Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Visokokakovostna dizelska goriva »Q Max nove generacije« - odgovor Petrola za učinkovitejše prehajanje v »nizkoogljično družbo« .
Sodobni dizelski motorji danes predstavljajo tehnološko izredno izpopolnjene motorne pogone in vrh več kot stoletje dolge evolucije motorjev z notranjim zgorevanjem. Čeprav se zdi, da se njihov čas, ob vse bolj agresivnem vstopu elektrifikacije na področje prometne mobilnosti, izteka, pa prav njihova tehnološka izpopolnjenost zagotavlja, da bodo ti pogoni še kar nekaj časa na naših cestah. Pri našem največjem naftnem trgovcu se tega dobro zavedajo, zato so poskrbeli za še eno nadgradnjo njihovih Q Max goriv. Čeprav je zelo verjetno, da nas čaka brezogljična prihodnost, pri Petrolu vedo, da se to ne more zgoditi čez noč. Prav zato želijo z novo generacijo Q Max goriv, ki so jo na trg plasirali prav v teh dneh, poskrbeti, da bo tudi pot v novo mobilnost prijaznejša in bolj odgovorna do okolja.
Ob močnem trendu elektrifikacije cestne mobilnosti je potrebno upoštevati, da bo z njo težko zadovoljiti vse segmente mobilnosti. Med te zagotovo spada segment težjih in energetsko potratnejših gospodarski vozil, kjer bo zmogljiv in tehnično dovršen dizelski motor nesporno še dolgo prevladoval. Med te zagotovo spadajo prevozi velikih količin tovora, hrane in ne nazadnje tudi ljudi, ki terjajo zelo zmogljive pogone in morajo ob tem v enem koraku premostiti tudi zelo velike razdalje. Alternativni pogoni temu danes še niso kos, vprašanje pa je kdaj bodo razpoložljive tehnologija nizko ali brezogljičnih energentov lahko nadomestile dizel gorivo, kot ga poznamo danes. Drugi segmenti, kjer dizelski pogoni prav tako še nimajo ustreznih zamenjav so stroji v kmetijstvu, gozdarstvu, gradbeništvu, še bolj pa to drži za pomorske prevoze.
Pri sodobnih avtomobilskih dizelskih motorjih 60 litrov visokokakovostnega dizelskega goriva Q Max Diesel pomeni več kot 1000-kilometrsko avtonomije brez vsakršnega kompleksnega načrtovanja energetske oskrbe na tej poti. Če upoštevamo čas, potreben za polnjenje akumulatorja električnega vozila ali rezervoarja dizelskega vozila, bi malo hudomušno razliko lahko izrazili kot ročno menjavo predrte gume na odprti cesti in postankom ter menjavo vseh štirih pnevmatik na vozilu formule 1. Razlika je seveda več kot očitna.
Dizelsko gorivo torej še naprej ostaja pogonski steber mobilnosti pri voznikih, ki na leto s svojim avtomobilom prevozijo več kot 30.000 kilometrov, ki dnevno potujejo na daljših razdaljah, pri katerih je izjemno pomemben tudi čas potovanja, in se zavedajo, da racionalni stroškovnik mobilnosti neposredno vpliva na ekonomijo prevoza. Res je, da se elektromobilnost pogosto deklarira kot pogon „brez emisijskih izpustov“, a to drži le če pri tem štejemo le izpuste vožnje. Če k temu prištejemo „celoten ogljični odtis“ enega in drugega pogona, pa bomo dobili povsem druge vrednosti. Ob tem ne gre pozabiti, da sodoben avtomobilski dizelski motor, tudi brez pomoči elektrike, v ozračje zmožen izpustiti manj kot sto gramov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer. Če pa je tak motor opremljen tudi z blago hibridno tehnologijo, ki iz energetske enačbe umika porabo energije iz goriva za pogon sekundarnih električnih porabnikov v vozilu, kot so elektronski varnostni sistemi, svetlobna telesa, klima in digitalne naprave, se stanje v prid tem motorjem še dodatno izboljša.
Še bolj učinkovito je neposredno povezovanje dizelskega motorja z električnim motorjem in dodatno shrambo, ki jo polnimo iz električnega omrežja. Priključni hibridi z dizelskimi motorji združujejo značilnosti učinkovitega „avtocestnega ultramaratonca“ z vsemi prednostmi električnega avtomobila.
V rahlo pesniški prispodobi bi torej lahko rekli, da tudi z uporabo sodobnih dizelskih goriv, ki jih lahko danes natočite na Petrolovih cestnih postajah, del energije tekočih goriv, ki se v motorjih iz kemijske pretvarja v mehansko, zagotavlja tudi iz trajnostnih virov naših rek, vetra in sonca. To pa je pomembno sporočilo za obdobje, v katerem se nahajamo oziroma v katerega vstopamo. Nič več ne bo več tako kot je bilo in tega se očitno zavedajo tudi v Petrolu
Sodobni napajalni sistemi dizelskih motorjev danes obratujejo pri tlakih, ki še bistveno presegajo 2000 barov. Za primerjavo, to so tlaki, ki tudi 500 krat presegajo tlak v domači vodni napeljavi. Da se gorivo lahko zelo učinkovito pomeša z zrakom skrbijo sufisticirani in filigramsko natančni sistemi vbrizgavanja.
Za čistost goriv pred vstopom v sistem vbrizgavanja sicer v motorju skrbijo ustrezni filtri, ki lahko zadržijo tudi nekaj mikrometrov velike nečistoče in s tem zagotavljajo, da vsi prehodi goriva ostanejo maksimalno prehodni, vbrizgavanje pa optimalno. A tudi filtri niso »vsemogočni«, zato je skrb za kakovostno gorivo še vedno največji garant nemotenega delovanja motorja. Ključno pri tem je, da se s tem zagotovi optimalen proces zgorevanja goriva, pri katerem tudi drugi parametri obratovanja ostanejo optimalni (poraba, moč in zmogljivost motorja, emisije idr.). Goriva Q Max nove generacije po zagotovilu Petrola danes izpolnjujejo vsa ta pričakovanja. In če smo tudi tukaj rahlo hudomušni – pregovor sicer pravi, da »se za dobrim konjem vedno kadi«, a pri Petrolu pravijo: »Z našim gorivom bodo prav vsi konji v vašem vozilu v najboljši kondiciji, a se za njimi ne bo nič kadilo«.
Petrolovi energetski in kemijski inženirji so se nove generacije visokokakovostnih goriv Q Max lotili enako dosledno kot njihovi kolegi, ki razvijajo sodobne motorje. Eden ključnih izzivov pri razvoju sodobnega dizelskega goriva je kako v motorju zagotavljati optimalno čistost vseh sklopov in površin, ki sodelujejo pri oskrbi motorja z gorivom in to ves čas obratovanja vozila. Pri tem najpomembnejšo vlogo odigrajo aditivi, ki so danes nepogrešljiv sestavni del vsakega visoko kakovostnega goriva. Z njimi lahko zagotovimo to, kar z običajnimi neaditiviranimi gorivi nikakor ni možno. Prav zato je Petrol v svoja najnovejša goriva vključil najsodobnejšo različico večnamenskih aditivov znane svetovne družbe za proizvodnjo aditivov, Afton Chemical iz Velike Britanije. Za zagotavljanje popolne čistosti in zaščite motorja Petrol v svojih novih Q Max gorivih uporablja najnovejšo tehnologijo družbe Afton - »Dual Action Tehnology«. Pri tem en aditiv poskrbi za zelo učinkovito in hitro odstranitev vseh v motorju nabranih oblog, po čiščenju pa površine ostanejo tudi dodatno zaščitene. V Petrolu trdijo, da je tak učinek v določenih primerih mogoče doseči že z enim samim polnjenjem, seveda če motor ni pretirano »zanemarjen«.
Stanje motorja, ki se vzpostavi po uporabi teh goriv, ne glede ali gre za »regular« kakovost goriva tipa Q Max Diesel, ali za »premium« gorivo tipa Q Max iQ Diesel, se v motorju vzpostavijo pogoji, pri katerih motor lahko zadiha v polni moči. To pa pomeni, da se resnično lahko izrabijo »vsi razpoložljivi konji motorja«, ki jih motorna tehnologija vozila ponuja. Novost so na novo dodani in izboljšani aditivi, ki poskrbijo za manjšo obrabo površin, delno regeneracijo filtrov, ter brezhibno delovanje injektorjev, brez zatikanja ali upočasnjenega gibanja.
Nova molekularna formula, vključena v nov posodobljen paket aditivov v Q Max dizelskih gorivih, motorju »vrača« izvorno moč in odzivnost, zagotavlja trajnejšo zaščito in stabilnost delovanja, vse to pa gorivu prinaša tudi atribute, ki bodo v naslednjem desetletju vstopnica gorivom na trg. To so nižje emisije in zmanjšanje negativnih učinkov rabe motorjev z notranjim zgorevanjem na okolje, tudi v primerjavi z nekaterimi alternativnimi nizkoogljičnimi energenti prihodnosti.