Prvi Mercedes-Benz e-Citaro avtobusi že v uporabi
26.11.2019 Mercedes-Benz je sredi novembra predal prve popolnoma električne mestne avtobuse Mercedes-Benz eCitaro podjetju ESWE ...
Daimler Truck pelje v električno prihodnost. Podjetje je namreč predstavilo tovornjak GenH2, ki ga poganjajo gorivne celice in tovornjak eActros LongHaul za prevoze na dolge razdalje.
S predstavitvijo omenjenih modelov, so pri Daimlerju dokazali, da tudi na področju alternativnih goriv prav nič ne zaostajajo za konkurenco. Še več, jasno so nakazali, v katero smer se bo v prihodnje razvijalo podjetje. Tovornjak na gorivne celice GenH2 namreč za konvencionalnim dizelskim tovornjakom prav nič ne zaostaja, saj z uporabo utekočinjenega vodika (namesto plinastega, ki ima manjšo energijsko gostoto) in z enojnim polnjenjem rezervoarja ter nosilnostjo 25 ton, omogoča doseg do 1.000 kilometrov. V planu je, da bodo prva testna vozila strankam izročena leta 2023, medtem, ko bodo njihova proizvodnja stekla v drugi polovici tega desetletja.
eActros v prihodnjem letu del serijske proizvodnje tovornih vozil
Poleg GenH2 so pri Daimlerju predstavili še dva spremljajoča modela. Eden izmed njih je eActros, o katerem smo pisali v predhodni številki naše revije in je že dve leti v različnih izvedbah v testni fazi pri približno 20 končnih uporabnikih. Pri Daimlerju pravijo, da bodo s pomočjo pridobljenih podatkov iz prototipnih vozil eActros še izboljšali njegov pogon, povečali doseg in tudi varnost. Naj spomnimo, da je eActros zasnovan za lokalno distribucijo, njegov doseg pa naj bi prihodnje leto, ko se začne serijska proizvodnja, znašal več kot 200 kilometrov.
eActros LongHaul: 500 kilometrov dosega
Med modela GenH2 in eActros, umešča Daimler še en model, ki ne ustvarja lokalnih emsij - eActros LongHaul. Kot že ime samo pove, je popolnoma električno gnan tovornjak namenjen prevozom na večje razdalje. Njegov doseg naj bi z enkratnim polnjenjem baterij znašal do 500 kilometrov, njegova serijska proizvodnja pa je predvidena za leto 2024. Daimler želi omejitev dosega vozila kompenzirati z večjo energetsko učinkovitostjo. Baterijsko-električni pogon namreč zagotavlja največjo učinkovitost med alternativnimi pogoni. Po zmogljivostih bo eActros umeščen v isto kategorijo kot GenH2.