Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Življenjski cikel pogonskega akumulatorja se ne konča nujno po uporabi v vozilu. To dokazuje pilotni projekt GUW+ družbe Üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe AG, pri katerem podjetje Daimler Buses sodeluje kot partner. V projektu, napovedanem v letu 2021, so akumulatorski sistemi iz mestnih avtobusov Mercedes-Benz eCitaro zaživeli drugo življenje kot stacionarni hranilniki energije.
Inovativno rešitev hranilnika energije je razvilo in uvedlo podjetje Mercedes-Benz Energy GmbH. Sistem za shranjevanje v usmerniški postaji Üstra, ki je zdaj začel delovati v Hannovru, omogoča skupno in hkratno napajanje z energijo električnih avtobusov eCitaro in tramvajev javnega potniškega prometa.
Skupna kapaciteta stacionarnega hranilnika električne energije je več kot 500 kWh. Sestavlja ga 28 akumulatorskih sistemov iz avtobusov Mercedes-Benz eCitaro. Vsak mestni avtobus eCitaro ima zmogljive akumulatorske pakete NMC, ki zdaj, ko dosežejo svojo določeno mejo dosega, dobijo priložnost za drugo življenje v stacionarnem hranilniku energije pilotnega projekta GUW+ v Hannovru.
Podjetje Daimler Buses v okviru svojega razumevanja trajnosti celostno obravnava življenjski cikel avtobusov in njihovih akumulatorskih sistemov. Ko električni pogonski akumulator NMC v popolnoma električnem mestnem avtobusu eCitaro brez lokalnih izpustov in s tihim delovanjem po približno petih do šestih letih uporabe doseže približno 80 odstotkov svoje prvotne kapacitete, ga je načeloma treba zamenjati, da se zagotovi zahtevani doseg mestnih avtobusov.
Pri stacionarnem obratovanju, kjer imajo izgube kapacitete le manjšo vlogo, pa akumulatorji ostanejo popolnoma delujoči do deset let. Ponovna uporaba akumulatorjev v drugi fazi v obliki stacionarnih modulov za hranilnik tako povečuje njihove gospodarne koristi in podpira okoljsko bilanco avtobusa eCitaro.
Usmerniška postaja v Hannovru oskrbuje tramvaje in električne avtobuse družbe Üstra ter je priključena na javno električno omrežje. Zbiralnik energije služi kot začasni hranilnik za učinkovito uporabo energije, nastale iz rekuperacije, pri obratovanju mestne železnice. Pri tem shranjena energija omogoča izravnavo konic obremenitve in nemoteno delovanje v primeru izpadov omrežja.
Poleg tega se družba Üstra osredotoča tudi na oskrbo javne polnilne infrastrukture in oddajanje presežnih kapacitet v javno električno omrežje. Kadar se proizvede preveč električne energije in so v javnem omrežju zaznane povečane potrebe, je treba te konice prestreči, razbremeniti električno omrežje in preprečiti scenarije popolnega izpada napajanja z energijo. Družba Üstra je na svojem zemljišču postavila posebej zasnovano polnilno postajo za polnjenje lastnih električnih avtobusov prek hranilnika.
Nadaljnja perspektiva je vključitev napajanja drugih vozil na električni pogon v polnilno infrastrukturo, kot so komunalna vozila ali osebna vozila zaposlenih. Shranjevanje energije za uporabo v lastni delavnici ali v območjih administrativnega upravljanja podjetja vodi k znatnemu povečanju gospodarne koristi te investicije upravljavca v drugo življenjsko dobo akumulatorja z zamenjavo in stacionarno nadaljnjo uporabo.