Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
eActros je po skoraj štirih letih od prve predstavitve in po več kot treh letih preizkušanj v realnih voznih razmerah pri različnih strankah dočakal uradno svetovno premiero. eActros z izključno električnim pogonom je namenjen distribuciji težkega tovora, s predstavitvijo prvega serijskega električnega tovornega vozila z logotipom zvezde pa družba Mercedes-Benz Trucks napoveduje novo dobo in poudarja svojo zavezo k cestnemu transportu brez lokalnih emisij.
Začetek serijske proizvodnje vozila eActros je predviden v tovarni Wörth am Rhein, in sicer za drugo polovico letošnjega leta. Razvijalci tovornih vozil Mercedes-Benz so se med razvojem serijske različice osredotočili tudi na želje strank. S tem so bile stranke s svojimi zahtevami in predlogi intenzivno vključene v proces razvoja izdelka. Prav s tem namenom so že leta 2018 začeli intenzivno testirati prototipe vozila eActros. Strokovnjaki pri Mercedes-Benz Trucks so upoštevali povratne informacije strank o električnem tovornem vozilu in jih neposredno vključili v njegov razvoj. Do danes so prototipi na javnih cestah in v realni uporabi prevozili že več kot pol milijona kilometrov. Seveda pa so izdatna testiranja opravili tudi znotraj koncerna Mercedes-Benz Trucks, da so s tem zagotovili izpolnitev že znanih visokih standardov podjetja.
»Koncept za električno tovorno vozilo za distribucije težkega tovora smo prvič predstavili leta 2016. Samo dve leti pozneje smo svoje temeljito razvite prototipe uglednim strankam ponudili za zahtevno testiranje. Vozilo eActros, ki ga bomo zdaj predstavili, je končni rezultat vseh pridobljenih izkušenj na cesti in na testiranjih. To vozilo je dokaz inovativne moči znamke Mercedes-Benz glede alternativnih pogonskih sistemov in je hkrati rezultat našega tesnega in intenzivnega sodelovanja z našimi strankami. Zaradi intenzivnega praktičnega testiranja bomo predstavili vozilo, ki je popolnoma prilagojeno željam strank in vključuje široko ponudbo storitev.« Andreas von Wallfeld
Od leta 2018 je deset prototipov eActros sestavljalo »inovativni vozni park«, v katerem so dokazali svojo uporabnost z neprestanim delovanjem pri različnih strankah v Nemčiji in drugih evropskih državah. V dveh testnih fazah je skoraj 20 testnih strank v svojem voznem parku uporabljalo vozila eActros. Vozila eActros so, tako v izvedbah 18 ton kot tudi izvedbah 25 ton, opravljala različno zahtevne naloge v številnih sektorjih. Med drugim je eActros prevažal hlajene proizvode v električno napajanem hladilniku, služil kot tovorno vozilo za dobavo komponent za proizvodnjo, se izkazal kot vozilo za odvoz odpadkov in se s silosno nadgradnjo uporabljal za prevoz elektrofiltrskega pepela, ki nastane pri proizvodnji betona. Tovorno vozilo na izključno električni pogon so testirale stranke tudi zunaj Nemčije, in sicer v Švici, Belgiji in na Nizozemskem.
Pri Daimler-Benz AG so se že v zgodnji fazi razvoja alternativnih načinov ukvarjali z raziskavami pogona na vodik. Fotografiji prikazujeta testna vozila iz obdobja 70. let prejšnjega stoletja.
Še pred zaključkom nepretrganega delovanja prototipov je postalo jasno, da se eActros lahko kosa z običajnimi dizelskimi tovornimi vozila tako v smislu razpoložljivosti in zmogljivosti v mestnem prometu, na avtocestah in drugih kopenskih poteh. Med vozniki je veliko navdušenja poželo dejstvo, da je maksimalen navor na voljo prek celotnega hitrostnega območja. Poleg tega je vožnja električnega tovornjaka bistveno tišja, mirnejša in na splošno prijetnejša. Poleg tega je mogoče del kinetične energije ob predvidljivi vožnji s pomočjo rekuperacije spremeniti nazaj v električno energijo in z njo polniti baterije vozila. Serijsko izdelani eActros bo predstavljal občutno nadgradnjo prototipnih modelov »inovativnega voznega parka« v smislu številnih ključnih lastnosti, kot so doseg, moč in varnostne funkcije. Družba Mercedes-Benz Trucks bo to vozilo prav tako vključila v svoj celovit ekosistem, ki vsebuje tudi storitve svetovanja za stranke v zvezi z vzpostavitvijo e-mobilnosti znotraj podjetij.
Baterijo serijsko izdelanega modela bodo sestavljali trije ali štirje baterijski moduli, od katerih ima vsak za približno 105 kWh energije. Največja kapaciteta baterije znaša 420 kWh, kar omogoča doseg do približno 400 kilometrov. Osrednji tehnološki del električnega tovornjaka je njegova pogonska enota. To sestavlja toga električna os z dvema integriranima elektromotorjema in dvostopenjskim menjalnikom. Oba motorja s tekočinskim hlajenjem ustvarjata stalno moč 330 kW in kratkotrajno moč 400 kW. V primeru prediktivne vožnje se del kinetične energije ob zmanjševanju hitrosti z rekuperacijo povrne v električno energijo. Dva integrirana elektromotorja zagotavljata velik izkoristek in stalno dovajanje moči z velikim navorom že ob speljevanju. Takojšnji navor elektromotorjev, skupaj z dvostopenjskim menjalnikom, zagotavlja močno pospeševanje, dobro vozno udobje in dinamiko, kar se obenem rezultira kot bolj sproščena in manj stresna vožnja za voznika. Poleg tega nizko težišče pogonskega sklopa in baterij ugodno vpliva na lego vozila v zavojih. Zmanjšanje hrupa v primerjavi z dizelskimi različicami je za –10 dB, kar je približno prepolovitev običajne glasnosti, zaradi nizke ravni hrupa so možne tudi nočne dostave. V nasprotju z dizelskim tovornjakom je manj tudi tresljajev. Baterije eActrosa je mogoče polniti z močjo do 160 kW. Ko je vozilo priključeno na 400 A DC polnilno postajo, potrebujejo tri baterije manj kot eno uro, da se napolnijo 20 do 80 odstotkov kapacitete.
Za lažji prehod prevoznikov na e-mobilnost so pri Mercedes-Benz Trucks eActros vključili v ekosistem, ki ponuja tudi svetovanje in storitve ter vrsto digitalnih rešitev za optimizacijo izkoriščenosti vozila in skupnih stroškov lastništva. Na primer, z uporabo že obstoječih poti, ki jih kupec že opravlja, je mogoče vzpostaviti zelo realističen profil uporabe električnih tovornjakov. Tako imenovano »e-svetovanje« ne vključuje le elektrifikacije voznega parka, vendar – če kupec to želi – vključuje tudi podporo v zvezi z načrtovanjem, implementacijo in izvajanjem vsega, kar je povezano s polnilno infrastrukturo in priključevanjem na električno omrežje. Za ta namen so pri Mercedes-Benz Trucks vzpostavili tudi strateško partnerstvo s Siemens Smart Infrastructure, ENGIE in EVBox Group. Poleg tega lahko pri Mercedes-Benz Trucks zagotovijo pomoč v zvezi z vsemi razpoložljivimi javnimi nepovratnimi sredstvi tako glede infrastrukturo kot tudi vozil.
Z uporabo interaktivnega multimedijskega vmesnika (Multimedia Cockpit), ki je standardno vgrajen v modele eActros, je voznik nenehno informiran o stopnji napolnjenosti baterij in o preostalem dosegu ter trenutno in povprečno porabo energije. Še več, upravitelj voznega parka lahko zavoljo digitalnih rešitev portala Fleetboard učinkovito upravlja floto. Med drugim ponuja individualno razvit sistem za upravljanje polnjenja vozil, ustvarjanje posameznih profilov in dnevnik, ki vsebuje podrobne informacije o časih vožnje, okvarah in časih polnjenja. Na voljo je tudi orodje za kartiranje, ki v realnem času posreduje trenutno lokacijo vozila in tudi informacijo, ali je vozilo v gibanju, parkirano ali se polni, kot tudi informacijo o napolnjenosti akumulatorja. Poleg tega je eActros na voljo tudi s storitvijo Mercedes-Benz Complete – servisno pogodbo, ki vključuje celoten paket storitev povezanih z vozilom. Kot del tega je vedno vključena tudi intenzivna podpora strankam s storitvijo Mercedes-Benz Uptime. Kot del tega popolnoma samodejna telediagnostika sproti spremlja stanje več sistemov v vozilu. Z združevanjem morebitnih potreb po popravilih in vzdrževanju se lahko zmanjša število nenačrtovanih obiskov servisnih delavnic.
Številne funkcije in sistemi v eActrosu zagotavljajo visoko stopnjo varnosti v cestnem prometu za vse vpletene. Na primer, posebni elementi z aluminijastimi profili ščitijo baterije v primeru stranskega trka, medtem ko lahko vanje vgrajeni senzorji zaznajo, da bo prišlo do trka. V tem primeru se visokonapetostna baterija samodejno odklopi od električnega sistema vozila. Še več, voznik ima vedno možnost s pomočjo stikala v kabini sam odklopiti visokonapetostni tokokrog. Da udeleženci v prometu, kot so pešci in kolesarji, vozilo lažje slišijo, je eActros serijsko opremljen s sistemom za zvočno opozarjanje (AVAS). Za dodatno varnost in nadzor mrtvega kota je serijsko vgrajen sistem Sideguard Assist. Drug sistem, ki je del standardne opreme, je peta generacija sistema samodejnega zaviranja v sili Active Brake Assist, ki prepoznava tudi pešce. Ta lahko pomaga zmanjšati tveganje za trk na mestnih ulicah, lokalnih cestah ali avtocestah. Z vsemi asistenčnimi sistemi želijo pri Mercedes-Benz Trucks v čim večji meri razbremeniti voznika.
Pred začetkom serijske proizvodnje so razvijalci vozilo eActros, tako kot konvencionalna podobna vozila, izpostavili testiranjem vzdržljivosti, da zagotovijo njegovo varnost, zmogljivost in vzdržljivost. Sistem hlajenja tovora in klimatska naprava, ki delujeta na elektriko, delujeta zanesljivo tako v ekstremno vročih kot tudi hladnih pogojih. Inženirji za testiranje so izvedli tudi temeljito zimsko testiranje vozila eActros, pri čemer so se osredotočili predvsem na obnašanje akumulatorjev in električnega pogonskega sklopa v ekstremnih vremenskih razmerah. Vozilo eActros so izpostavili tudi dodatnim testiranjem, npr. meritvam hrupa z napravo za testiranje zunanjega hrupa, in testiranjem elektromagnetne združljivosti (EMC) v temu namenjeni dvorani. Rezultati kažejo, da je eActros primeren za vsakodnevno uporabo in izpolnjuje zahteve za delovanje.
Daimler Truck AG si prizadeva uresničiti trajnostno strategijo podjetja in do leta 2039 namerava v Evropi, Severni Ameriki in na Japonskem ponujati samo nova vozila z nevtralnimi vrednostmi CO2 (od rezervoarja do kolesa). Daimler Truck AG želi že leta 2022 v svoj portfelj vozil vključiti serijska vozila z električnimi pogonskimi sistemi v glavnih prodajnih regijah, in sicer v Evropi, ZDA in na Japonskem. Od leta 2027 želi podjetje svoj portfelj dopolniti s serijskimi vozili s pogonom na vodikove gorilne celice. Njihov glavni cilj je doseči cestni transport z nevtralnimi vrednostmi CO2 do leta 2050.