Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Po uspešni elektrifikaciji kombijev in mestnih avtobusov MAN Truck & Bus zdaj konec oktobra začenja tudi prodajo električnega težkega tovornjaka eTruck. Po načrtih podjetja naj bi ta že do leta 2030 predstavljal okoli 50 odstotkov registracij novih vozil MAN v EU.
Da pa bi preobrat zelenega pogona v transportni industriji uspel, sta MAN in nemško združenje za tovorni promet in logistiko (BGL) skupaj pozvala k pospešenemu širjenju javne polnilne infrastrukture.
Novi MAN eTruck bo kupcem na prvih evropskih trgih na voljo od konca oktobra. Ali in kdaj bodo prešli z dizelskega na električni pogon, pa je odvisno od obstoja potrebnih okvirnih pogojev – predvsem polnilne infrastrukture. MAN in nemško združenje za tovorni promet in logistiko v zvezi s tem pozivata k politični podpori: "Približno 96 odstotkov emisij toplogrednih plinov naših trenutnih dizelskih vozil je mogoče pripisati fazi uporabe. Zato so baterijski električni pogoni za gospodarska vozila odločilni ključ do doseganja ciljev zmanjšanja CO2. Toda za naše stranke, da preidejo z dizelskega na baterijski električni tovornjak, je osnovni predpogoj vsedržavna polnilna infrastruktura. In tu nujno potrebujemo znatno pospešeno širitev na vsaj 4.000 megavatnih polnilnih mest v Nemčiji in 50.000 visokozmogljivih in megavatnih polnilnih mest v Evropi do leta 2030," pravi dr. Frederik Zohm , član izvršnega odbora za raziskave in razvoj pri MAN Truck & Bus SE.
Tiskovni predstavnik odbora BGL prof. dr. Dirk Engelhardt dodaja: "Podnebne cilje v cestnem tovornem prometu je mogoče doseči le, če so okvirni pogoji in ekonomika delovanja pravi. Poleg razpoložljivosti vozil z alternativnimi pogonskimi sistemi ti vključujejo široko razpoložljivost polnilne in predvsem elektroenergetske infrastrukture ter varnosti načrtovanja in investicij za financiranje programov za prehod na elektromobilnost.
Da bi zagotovili, da MAN eTruck ni v ničemer slabši od današnjih dizelskih tovornjakov v smislu zmogljivosti, zanesljivosti in učinkovitosti, je že prestal obsežne validacije vzdržljivosti, obremenitve in varnosti na poti do pripravljenosti za serijsko proizvodnjo. To vključuje tudi več sto tisoč kilometrov cestnih preizkusov, vključno v ledeno mrzli švedski zimi pri minus 40 stopinjah in v ekstremni poletni vročini v južni Španiji pri plus 40 stopinjah.
Pogoji, ki postavljajo izjemne zahteve glede upravljanja temperature baterij, upravljanja polnjenja, pa tudi komponent pogonskega sklopa. V Španiji je 40 razvojnih strokovnjakov deset tednov testiralo novi eTruck - več kot 10.000 kilometrov, v včasih ekstremni topografiji s številnimi vzponi in spusti, podnevi in ponoči, da bi izpolnili zelo različne, odvisno od transportne naloge.
Da bi strankam lahko strokovno svetovali pri nakupu električnega tovornjaka in odgovorili na vsa s tem povezana vprašanja o polnilni infrastrukturi, primernosti uporabe in ustrezni konfiguraciji vozila, MAN trenutno usposablja svojih 1.200 evropskih prodajnih sodelavcev. Zahvaljujoč pripravi na prihodnji megavatni standard polnjenja ta tovornjak dosega dnevne dosege med 600 in 800 kilometri, kar je primerno za prevoz na dolge razdalje, in tako zlahka pokriva tudi večino drugih tipičnih transportnih nalog današnjih tovornjakov.