Razvoj v več smereh
27.09.2024 Pred prihajajočim sejmom gospodarskih vozil IAA v Hannovru so pri Ivecu pripravili pregled nekaterih novosti, ki jih ...
Kitajsko znanje in tehnologija ne poznata meja. Vse krasi tudi diskontna cena ali, drugače povedano, veliko avtobusa za vložen denar. To velja tudi za avtobus, sedaj že tudi pri nas znanega proizvajalca Higer.
izdelovati turistični avtobus touring. Pred tremi leti pa se je podjetnik Miran Uršič odločil, da v Sloveniji poskusi s prodajo lastnih Higerjevih avtobusov, ki niso narejeni v sodelovanju s Scanio, temveč uporabljajo komponente drugih poznanih proizvajalcev. Tudi mi smo preizkusili model higer H92, ki je kot prvi prišel v Slovenijo in se še danes vozi na linijah v lastništvu podjetja Alpetour. Med tem časom je še nekaj higerjev prejelo slovenske tablice, mi pa smo preizkusili nov produkt, ki je na voljo, to je medkrajevni avtobusV92.
Sodobna podoba
Silhueta avtobusa je nekoliko nižja, na sprednjem koncu jo krasi moderen svetlobni sklop z vgrajenimi LED dnevnimi lučmi. Rahlo nazaj nagnjeno, čez rob vozila zavihano vetrobransko steklo nudi dobro preglednost, na vrhu pa skriva še digitalno tablo za leteči ali stoječi napis linije. Velika vzvratna ogledala segajo precej naprej pred vozilo in dajejo optimalen občutek dogajanja okoli vozila. Za večjo varnost in pregled okoli vozila je na zadku tudi kamera, da po pomoti ne povozite kakega betonskega cvetličnega lončka. Bok vozila ne preseneča z oblikovalskimi domislicami, so pa na njem nameščena velika vrata prtljažnega prostora, ki je lepo obdelan, obložen in meri 8 m3 . Na zadku je zanimivo preko streho zavito zadnje steklo, v katerem so zavorne luči v LED tehnologiji, najdemo pa že tudi predpripravo za namestitev smučarskega kovčka. V avtobus vstopajo potniki skozi dvojih vrat, ki jih odpiramo s pomočjo daljinskega upravljanja. Vstopa se preko štirih stopnic, za eno stopnico so dvignjeni tudi sedeži, še bolj pa se dvigneta zadnji dve vrsti, da sprostita prostor za pod njima vgrajen motor. Slednji je dobro zvočno izoliran, tako da se v potniški prostor ne prenaša veliko hrupa in vibracij.
V spodnjem delu zadka prepeva Cumminsov Euro 6 motor, ki iz 8,9 litra prostornine razvija solidnih 265 kW/360 KM. Motor v kombinaciji z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom, kateri prihaja iz ZF-ove delavnice in ki ima dobro preračunana prestavna razmerja, opravlja svoje delo brez oklevanja. 1200 Nm navora zmore brez težav prepeljati 55 potnikov, voznika in vodiča ter vso njihovo prtljago. Na testni progi, ki nas je popeljala tudi po zaviti cesti do spodnje postaje kabinske gondole na Veliko planino, smo bili navdušeni nad okretnostjo in odlično vodljivostjo avtobusa.
Vse pri roki
Voznikov delovni prostor ni zadnji krik mode, je pa lepo urejen in vozniku na roko nudi vse, kar potrebuje. Sedež je izdatno nastavljiv v vse smeri, prav tako volanski obroč, ročica menjalnika pa stoji na rahlo povišani konzoli in lepo sede v roko vozniku. Stopalki za plin in zavoro sta podloženi v petnem delu. Nekoga to moti, nekomu pa je podloga v oporo. Potnikom so na voljo kakovostno oblazinjeni sedeži, za mestni transport pa so lahko v vozilo nameščene tudi posebne kljuke, za katere se potniki primejo, saj ima lahko avtobus tudi 23 stojišč. Vozilo pa lahko uporabljamo tudi za turistične prevoze, saj ima vgrajen kakovosten hi-fi in videosistem z dvema LCD monitorjem. Servisni moduli so moderni, v njih pa so ob bralnih lučkah in prezračevalnih režah še zvočniki. Za hlajenje skrbi klima naprava s strešnim gretjem Konvekta, za ogrevanje pa Webasto z radijatorji.
Kljub medkrajevnem poreklu pa si je takšen avtobus nabiral testne kilometre v manj razvitih deželah na bolj zahtevnih cestah, zato o kakovosti izdelave ne gre dvomiti, pogonski sklop ter tehnične komponente pa tako in tako prihajajo iz Evrope.