Izzivi podnebnih sprememb na infrastrukturo in transport
27.12.2024 V začetku decembra je v Izoli, v organizaciji ITA – Italian Trade Agency in Veleposlaništva Italije v Sloveniji, pot...
Leto 2024 se je v pomorski industriji zaradi geopolitičnih napetosti začelo zelo negotovo. Kljub temu so se logisti omejitvam plovbe skozi Rdeče morje in daljše transportne poti iz Azije v Evropo relativno hitro prilagodili in že aprila so se razmere stabilizirale.
Novim tržnim in operativnim okoliščinam so se prilagodili tudi v Luki Koper in ohranili vse tri direktne kontejnerske servise z Daljnega vzhoda ter v tem času izkoristili nove poslovne priložnosti na različnih področjih storitev. Skupni ladijski pretovor je v minulem letu dosegel 23 milijona ton blaga, kar je 3 odstotke več kot v letu 2023.
Na kontejnerskem terminalu so presegli 1,13 milijona kontejnerskih enot (TEU), kar predstavlja nov absolutni rekord in zaključek koledarskega leta nad ocenjenimi količinami. K stabilnemu pretovoru kontejnerjev so pripomogli tudi novi posli, vezani na načrtovane gradnje in opremljanje novih proizvodnih obratov oz. tovarn na naših zalednih trgih. Že novembra so dosegli absolutni rekord pretovora na terminalu za tekoče tovore, nad pričakovanji pa so zaključili leto še na sipkih tovorih. Pri raznovrstnem segmentu generalnih tovorov so zabeležili rast predvsem zaradi jeklenih proizvodov in lesa. S 125.327 gosti so v začetku novembra nov rekord dosegli tudi na potniškem terminalu. Pretovor avtomobilov je bil v lanskem letu nižji za 3 odstotke, predvsem zaradi zamud ladij v prvem delu leta. Kljub temu so uspeli količine deloma nadoknaditi v drugem delu leta, predvsem z novimi posli za nove destinacije, ne zgolj za avtomobile, ampak tudi tovorna vozila, mehanizacijo in druga vozila. V lanskem letu so skupno privezali 1.798 ladji, sprejeli 20.469 vlakov, našteli pa so tudi 453.993 tovornjakov.
Luka Koper, d. d. je v letu 2024 po preliminarnih in nerevidiranih podatkih ustvarila čiste prihodke od prodaje v višini 326,9 milijona evrov, kar je za 6 odstotkov več kot v letu 2023. Rast prihodkov, glede na leto 2023, je posledica višjih prihodkov iz naslova višjega ladijskega pretovora ter zaradi večjega obsega storitev polnjenja in praznjenja kontejnerjev in drugih dodatnih storitev na blagu, medtem ko so se zaradi skrajšanja časa zadrževanja kontejnerjev in ostalega blaga na skladišču prihodki iz naslova skladiščnin znižali.