Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Pred petdesetimi leti so pri Mercedes-Benzu začeli s praktičnim preizkušanjem svojega prvega električnega dostavnika LE 306.
Električni dostavnik so prvič predstavili letno dni prej, leta 1972 na mednarodnem simpoziju električnih vozil v Bruslju. Bil pa je tudi prvi električni dostavnik z zamenljivimi baterijami. Električni LE 306 je poganjal elektromotor z izhodno močjo od 35 do 56 kilovatov. Motorj je z energijo oskrbovala 860 kilogramov težka baterija z napetostjo 144 voltov in zmogljivostjo 22 kilovatov. To je bilo dovolj, da je lahko lahki transporter s tono tovora prevozil med 50 in 100 kilometri s hitrostjo do 80 km/h.
Celotna flota lahkih dostavnih vozil mercedes-benz LE 306 na električni pogon je skrbela za prevoze v Münchnu na olimpijskih igrah leta 1972. Kasneje je sledil obsežen test s skupno 58 vozili. Skupno trideset električnih dostavnikov je v realnih pogojih uporabe preizkušalo partnersko podjetje GES (Gesellschaft für Elektrischen Straßenverkehr).
Vendar pa posebnost LE 306 ni bil samo pogon, temveč tehnologija navzkrižne menjave baterij, ki je omogočila zamenjavo baterije v nekaj minutah. Na eni strani se je modul z baterijami izvlekel ven, z druge strani pa vstavili nov komplet napolnjenih baterij. Celoten postopek ni trajal dlje kot običajni postanek za točenje goriva.
Poleg nadomestne tehnologije je bilo mogoče baterijo v vozilu polniti z omrežnim napajanjem prek polnilnika. Poleg tega je motor pri zaviranju deloval kot generator in pretvarja kinetično energijo v električno energijo.