Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Mercedes-Benz je predstavil novi eActros 600, električni tovornjak namenjen prevozom na dolge razdalje, ki z enim polnjenjem baterij prevozi okoli 500 kilometrov.
Novi eActros 600, katerega predstavitev smo včeraj spremljali v Hamburgu, ima tri baterijske module s kapaciteto po 207 kWh, torej skupno 621 kWh razpoložljive energije, s katerimi lahko prevozi okoli 500 kilometrov, z enim dodatnim polnjenjem med počitkom, pa je tako mogoče prevoziti tisoč kilometrov na dan.
Za pogon se uporablja t.i električna os (e-axle), ki je sestavljena iz dveh elektromotorjev, ki sta skupaj z menjalnikom integrirana v zadnjo (pogonsko) os. Motorja nudita 400 kilovatov (544 konjskih moči) dolgotrajne moči in 600 kilovatov (816 konjskih moči) kratkotrajne moči.
Ob obeh motorjih je še planetni menjalnik s štirimi prestavami, menjava poteka samodejno, voznik pa lahko v izbiro prestave posega tudi sam. Regenerativno zaviranje (ki nadomešča funkcijo retarderja) je na voljo s petimi stopnjami.
Pri tem velja poudariti, da je celoten pogonski sklop zelo kompakten in zelo učinkovit, napredno toplotno upravljanje s povezanimi hladilno/grelnimi krogi motorja, akumulatorja, menjalnika in kabine pa odvečno toploto iz enega mesta uporablja za ogrevanje na drugem.
Največja dovoljena masa skupine vozila je lahko do 44 ton, v primeru največje dovoljene mase 40 ton pa je pri klasičnem polpriklopniku nosilnost 22 ton. Sam vlačilec je, zaradi nameščenih baterij, približno tri tone težji od primerljive različice z dizelskim motorjem. Vlačilec ima medosno razdaljo 4.000 milimetrov, dodatno pa je kabina na prednjem delu podaljšana za 80 milimetrov, kar izboljšuje aerodinamiko.
Polnjenje je možno prek priključka CCS na levem ali desnem boku, z največjo močjo 400 kilovatov, ko bo na voljo MCS (megavatni polnilni sistem), ga bodo lahko tisti, ki bodo želeli, naročili. Možna pa bo tudi njegova naknadna vgradnja. Začetek serijske proizvodnje novega modela je predviden čez leto dni - torej konec leta 2024.