Luksuz na kolesih
30.10.2024 Francosko podjetje Théault, specializirano za proizvodnjo vozil za prevoz živali, je predstavilo 12-metrski 'Élégance...
Citroën praznuje 30. obletnico modela Jumper, naslednika legendarnih modelov TUB in Type H. Različne generacije modela Jumper so že od leta 1994 dalje na voljo vsem poslovnim uporabnikom in že od nekdaj izpolnjujejo njihova pričakovanja.
S svojo vzdržljivo in inteligentno zasnovo omogoča najbolje izkoriščen vsak kubični meter prostornine in ponuja veliko različnih konfiguracij, ki zagotavljajo prilagojeno rešitev za vsakega uporabnika. Citroën že skoraj 100 let podpira strokovnjake s svojim izborom vzdržljivih in inovativnih lahkih gospodarskih vozil, ki so prilagojena posebnim potrebam vsakega poklica. To še posebej velja za segment dostavnih vozil z legendarnimi modeli, kot so TUB, pravi pionir sodobnih lahkih gospodarskih vozil, slavni Type H, priznani C25 in nedvomno tudi Jumper, ki praznuje svojo 30. obletnico.
V nadaljevanju predstavljamo zgodbo modela Jumper, ki je Citroënu omogočil, da že 30 let stoji ob strani vsem podjetjem in danes to pot nadaljuje z novim in še bolj inovativnim modelom Jumper.
Jumper je ob čisto prvi predstavitvi, januarja 1994, v javnosti pustil nepozaben vtis, saj je na trg dostavnih vozil uvedel dizajn, udobje, ergonomijo in užitke v vožnji, ki so jih navdihnili osebni avtomobili. Znamka Citroën še posebej veliko pozornosti posveča potrebam poslovnih uporabnikov, ki v svojih vozilih preživijo dolge ure. Notranjost Jumperja je tako ergonomsko zasnovana kot v petvratni limuzini poleg tega pa je imel izboljšano zvočno izolacijo in opremo, ki je do takrat v kombiju še ni bil. Na primer električno pomična stekla in klimatska naprava.
Jumper je, za različne poslovne uporabnike, ponujal široko paleto motorjev (bencinskih in dizelskih, vključno z novim 2,5-litrskim atmosferskim dizelskim motorjem in turbodizelskim trivaljnim motorjem, katerega visok navor je bil zelo primeren za velike obremenitve) ter karoserijskih različic, ki so skupaj tvorile ponudbo kar 58 različnih izvedenk modela Jumper.
V začetku leta 2000 se je Jumper predstavil s prenovljeno oblikovno zasnovo, predvsem pa tudi z dvema motorjema, ki sta bila za tiste čase v tehnološkem vrhu: turbodizelski motor 2.2 HDi z neposrednim vbrizgavanjem in motor 2.0i s pogonom na dve vrsti goriva, bencin in utekočinjen naftni plin. Jumper je svojo inovativnost pokazal tudi na področju opreme, saj je bil prvi model v svojem segmentu, ki je ponujal voznikov sedež s spremenljivim vzmetenjem, kamero in radarskimi merilniki na zadnjem delu.
Citroën je na podlagi uspeha prve generacije modela Jumper predstavil povsem novi model, ki se je še natančneje odzival na potrebe poslovnih uporabnikov. Njegova oblikovna zasnova je bila moderna in hkrati praktična, saj je imel, na primer, v odbijač vgrajene stopnice, ki so uporabniku omogočale lažje čiščenje vetrobranskega stekla. Razpon uporabne prostornine se je povečal na 17 m3 v primerjavi s prejšnjimi 14 m3, novi Jumper pa je bil v svojem segmentu edini model s pogonom na prednji kolesi, ki je omogočal skupno maso vozila nad 3,5 tone. Izbor dizelskih motorjev HDi se je razširil na tri različne zmogljivosti: 100, 120 in 157 konjskih moči.
Jumper je bil sicer že od nekdaj v ospredju, pred približno enim desetletjem pa je pridobil čisto vse najsodobnejše sisteme za pomoč: dnevne luči LED, zaslon na dotik z vgrajenim navigacijskim sistemom, Connecting Box z garnituro za prostoročno upravljanje Bluetooth in vtičnico USB, opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu in za motorje e-HDi tudi sistem Stop&Start, ki v mestu zmanjša porabo goriva za 0,5 litra/100 km.
Že nekaj tednov sta na voljo nova modela Jumper in ë-Jumper. Za še več udobja med vožnjo je za Jumperja prvič na voljo samodejni menjalnik, in sicer pri dveh od treh novih motorjev BlueHDi (140 in 180 KM, pri čemer je motor s 120 KM vgrajen skupaj s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom).
Poslovnim uporabnikom, ki se zavzemajo za trajnostno mobilnost in znižanje stroškov vsakodnevne uporabe je na voljo novi ë-Jumper s povsem novim 100-odstotno električnim motorjem. Njegova moč (200 kW/270 KM) in doseg (420 km*) sta v tem avtomobilskem segmentu drugim za vzor. Novi ë-Jumper je možno na hitri polnilni postaji z močjo 150 kW napolniti od 0 do 80 % v samo 55 minutah. Jumper v svojem segmentu že zdaj velja za pionirja brez emisijske vožnje, v prihodnosti pa bo na voljo tudi z novim motorjem na vodikove gorivne celice, ki naj bi omogočal skoraj 500 km dosega.
Novi Jumper je naredil pomemben korak naprej na področju povezljivosti. Izvedenke srednjega nivoja opreme so opremljene s 5-palčnim zaslonom, na katerem so prikazani mediji, ki so v uporabi (radio, telefon prek povezave Bluetooth,...). Modeli z najbogatejšim nivojem opreme pa so pridobili veliki 10-palčni zaslon na dotik z vgrajeno navigacijo ter brezžični vmesnik Apple CarPlay in Android Auto.
Da bi uporabnikom zagotovili optimalne delovne pogoje je novi Jumper opremljen s številnimi novostmi: električna parkirna zavora, ki je bolj udobna za uporabo kot ročna zavora, digitalno notranje vzvratno ogledalo, ki je resnično zagotovilo za varnost, sistem za prostoročni vstop in zagon... Uvedeni so bili tudi novi sistemi za pomoč pri vožnji, kot sta opozorilo na voznikovo utrujenost in samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev.
Z vsemi temi novimi lastnostmi in oblikovno zasnovo, ki je bolj kot kdaj koli prej v skladu z najnovejšo identiteto znamke Citroën, ima Jumper vse, kar je potrebno za začetek četrtega desetletja uspeha v segmentu dostavnih vozil.