Električni avtobus na celjskih mestnih ulicah

Nomago je danes v Celju začel s testiranjem enega izmed prvih serijskih električnih avtobusov proizvajalca MAN. Testiranje električnega avtobusa MAN Lion's City E, ki lahko z enim polnjenjem prevozi celo več kot 550 kilometrov, bo potekalo na rednih linijah mestnega potniškega prometa v Celju, ki je v zadnjih letih naredilo pomembne korake pri trajnostnem razvoju mobilnosti.

nomagomanlions-city-e-2

»Javni potniški promet je brez dvoma ekološko najbolj sprejemljiv način mobilnosti, brez učinkovitega javnega prevoza pa nobena država v svetu ne bo mogla doseči kriterijev za znižanje emisij. Med ključnimi svetovnimi izzivi prihodnjega desetletja sta prav trajnostni razvoj mobilnosti in zeleni prehod. S temi izzivi smo se v Nomagu skupaj z Mestno občino Celje in ostalimi razvojno naravnanimi občinami začeli spopadati že pred leti. Zaradi tega so v celjskem mestnem potniškem prometu že od vsega začetka vključena izključno vozila, ki jih poganja zemeljski plin. Pri transformaciji naše mobilnosti, se seveda ne bomo mogli zanašati zgolj na en energent, temveč bomo lahko cilje dosegli zgolj z učinkovito kombinacijo različnih virov energije, kot so plin, elektrika, vodik ipd.,« je povedal mag. Sandi Brataševec, glavni izvršni direktor družbe Nomago.

MAN Lion's City E, ki bo v prihodnjih dneh prevažal potnike v Celju, poganja električni motor s skupno do največ 240 kW moči, skupna zmogljivost baterij pa znaša kar 480 kWh. Dodatno energijo vozilu zagotavljajo napredni sistemi, ki izkoriščajo tudi energijo ob zaviranju, kar je izrednega pomena pri avtobusih, ki se uporabljajo v mestnem potniškem prometu. MAN Lion's City E omogoča prevoz do 88 potnikov, ob polni obremenitvi pa 12-metrski avtobus tehta kar 19,5 tone.


Nomago je v zadnjih letih električne avtobuse že testiral v v Mestni občini Nova Gorica, Šempetru pri Gorici, Ljubečni pri Celju, na mednarodni liniji Nova Gorica - Gorica,… Električni avtobus je vključen tudi v krožni potniški promet v BTC City Ljubljana, kar je bil tudi prvi primer v Sloveniji, ko posebni linijski promet temelji izključno na elektriki. Tudi sistem za izposojo koles Nomago Bikes, ki je aktiven že v 11 slovenskih občinah, v pomembnem delu sloni prav na električni mobilnosti, saj je več kot polovica koles v sistemu električnih.


Fotogalerija