Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Goodyear bo že trinajsto leto zapored vse udeležence na najbolj spektakularnem tekmovanju tovornjakov opremil s posebnimi dirkalnimi pnevmatikami, ki so kos 5,5-tonskim vozilom s 1.500 konjske moči in hitrostjo vse do 160 km/h. Na prvenstvu bomo letos prvič nastopili tudi Slovenci, in sicer bosta naše barve zastopala Enes in Alen Draganović.
Na evropskem prvenstvu FIA 2017 v dirkanju s tovornjaki, ki se z dirko na avstrijskem Red Bull Ringu prične prihajajoči vikend, bo Goodyear tokrat že trinajsto zaporedno sezono vse udeležence oskrboval z namensko razvitimi tovornimi dirkalnimi pnevmatikami. Goodyear namreč že od leta 2004 za prvenstvo dobavlja posebne tovorne pnevmatike, ki neverjetno trpežnost in zmogljivost dobro izkazujejo v skrajnih razmerah na dirkališčih. Z ostro svetovno konkurenco se bosta letos prvič pomerila tudi slovenska predstavnika - oče Enes Draganović in sin Alen Draganović, ki bosta tekmovala pod sponzorstvom Goodyeara. S tem bo Enes nadgradil svoje dirkaške izkušnje iz klasičnega avtomobilskega športa in se skupaj s sinom preizkusil še v bistveno večjem tovornjaku.
Tudi v letošnji sezoni bo Goodyear vsa tekmovalna vozila opremil s tovorno dirkalno pnevmatiko 315/70R22.5, ki se lahko pohvali z ogrodji najnovejše generacije. Navedena pnevmatika zaradi edinstvenega dezena tekalne plasti, značilnega asimetričnega dezena na ramenskem delu in kanalov po obodu plašča dosledno zagotavlja vsesplošno zmogljivost na vseh progah. Opremljena pa je tudi s tehnologijo RFID (Radio Frequency Identity), ki s čipom, vgrajenim v vsako pnevmatiko, uradnim predstavnikom Mednarodne avtomobilske zveze (Federation Internationale de l’Automobile – FIA) omogoča spremljanje posamezne pnevmatike. S tem pa ti lahko zagotavljajo, da vse ekipe upoštevajo predpise glede števila uporabljenih dirkalnih pnevmatik in njihovega dodeljevanja.
Pri dirkah s tovornjaki se sicer uporablja samo en tip pnevmatike v dimenziji 315/70R22.5, ki je primerna tako za pogonske kot tudi za vodilne osi ter za vse vremenske razmere. Pnevmatika, ki se danes uporablja pri dirkah, je nastala na podlagi raziskav in razvoja ter bogatih izkušenj na področju motoriziranega športa. Pri njenem razvoju so Goodyearovi inženirji predvsem morali doseči še boljši oprijem na mokri in suhi podlagi, obenem pa majhno obrabo, da bi pnevmatike zdržale čim dlje ter za udeležence dirk ne bi predstavljale prevelikih stroškov. Uspelo jim je, da so na račun zmanjšanja nevarnosti pregrevanja in povečanja bočne togosti pridobili večjo zmogljivost, stik s podlago pa so izboljšali z uporabo posebne zmesi ter asimetričnega dezena tekalne plasti.
Goodyear bo ostal izključni dobavitelj pnevmatik za dirke EP s tovornjaki tudi v prihodnjih letih, saj je lansko leto Mednarodna avtomobilska zveza z družbo podaljšala dolgoletno in uspešno partnerstvo še za nadaljnja tri leta.
Program evropskega prvenstva FIA 2017 v dirkanju s tovornjaki: