Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Econic je bil prvič predstavljen leta 1998 na sejmu 'Entsorga' kot inovativno specialno vozilo z nizkopodno kabino. Danes predstavlja eno najbolj pogosti vozil za specialne potrebe v komunalnem segmentu, svoje mesto pa je našel tudi pri oskrbi letal ter gasilcih.
Sprva ga je proizvajalo podjetje NAW (Nutzfahrzeuggesellschaft Arbon & Wetzikon) v Arbonu v Švici ob Bodenskem jezeru. Leta 2003 se je proizvodnja preselila na današnjo lokacijo v Wörthu v Nemčiji. 2001 je bila družini Econic dodana izvedba s pogonom 6x4, ki jo je leta 2004 dopolnil Econic 8x4/4 z dvema gnanima in dvema krmiljenima osema. Leta 2002 je bilo uvedeno vozilo Econic s pogonom na zemeljski plin, leto kasneje pa je iz proizvodnih trakov zapeljalo pettisočo vozilo.
Leta 2013 sta sledila svetovna premiera in začetek serijske proizvodnje nove generacije vozila Econic, katerega osnovne komponente so aktualne še danes. Na področju trajnostnih ciljev je bil leta 2022 dosežen še en mejnik: eEconic, ki ga poganja izključno elektrika, je v ponudbi dopolnil običajne modele z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Do danes je bilo izdelanih in dobavljenih približno 28.000 vozil Econic. Približno 85 odstotkov teh vozil se uporablja za odvoz komunalnih odpadkov, okoli pet odstotkov pa pri gasilcih, na primer kot vozilo z dvižno lestvijo. Nadaljnjih deset odstotkov vozil se uporablja za druga področja, na primer kot prekucnik ali mešalnik betona, kot cisterna za gorivo ali kot vozilo za catering oskrbo letal na letališču z dvižno nadgradnjo.
Današnji Econic je na voljo kot dvo-, tri- ali štiriosno vozilo z največjo dovoljeno maso 18, 26 in – pri štiriosni izvedbi – 32 ton. Na voljo je z nizko ali visoko kabino, medosno razdaljo od 3.450 do 5.700 milimetrov in močjo motorja od 200 kilovatov (272 KM) do 260 kilovatov (354 KM). Poleg preverjenega samodejnega menjalnika s pretvornikom navora Allison s šestimi prestavami je za Econic opcijsko na voljo tudi varčen avtomatizirani menjalnik Mercedes-Benz PowerShift 3 z 12 prestavami za vožnjo naprej in štirimi vzvratnimi prestavami, ki ima posebej prilagojene vozne programe za mestni promet.
Če so potrebne individualne rešitve s kompleksnimi predelavami za posebne naloge, jih lahko po želji naredi Mercedes-Benz Custom Tailored Trucks (CTT). Po potrebi se lahko na primer še dodatno skrajša medosna razdalja ali zoži širina vozila.