Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Zainteresirano javnost obveščamo, da bomo v naslednjih dneh začeli podaljševati prvi pomol v pristanišču, kar vključuje tudi vgradnjo jeklenih cevi – pilotov – v morsko dno. Dela bodo potekala v skladu z omejitvami okoljevarstvenega soglasja, kar pomeni, da se bodo izvajala le med delavniki, med 7. in 18. uro, in sicer dve uri dnevno.
V prvi fazi, ki bo trajala do konca marca 2021, bomo zgradili operativno obalo. Dela se bodo nadaljevala z gradnjo skladiščnih površin za kontejnerje in bodo zaključena predvidoma leto kasneje.
Projekt podaljšanja prvega pomola zajema izgradnjo operativne obale dolžine 98,5 metra in širine 34,4 metra ter izgradnjo skladiščnih površin na južni strani pomola v velikosti 24.830 m2. Celotna konstrukcija bo slonela na 770 pilotih, povprečne dolžine 65 metrov, na katerih bodo nameščene betonske plošče. Dolžina prvega pomola na južni strani, ki je namenjena pretovoru kontejnerjev, bo tako znašala 695 metrov. S tem se bo kapaciteta kontejnerskega terminala povečala na 1,3 milijona TEU (kontejnerskih enot) letno, s predvideno optimizacijo procesov dela na terminalu pa še za dodatnih 200.000 enot.
Vrednost naložbe znaša 45,6 milijona evrov in bo v manjšem delu sofinansirana tudi iz evropskih sredstev v okviru projekta NAPA4CORE (iz programa Instrument za povezovanje Evrope). Dela bo izvajalo podjetje Kolektor Koling s partnerjema Grafist in Adriaing.
S tem pa še ni zaključena širitev kontejnerskega terminala, ki se bo po letu 2022 raztegnil tudi na severno stran prvega pomola. Podaljšanje prvega pomola je ključen strateški projekt družbe, ki bo omogočil ohranitev primata na pretovoru kontejnerjev v severnem Jadranu. Pod pogojem, da bo v predvidenem času zgrajena tudi dodatna železniška povezava pristanišča z zaledjem.