Audi Sport z novimi »mašinami«
28.06.2016 Audi Sport je od MAN-a prejel šest tovornjakov MAN TGX 18.480 in dva premium tovornjaka za prevoze na dolge razdalje,...
Audi s predstavitvijo druge generacije modela Q3, čigar predhodnik je bil izredno priljubljen tudi med slovenskimi kupci, predstavlja, vsaj tako so ga poimenovali, družinski SUV, ki se lahko pohvali z multitalentom, obenem pa je popolnoma digitaliziran in opremljen s številnimi asistenčnimi sistemi.
Prva generacija modela Q3, ki so jo proizvajali med letoma 2011 in 2018, je bila prodana v več kot 800.000 primerkih, v Sloveniji pa je omenjeni model navdušil približno 2.300 kupcev. S tem pa si tudi lasti naslov vodilnega v tem segmentu. Nova različica ponovno združuje športno-terenske zmogljivosti, in kot pravijo pri slovenskem zastopniku, se bo ta uspešna zgodba zagotovo nadaljevala. Namreč v zadnjih šestih letih je prodaja SUV-jev v strmem vzponu, vsak drugi prodan premijski avtomobil pa je iz nabora SUV vozil.
Za slovensko tržišče so pripravili posebno prilagojen paket Trend, predvideva pa se, da bo 45 odstotkov prodanih vozil poganjal dizelski- in 55 odstotkov bencinski motor, delež bencinsko gnanih vozil pa se samo še povečuje. Z novo generacijo modela Q3 se je tudi proizvodnja iz Španije preselila na Madžarsko, kjer Audi poleg vozil proizvaja tudi pogonske agregate.
V dolžino je vozilo zraslo za slabih 10 centimetrov in sicer sedaj meri 4.049 milimetrov. Prav tako se je povečala tudi medosna razdalja (+ 77 milimetrov). Prtljažni prostor je v primerjavi s predhodnim modelom prejel dodatnih 70 litrov, tako da je sedaj za prtljago na voljo 530 litrov. S prenovo pa je postala celotna notranjost prostornejša in bolj uporabna. Več prostora na zadnji klopi (+ 42 milimetrov) bodo cenili višjerasli potniki, serijsko pa je ta tudi pomična za 15 centimetrov naprej in nazaj. Voznik pa bo takoj opazil bolj pokončno namestitev volanskega obroča (kot so povečali za 4,5o). Oddaljenost od tal je pri vse različicah enaka (140 milimetrov), v širino pa je vozilo pridobilo 25 milimetrov. Stransko silhueto dodatno poudarjajo tako imenovani »quattro« boki/ramena, ki vozilo vizualno še dodatno razširijo. Novi Q3 si veliko lastnostni pri zasnovni karoserije deli z večjimi »brati« in C in D segmenta vozila. Aluminijast je sedaj pokrov motorja in sprednji prečni nosilec.
Novi Q3 je je na voljo s platišči dimenzij od 17 do 20 palcev, serijsko pa so vsi modeli opremljeni z LED žarometi. Za doplačilo so na voljo tudi matrični žarometi. Na voljo je več različnih paketov notranjosti in zunanjosti. V notranjosti lahko izbirate med različnimi načini oblazinjenja in okrasnimi letvicami ter vložki. Nova je tudi kljuka za odpiranje vrat, katero je sedaj mogoče odpirati tako z levo, kot tudi desno roko. Za volanskim obročem in vzdolž polovice armaturne plošče se pojavlja 8-kotna obroba, ki jo je moč videti tudi na sprednjem delu vozila oziroma maski. Poleg 8,8 palčnega zaslona na dotik, si je moč omisliti tudi 10 palčno različico, pri obeh pa boste žal pogrešali povratne haptične informacije (tresenje zaslona ob dotiku). Generalno gledano upravljanje ostaja klasično. Klimatska naprava je tako ločena od osrednjega zaslona, njeno upravljanje poteka preko običajnih tipk. Prav tako ostaja ločen tudi gumb za nastavitev glasnosti multimedijske enote, ki je sposobna povezave tako s Android Auto in Apple Car Play sistemom.
Vsi motorji, razen najmanjšega bencinskega 35 TFSI (1,4 litra delovne prostornine) so 2-litrski. Prvi je sicer na voljo samo z ročnim menjalnikom, medtem ko lahko pri ostalih različicah izberete tudi S-Tronic menjalnik s 7 prestavami in pogon na sprednji kolesni par ali Quattro pogon. Razpon moči motorjev sega od 110 kw (150 KM) do 169 kW (230 KM), čez približno dve leti se bo pridružil tudi priključni hibrid, nekoliko prej pa tudi najzmogljivejša različica RSQ3 z že znanim 2,5-litrskim 5-valjnim motorjem, ki bo razvil okoli 400 KM.
Seveda ne moremo tudi mimo zajetnega nabora varnostnih sistemov in sistema Audi Drive Select, ki ima sedaj tudi opcijo Offroad, ki z ne tako invazivnim poseganjem v ESC sistem omogoča tudi vožnjo po neutrjenih terenih. Med varnostnimi dodatki pa je sedaj kot del deželne opreme vgrajen tudi sistem za opozarjanje nenamerne menjave voznih pasov. Prav tako je del serijske opreme sistem Audi pre sense front, ki s pomočjo radarja prepozna kritične situacije s pešci, kolesarji in drugimi vozili ter voznika opozarja z zvočnimi, vizualnimi signali ter tresenjem volana. Če je potrebno lahko zavira tudi s polno močjo.
Za najbolj osnovno različico z bencinskim 35 TFSI motorjem bo potrebno odšteti skoraj 35 tisočakov, pri čemer boste dobili ročni menjalnik, medtem ko bo dizelska različica s sedem stopenjskim menjalnikom S-tronic na voljo od 38 tisočakov dalje.