Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Mercedes-Benz z modelom Actros že od leta 1996 dalje postavlja visoke standarde v sektorju prevozov na dolge razdalje in težkih tovornih vozil. Prav tako tudi najnovejša generacija, predstavljena leta 2018, z množico inovacij s področja digitalizacije, mreženja in varnosti.
Multimedijska armaturna plošča, MirrorCam, delno avtomatizirana vožnja in izboljšani varnostni sistemi omogočajo stopanje v korak z zahtevami v sektorju cestnega tovornega prometa, obenem pa vozniku pomagajo pri opravljanju njegovih nalog. Po predstavitvi dveh novih modelov v letu 2021 – Actrosa F (poudarek na funkcionalnosti) in omejeno serijo modela Actros Edition 2, Mercedes-Benz Trucks sedaj predstavlja še model Actros L – največjega in najbolje opremljenega v tej uspešni seriji modelov. Tovornjak s konvencionalnim dizelskim pogonom je že možno naročiti, proizvodnja modela pa se bo začela novembra 2021.
»Pri razvoju modela Actros L smo se osredotočili na voznikovo udobje, varnost, povezljivost in skupne stroške lastništva, da bi s tem našim strankam in njihovim voznikom ustvarili dodatne koristi,« pravi Andreas von Wallfeld, vodja trženja, prodaje in storitev pri Mercedes-Benz Trucks.
… se začne se z vozniško kabino, ki je v različicah StreamSpace, BigSpace in GigaSpace široka 2,5 metra, s čimer je zagotovljena prostorna notranjost, odsotnost motornega tunela prinaša ravno dno. Izboljšana hrupna in toplotna izolacija kabine znižujeta hrup v notranjosti in pripomoreta k učinkovitejši sprostitvi, zlasti med odmori. Položaj voznikovega sedeža je nameščen za 40 milimetrov nižje. S tem je vožnja bolj sproščena, voznik pa ima boljši pogled na cesto. Za slednje poskrbijo tudi opcijski LED-žarometi, ki imajo višjo svetilnost kot ksenonski žarometi. Zagotavljajo odlično osvetlitev ceste – velik plus pri varnosti, zlasti v temi. So tudi stroškovno in energetsko učinkovitejši v primerjavi s klasičnimi žarnicami in imajo daljšo življenjsko dobo. Za povečanje voznikovega udobja so tu na voljo dodatki, kot so stilske prevleke za sedeže, nova zasnova vratnih oblog, udobna žimnica s 45 mm debelim nadposteljnim vložkom in na otip prijetna stena v predelu postelje. Kdor želi še več, lahko izbira med številnimi dodatki iz programa Interior Line. Von Wallfeld je trdno prepričan: »Za transportna podjetja je Actros L resnično močno pogajalsko sredstvo, zlasti v času, ko transportno panogo pesti akutno pomanjkanje voznikov.«
Tudi z Actrosom L si pri Mercedes-Benz Trucks sistematično prizadevajo doseči cilj, da bi z uporabo aktivnih varnostnih sistemov čim bolj pripomogli k varnejšemu cestnemu prometu. Poleg sistemov, kot so Lane Keeping Assist, Proximity Control Assist in MirrorCam, ki nadomešča konvencionalna ogledala, so tu še številni drugi sistemi. Opcijsko je za Actros L na voljo Mercedes-Benz Sideguard Assist S1X, ki je v primerjavi s prejšnjim sistemom S1R, opremljen z dodatno funkcijo, ki lahko potencialno tudi obvaruje človeška življenja. Ta novi sistem, imenovan Active Sideguard Assist, ne opozarja več samo voznika na premikanje pešcev ali kolesarjev na sovoznikovi strani. Če se voznik ne odzove pravočasno na opozorila, lahko sedaj pri manevriranju do hitrosti 20 km/h vozilo samodejno ustavi. Active Sideguard Assist lahko prepozna potrebo po takem manevru in v idealnem primeru prepreči morebiten trk.
Active Sideguard Assist s funkcijo samodejnega zaviranja povečuje varnost
Med opcijsko opremo za Actros L spada tudi druga generacija Active Drive Assist (ADA 2). Pod določenimi pogoji sistem aktivno pomaga vozniku pri vzdolžnem in prečnem vodenju tovornjaka in samodejno vzdržuje razdaljo do vozila pred njim, pospešuje in tudi krmili, če so izpolnjeni potrebni sistemski pogoji, kot so zadosten polmer ovinka in jasno vidne oznake na cesti. Poleg tega lahko ADA 2 sproži zaustavljanje v sili, če voznik kljub vizualnim in zvočnim opozorilom ne upravlja več volana. Če se tovornjak ustavi, lahko sistem samodejno aktivira novo elektronsko parkirno zavoro. Poleg tega pa tudi odklene ključavnice vrat, tako da lahko reševalci nemoteno vstopijo in nudijo nujno medicinsko pomoč. Če zakon predpisuje sistem samodejnega zaviranja v sili, je Actros L serijsko opremljen tudi s sistemom Active Brake Assist 5 (ABA 5), ki ima funkcijo prepoznavanja pešcev. Ta sistem lahko pomaga preprečiti nesreče, ki nastanejo zaradi voznikove nezbranosti, prekratke varnostne razdalje ali neprimerne hitrosti, zaradi katere bi tovornjak lahko trčil v premikajoče se vozilo, ki se nahaja pred njim, v mirujoče vozilo ali v pešca. ABA 5 deluje z uporabo kombinacije radarja in kamere. Če sistem zazna nevarnost trčenja z vozilom, ki vozi spredaj, mirujočo oviro ali osebo (prečka pot vozila, prihaja proti vozilu, hodi po istem pasu kot vozilo ali se nenadoma prestrašeno ustavi), sistem sprva vozniku odda vizualno in zvočno opozorilo. Če se voznik ne odzove ustrezno, lahko sistem v drugi fazi sproži delno zaviranje. Če se grožnja trčenja nadaljuje, lahko ABA 5 izvede samodejno maksimalno zaviranje do popolne zaustavitve (pri hitrosti vozila do 50 km/h, ko se odziva na premikajoče se osebe). Z vsemi asistenčnimi sistemi želijo pri Mercedes-Benz Trucks čim bolj pomagati vozniku, seveda v mejah, ki jih sistem omogoča. Še vedno pa, kot določa zakon, je voznik tisti, ki je ves čas odgovoren za varno upravljanje vozila.
V povezavi z zgoraj navedenimi asistenčnimi sistemi deluje tudi inteligentni sistem za nadzor hitrosti vozila in delovanja menjalnika – Predictive Powertrain Control (PPC). Sistem lahko v določenih situacijah pri svojem delovanju upošteva topografijo, potek ceste in prometne znake. To pomeni, da se je mogoče izogniti nepotrebnemu zaviranju, pospeševanju in prestavljanju. S pomočjo PPC najnovejša generacija Actrosa na hitrih cestah in avtocestah porabi do tri odstotke manj goriva kot vozila, ki niso opremljena s tem sistemom. Na podeželskih cestah pa je lahko poraba nižja celo za do pet odstotkov. K učinkovitejši rabi goriva pripomore tudi Eco-Support, ki vozniku s prikazi na multifunkcijskem zaslonu (Multimedia Cockpit Interactive) pomaga, da sprejme čim bolj ekonomičen način vožnje. Vozniku so prikazane dejavnosti in funkcije asistenčnih sistemov, kot so ABA 5, ADA 2 ali PPC, na dveh barvnih zaslonih, ki tvorita osrednji del in povezavo med voznikom in vozilom. Pri Actrosu L je opcijsko na voljo tudi prikaz skupne mase vlečnega vozila in priklopnika ter prikaz obremenitve sprednje osi, tudi za polpriklopnike z le delnim zračnim vzmetenjem. To vozniku pomaga pri spremljanju mase vozila in preprečuje njegovo preobremenitev.
V primeru, da se stranka odloči za nakup Multimedia Cockpit Interactive kot nadgradnjo standardne različice, prejme tudi dostop do portala Mercedes-Benz Truck App. To prevozniškim podjetjem omogoča, da izkoristijo nove možnosti povezljivosti in svoja vozila opremijo z aplikacijami za povečanje učinkovitosti in udobja, kot so na primer storitve telematike FleetBoard. Posamezno združljive storitve omogočajo inteligentno mreženje voznikov, voznega parka in naročil. Vse to pripomore k optimizaciji porabe goriva, zmanjšanju obrabe in povečanju uporabnosti vozila. Fleetboard Performance Analysis tako na primer omogoča vpogled v način voznikove vožnje in podajanje ocen. Fleetboard Time Management omogoča podroben vpogled v čase voznikovih voženj in čase odmorov, medtem ko Fleetboard Mapping prikazuje stanje in položaj vozil. S Fleetboard Driver Card in množičnim prenosom iz pomnilnika je mogoče na daljavo brati, prenašati in shranjevati vse ustrezne podatke.
Logistična aplikacija HABBL v sklopu Fleetboard Logistics je ena izmed aplikacij, ki je še posebej omembe vredna, saj voznike korak za korakom vodi skozi delovne naloge. Voznik lahko hkrati upravlja aplikacijo preko multimedijskega zaslona v vozilu L ali kateri koli mobilni napravi Android. Vsi, ki sodelujejo v transportnem procesu – voznik, odpremnik in končni kupec – vedno dobijo želene podatke. To povečuje kakovost postopka, hkrati pa ustvarja visoko raven preglednosti.
Truck Data Centre je osrednji del rešitev FleetBoard in služi kot osnova za druge storitve povezljivosti. Povezovalni modul sprejema podatke od senzorjev, kamer in krmilnih naprav v tovornjaku ter jih analizira za različne aplikacije. Truck Data Centre ni le osnova za številne storitve FleetBoarda, temveč tudi za storitev Mercedes-Benz Uptime, ki maksimizira razpoložljivosti vozil.
Mercedes-Benz Uptime združuje inteligentno povezovanje vozil z intenzivno podporo strankam. Cilj je pomagati pri zanesljivem izpolnjevanju njihovih transportnih naročil, tako da so tovornjaki čim več časa v uporabi. Obiski delavnic morajo biti za čim večjo učinkovitost optimizirano razporejeni. Za zmanjšanje števila okvar je treba vsa potrebna popravila identificirati čim prej in strankam pomagati pri terminskem usklajevanju glede na obseg dela. Rezultat je boljše načrtovanje obiskov delavnice, večja razpoložljivost vozil in višja stopnja varnosti v cestnem prometu.
Posamezno prilagodljivi paketi storitev ter prilagojene rešitve najema, financiranja in zavarovanja dopolnjujejo paleto storitev za Actros L in zagotavljajo večjo varnost načrtovanja na teh področjih. Da pri Mercedes-Benz Trucks v zvezi s tem nenehno iščejo inovativne rešitve, dokazuje servisna pogodba Mercedes-Benz CompleteMile. Tako kot pri pogodbi Mercedes-Benz Complete tudi prilagodljiva servisna pogodba zajema vsa dela v delavnici, vključno z menjavo obrabljivih delov, vendar je njen koncept drugačen: mesečna tarifa je odvisna od dejanskega števila prevoženih kilometrov. Zato ni pomembno, ali je stranka aktivna v cikličnem sektorju, kot je gradbeništvo ali kmetijstvo, ali pa ima močnejše ali šibkejše poslovne mesece. Mercedes-Benz CompleteMile lahko prispeva k optimizaciji denarnega toka. Število prevoženih kilometrov se samodejno prenaša prek sistema Mercedes-Benz Uptime v informacijske sisteme Mercedes-Benz Trucks, kjer se obdelajo za digitalno izdajanje računov.