Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Mercedes-Benz je že leta 2016 na sejmu IAA predstavil električno konceptno vozilo za distribucijo. Le dve leti kasneje pa že daje v uporabo 10 električnih tovornjakov Actros, ki jih bodo kupci testirali v realnih delovnih pogojih.
Gre za dve- in triosne variante, skupne dovoljene mase 18 in 26 ton. Pogonski sistem ima dva elektromotorja, vsak ima izhodno moč 125 kW, ki sta nameščena v pesta pogonskih koles na drugi osi z največjim navorom 485 Nm. S pomočjo prenosnih razmerij med elektromotorji in kolesi pa se navor poveča na 11.000 Nm, kar je primerljivo z dizelskimi tovornjaki. Menjalnik je ZF AVE 130. Maksimalna obremenitev znaša 11,5 tone na os. Z enim polnjenjem pa je možno prevoziti 200 km, ki jih zagotavljata dve litij-ionski bateriji izhodne moči 240kWh. V eActrosu so baterije nameščene v šasijo. Izpraznjene baterije se lahko popolnoma napolnijo v treh do enajstih urah, ob predpostavki, da je realna moč polnjenja (20 do 80 kW.)
Srečna podjetja, ki so prejela eActrose so : Dachser, Edeka, Hermes, Kraftverkehr Nagel, Ludwig Meyer, pfenning logistics, TBS Rhein-Neckar in Rigterink iz Nemčije ter Camion Transport in Migros iz Švice.
Serijska proizvodnja električnih Actrosov pa se bo začela leta 2021.
Oglejte si tudi, kako se novi eActros pelje v živo: