Dostavnik leta zapeljal v Slovenijo

Na slovenske ceste je zapeljal aktualni dostavnik leta 2025 - novi Renault Master. Ta priljubljeni dostavnik v Sloveniji beleži odlične prodajne rezultate. Leto 2024 je zaključil kot prvi v svojem segmentu s 26 % tržnim deležem segmenta.

Renault Master
Renault Master | Foto: Boštjan Paušer

Master je eden najbolj pomembnih modelov za znamko Renault, v 44 letih so namreč prodali več kot tri milijone dostavnikov. Popolnoma novi model prihaja s tremi vrstami pogona, naprednimi rešitvami ter za dvajset odstotkov izboljšano aerodinamiko. Cene za dizelsko različico se v Sloveniji za furgon izvedbo začenjajo pri 31.100 evrih in šasijo pri 30.800 evrih (brez DDV), električna bo sledila tekom leta.

Renault je najbolje prodajana znamka lahkih gospodarskih vozil v Evropi (če ne štejemo pickupov), vodilni pa so tudi v segmentu največjih dostavnikov, kjer imajo 16,7-odstotni tržni delež, za kar je seveda zaslužen Master. Prav tako je Renault že nekaj let vodilna znamka lahkih gospodarskih vozil v Sloveniji. Zato je odveč poudarjati položaj, ki ga ima Master v celotnem poslovanju Renaulta in pomen nove generacije.

Čeprav so spremembe pri gospodarskih modelih praviloma postopne, je novi Master povsem drugačen od starega, pri Renaultu pa poudarjajo, da je nespremenjena ostala le ena komponenta – kljuka vrat. Novi Master je bil že od začetka razvit tako, da lahko uporablja tri vrste pogonskih sklopov (dizelski, električni in vodikov) in hkrati ponuja preprosto nameščanje različnih nadgradenj, saj je približno 70 odstotkov vseh Masterjev opremljenih z njimi.

Renault Master

Aerodinamično optimiziran in večji

Morda se naslov ob pogledu na velikega dostavnik sliši nekoliko nelogičen, a temu še zdaleč ni tako. Nova generacija se oblikovno naslanja na potniške modele, z dnevnimi LED lučmi v obliki črke C in hkrati prinaša markanten izgled, tako da bo novi Master zelo opazen v prometu. Poleg videza so posebno pozornost namenili aerodinamiki, količnik zračnega upora pa je, v primerjavi s predhodnim modelom, zmanjšan za ogromnih 20 odstotkov. Vetrobransko steklo je pomaknjeno naprej in ima večji naklon, pokrov motorja je krajši, vzvratna ogledala so bolj aerodinamična in še bi lahko naštevali. Morda najpomembnejši poseg je zožitev zadnjega dela vozila – streha se na zadnjem delu spušča navzdol, prav tako pa se ožajo boki, kar zagotavlja boljši pretok zraka, brez da bi se pri tem zmanjšal tovorni prostor. Rezultat je nižja poraba oziroma izpust CO2, ki se je zmanjša za 39 g/km in padel pod 200 g/km. To je še posebej pomembno pri električnih modelih, katerih poraba je v primerjavi s predhodnikom manjša za 27 odstotkov, dizelski modeli pa naj bi v povprečju porabili do 1,5 l/100 km manj.

Renault Master

Na koncu se je skupna dolžina furgonskih različic podaljšala za 100 milimetrov, s čimer se je za toliko povečal nakladalni prostor, medtem ko se je odprtina bočni drsnih vrat razširila za 40 milimetrov, kar dodatno olajša dostop do nakladalnega prostora.


Nagrada dostavnik leta 2025

Domačo predstavitev novega dostavnika smo izkoristili in slovenskemu zastopniku podelili repliko nagrade International Van of the Year 2025. Nagrado je iz rok člana žirije Boštjana Paušerja prevzel direktor prodaje in marketinga Gregor Smole.

Renault Master International Van of the Year 2025

Učinkovit električni pogon

Za razliko od dosedanjih modelov, ki so bili prvotno razviti za klasični pogon in prilagojeni na električni ali vodikov pogon, je bil novi Master že od začetka razvit tako, da lahko uporablja tri različne vrste pogona, električni, dizelski in kasneje vodikov. 

Električno različico poganja sinhronski elektromotor s trajnimi magneti (podoben tistemu v električnem Meganu), ki je na voljo v dveh močeh 96 ali 105 kilovatov in s 300 Nm navora. Master ponuja izbiro med dvema baterijama, uporabne kapacitete 40 kWh in 87 kWh, pri čemer naj bi manjša baterija zagotavljala doseg do 200 kilometrov, večja pa do 460 kilometrov. Vsakega od osmih (manjša baterija) ali 12 (večja baterija) baterijskih modulov je mogoče posamično zamenjati v primeru okvare, 90 odstotkov litija, vgrajenega v njih, pa je mogoče reciklirati.

Renault Master

Ročica za izbiro smeri vožnje je prav tako iz Megana in se nahaja na desni strani volanskega obroča, z dodatnim potegom pa se aktivira način okrepljene rekuperacije (funkcija 'Brake'), torej zaviranja. Nizko težišče zaradi baterij in večja masa pričakovano pomenita izjemno stabilnost, a tudi visoko stopnjo udobja, saj se vozilo čez neravnine vozi mehko, brez udarcev in poskakovanja.

Po več kot sto kilometrih vožnje po cestah v okolici Bordeauxa je bila poraba 22,2 kWh/100 kilometrov, kar bi pomenilo približno 400 kilometrov realnega dosega z obremenjenim vozilom. Testna pot je združevala dele avtoceste in mestnih odsekov, glede na velikost vozila in obremenitev je poraba dobra, sploh ker je ves čas delovala klimatska naprava. Ko smo že pri klimatizaciji, Master nima toplotne črpalke, namesto nje se za ogrevanje kabine uporablja električni grelnik moči tri kilovate, pri Renaultu pa poudarjajo, da glede na velikost kabine toplotna črpalka ne bi prinesla bistvenih prihrankov energije, le sistem bi bil kompleksnejši in seveda dražji.

Renault Master

Polnjenje s 130 kilovati

Manjša medosna razdalja in spremembe v krmilnem sistemu so zmanjšale obračalni krog in novi Master je veliko bolj okreten kot prej. Nosilnost električne različice je po novem 1.625 kilogramov, največja dovoljena masa pa je v tem primeru 4 tone. Pri izvedbi z največjo dovoljeno maso 3,5 tone je nosilnost 1.500 kilogramov, kar je odličen rezultat. Izpostaviti velja tudi možnost vleke 2,5 tone težke prikolice, ki je najboljša v segmentu električnih modelov.

Največja polnilna moč manjše baterije je 50 kilovatov, večje pa 130 kilovatov. V tovornem delu je tudi priključek moči 3,5 kilovata za napajanje električnih orodij in naprav, neposredno iz akumulatorja pa je možno poganjati opremo nadgradnje kot so hladilniki, dvižne ploščadi ipd. Master bo prav tako lahko vračal energijo iz baterije v omrežje (V2G) z uporabo dvosmernega polnilnika, kar bo voznim parkom pomagalo zmanjšati stroške polnjenja in hkrati uravnotežiti omrežje.

Renault Master

Ekonomičen dizel

Kljub odlični električni različici je pričakovati, da bo trenutno v prodaji še vedno prevladoval dizelski motor. Podobno kot pri elektriki je tudi tukaj na voljo en motor, dvolitrski 2.0 Blue dCi, s štirimi različicami moči 105, 130, 150 in 170 konjskih moči, ki ga bo mogoče kombinirati s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali 9-stopenjskim samodejnim proizvajalca ZF. Tudi dizel je precej tih in uglajen – čeprav se ne more primerjati z električnimi brati, je tu vožnja tiha in udobna. Za prijetno vožnjo skrbi vzmetenje, čeprav ima elektrika tudi na tem področju prednost. Pri zmogljivejši izvedbi je poraba na testni vožnji, z obremenjenim vozilom, znašala odličnih 7,7 l/100 km.

Nov zavorni sistem omogoča enako stopnjo učinkovitosti in občutka pri zaviranju ne glede na obremenitev vozila, pri čemer je treba poudariti, da je odziv asistenčnega sistema za samodejno zaviranje v sili dvakrat hitrejši.

Renault Master

Sodobna armatura

Novi Master notranjost potniške kabine dviguje še na višjo raven. Ne samo, da je v predalih na voljo 135 litrov prostora (25 odstotkov več kot prej), izboljšana je ergonomija, boljši so materiali, zato je bivanje v kabini izjemno prijetno. Poleg povsem nove armature je tu tudi nov multifunkcijski volan, ki je sposojen pri potniških modelih. Kabina lahko služi tudi kot mobilna pisarna, sredinsko naslonjalo sedeža lahko prevzame vlogo mizice za prenosni računalnik, za napajanje naprav pa so na voljo priključki USB-C.

Vsi modeli imajo deset palčni zaslon infotainmenta z zaslonom na dotik, medtem ko je digitalna instrumentna plošča standardna za električne modele in opcijska za dizelske. Možna je brezžična povezava in zagon aplikacij Android Auto in Apple CarPlay ter Googlovih funkcij in oddaljena povezava vozila prek aplikacije My Renault. Sistem OpenR Link temelji na Googlovih rešitvah, kar pomeni, da se lahko vozniki povezujejo prek svojega Google računa, na voljo pa so tudi različne Googlove aplikacije, kot je Google zemljevidi s prikazom prometa v realnem času, pa tudi številne druge uporabne informacije o zanimivih lokacijah itd.

Izboljšani so tudi sistemi za pomoč pri vožnji, Master ponuja 20 različnih asistenčnih sistemov. Novi Master v Slovenijo prihaja konec letošnjega leta, ko bo znanih tudi več podrobnosti glede cene in serijske opreme posameznih modelov.

Renault Master

Prilagojen za nadgraditelje

Glede na to, da je več kot dve tretjini Masterjev opremljenih z nadgradnjo, je ta segment izjemno pomemben, tako za proizvajalca kot za kupce. Čeprav Renault ponuja nekaj osnovnih tovarniških nadgradenj, je po vsem svetu 360 pooblaščenih nadgraditeljev. Z Masterjem je Renault nadgraditeljem omogočil dostop do informacijskega sistema, upravljanje nadgradnje pa je mogoče integrirati v infotainment sistem prek lastnih aplikacij brez dodatnih zaslonov ali stikal. Sprva bodo na voljo tri aplikacije: za gasilska in reševalna vozila, mobilne delavnice in hladilnike.

Renault Master



Fotogalerija