo v Volkswagnu Truck & Bus Group), Johan Jungwirth – glavni digitalni direktor podjetja Volkswagna Truck & Bus Group...
Prihodnost je tukaj in zdaj
Po zaključenih uvodnih govorih so prireditelji za obiskovalce pripravili tudi tri posebne delavnice, saj je vizijo skupine Volkswagen Truck & Bus možno združiti v nekaj ključnih točk. Avtonomna vožnja za večjo varnost in zaščito okolja. Pri Volkswagnu Truck & Bus prav tako vneto razvijajo številne aplikacije, vožnjo v koloni – platooning (premikanje kolon tovornjakov, pri katerih prvi tovornjak vodi njemu sledeča vozila) – pa MAN in Scania že vneto preizkušata v Evropi.
Volkswagen Truck & Bus tesno sodeluje z Volkswagnom Group Research na področju avtomatizirane vožnje. S projektom Fellow Truck se bodo postopno integrirali moduli umetne inteligence v vozila, Volkswagnov cilj pa je ponuditi popolnoma avtonomen način prevoza potnikov in ljudi na javnih cestah, in to v nekaj letih. Povezovanje in digitalizacija bosta spremenila prevozniški svet s pomočjo že predstavljene digitalne platforme za telematiko RIO, ki so jo pri Volkswagnu že predstavili in začeli uporabljati pred letom dni. Ideja je povezovanje celotne oskrbne verige, da bi se s tem dosegla čim večja učinkovitost. Platforma digitalne rešitve Rio bo tako v polni meri na voljo do konca leta 2017.
eCrafter – kapaciteta do 1,7 t
Strokovnjaki iz Volkswagna Truck & Bus priznavajo, kako se povečuje prodaja blaga preko spletnih trgovin, zato je treba že zdaj iskati rešitve za alternative pogone in s tem zagotavljanje boljše kakovosti zraka. Občuten napredek je zaznati na področju alternativnih pogonskih sistemov, vse več prodanih pa je tudi električnih vozil končnim kupcem. Dober primer tega je eCrafter, električni kombi z dometom do 200 kilometrov. Vozilo bo na voljo izbranim kupcem do konca leta 2017. Pri Volkswagnu Truck & Bus prav tako pripravljajo rešitve za srednje težke in težke električne tovornjake, ki bodo namenjeni distribuciji, obenem pa razvijajo električne avtobuse. Skupina bo kmalu imela celo garnituro električnih vozil za evropsko tržišče. Ta bo temeljila na skupno razvitem električnem pogonu, ki ga bo možno uporabljati za univerzalni modularni element v vseh distribucijskih tovornjakih in mestnih avtobusih, proizvedenih znotraj skupine.
Plin in elektrika
Položaj z električnimi pogoni ni tako enostaven pri prevozih na velike razdalje. Pri težkih tovornjakih in avtobusih bi povečevanje dosega zmanjšalo kapaciteto. Obstajajo pa tudi alternativne rešitve – plin in biodizel. Motorji na utekočinjeni naravni plin (LNG) so rešitve, ki imajo v prometu na dolge razdalje velik potencial. Scania je predstavila prvi tovornjak na utekočinjeni naravni plani z motorjem Euro 6 že leta 2014, septembra 2017 pa so začeli projekt LNG v sodelovanju z logistično skupino Volkswagna. Znotraj skupine iščejo tudi druge načine za uvedbo elektrifikacije za težke tovornjake.
Program e-road zajema ceste z električnimi vodniki nad cestiščem, kot je to pri tramvajih, pantograf na vozilu pa med vožnjo polni baterije. Na Švedskem že imajo takšno testno stezo za električne tovornjake Scania, podobna testna infrastruktura pa se pripravlja tudi na nemških avtocestah, in sicer okoli Frankfurta in v pokrajini Baden-Württemberg.
e-Delivery iz Brazilije
Na omenjenem dogodku so prvič predstavili mali tovornjak e-Delivery. Tovornjak, ki je še v fazi prototipa, je popolnoma električno gnan, namenjen pa je za prevoz pošiljk v mestih. Razvili so ga v tovarni Volkswagen Caminhões e Onibus v Braziliji, proizvodnja se bo začela leta 2020. Napaja se z električnim kablom, motor razvije 80 kW (109 KM), baterija pa je litij-ionska. Pogon je na vsa štiri kolesa, z enim polnjenjem naj bi tovornjak dosegel do 200 km. Prvi e-Delivery bo v realnih razmerah uporabljen v prihodnjem letu, prodaja pa bo najprej stekla v Braziliji.
Med Volkswagen Truck & Bus Innovation Day 2017 so pripravili tudi nekatera izmed omenjenih vozil, ki si jih je bilo možno ogledati v živo: MAN eTGM, avtobus MAN Lion's City NL313 CNG (15 m), MAN TGX 18.560 4x2 LLS Fellow Truck, tovornjak Scania Electric s pantografom G360, tovornjak Scania Hybrid P320, tovornjak Scania LNG G340 (traktor), avtomatizirani tovornjak za industrijska področja Scania R450, tovornjak VW e-Delivery in kombi VW eCrafter.
S pogledom vnaprej se bodo pod okriljem skupine Volkswagen Truck & Bus resursi še bolje izkoristili, na eni strani za nove tehnologije in proizvode, na drugi pa za razvoj digitalnih rešitev in inovativnih storitev. S tem podjetje postavlja nove mejnike glede avtonomne vožnje in avtomatiziranih prevozov, digitalnih rešitev ter obenem pripomore k razvoju okolju sprejemljivejših pogonov.