Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Podjetje MAN je pred kratkim na pot dolgo 4.106 km poslalo dva kamiona – MAN TGX EfficientLine 3 – ki postavlja nove standarde – in njegovega predhodnika EfficientLine 2.
Novi model ni le še učinkovitejši, vendar se tudi ponaša s povečanjem moči in sicer za 20 KM. Cilj turneje je, da se dokaže njegova učinkovitost in večja moč. Celotna turneja se dokumentira od začetka do konca s končnim rezultatom, ki bo predstavljen na sami konferenci IAA.
Zahtevna pot
Tovornjaka sta začela svojo pot v Münchnu, nato so se odpravili v Bregenz, preko Milana in La Jonquera v Irun. Pot, ki sta jo prevozila tovornjaka je še posebej zanimiva, saj vključuje strme vzpone, zavoje in razgiban teren. Pot je vodila preko slikovitih francoskih Alp, mimo Grenobla, vzdolž dela Azurne obale. Pregled v Irunu je že nakazal na pomembne prihranke goriva pri vozilu EfficientLine 3 v primerjavi z njegovim predhodnikom.
Učinkovitost
Ampak kaj je tisto, kar naredi MAN TGX EfficientLine 3 še bolj učinkovit od njegovega predhodnika? V prvi vrsti vsekakor napreden prenos moči. Man D26 motor zagotavlja v celoti 20 KM več in 200 Nm več navora. Ampak to še ni vse: tudi varčuje z gorivom, saj ima tehnologijo, ki omogoča zmanjšanje porabe, kot so nižja trenja batov iz kaljenega jekla, izboljšano olje za hlajenje s termostatom in regulacijo hitrosti, ventilatorja s senzorskim nadzorovanjem. Poleg novega motorja, sistemi za pomoč, kot so GPS z MAN EfficienCruise tempomatom in funkcijo EfficientRoll menjalnikom pomagajo pri varčevanju z gorivom.
EfficientCruise uporablja shranjen zemljevid s podatki za cestne odseke s spusti in vzponi. Prav na podlagi teh podatkov sistem prilagodi hitrost in s tem še dodatno zmanjša porabo goriva. Poleg tega njegove pametne zmogljivosti preprečujejo MAN TipMatic-u, avtomatskemu sistemu prestavljanja, da bi samostojno prestavil v nižjo prestavo pri klancu. To pomeni, da tovornjak dobiva zagon ravno ob pravem času, pred klancem. Kombinacija tega sistema in EfficientRoll pomeni, da nepotrebno zaviranje motorja ni potrebno in zagon iz spusta klanca lahko uporabimo za naslednji vzpon. Rezultat je znatno zmanjšal porabo goriva, ne da bi izgubili več časa na poti. Will Pfeffer, del ekipe na poti, pravi: »Veliko bolje nam je v vožnji z TGX EfficientLine3. Nič ne more premagati njegovih prihrankov na gorivu. Vsi vozniki menijo, da je super.«