Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Na slovenske ceste je zapeljal nov Volkswagnov poltovornjak Amarok. Poganjajo ga zmogljivi in učinkoviti turbomotorji in dva različna sistema štirikolesnega pogona.
Znamka Volkswagen Gospodarska vozila je novi Amarok zasnovala tako, da lahko premaga prav vsako pot. Zato je v Evropi in številnih drugih delih sveta serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom. Do pet učinkovitih štiri- in šestvaljnih turbomotorjev zagotavlja pogonsko moč, ki je potrebna za opravljanje poslovnih in zasebnih nalog. Poleg tega je novi Amarok na voljo s petimi različicami opreme. Izbirati je mogoče med linijami Amarok, Life in Style ter vrhunskima izvedbama PanAmericana (terenska podoba) in Aventura (ekskluzivna podoba). Novi Amarok je zasnovan kot štirivratni pickup z dvojno kabino (DoubleCab).
S 5.350 milimetri je novi Amarok 96 milimetrov daljši od svojega predhodnika. 3.270 mm dolga medosna razdalja se je povečala za 173 mm. Tako je zagotovljenega več prostora v dvojni kabini. Medosna razdalja se je nesorazmerno povečala, zaradi česar so se skrajšali previsi karoserije. Rezultat so čvrstejša proporcionalna razmerja in izboljšane terenske zmogljivosti, saj sta se vstopni in izstopni kot Amaroka z dvojno kabino povečala: spredaj do 30 stopinj in zadaj do 26 stopinj.
Za Amarok nove generacije bodo glede na trg na voljo do štirje turbodizelski motorji (TDI s štirimi in šestimi valji). Vsem motorjem sta skupna učinkovitost in visok navor. Osnovni motor, ki bo na voljo na številnih trgih po svetu in s tem tudi v Evropi, je 2,0-litrski štirivaljni TDI s 125 kW (170 KM). Kot drugega po moči bodo pri znamki Volkswagen Gospodarska vozila ponudili štirivaljni TDI z biturbo polnjenjem, ki bo v Evropi razvil moč 151 kW (205 KM). Kot novi najzmogljivejši TDI bo na voljo motor V6, ki v različici, ki izpolnjuje emisijsko stopnjo Euro 6, razvije 177 kW (240 KM).
Amarok z močjo 110 kW bo na voljo s 5-stopenjskim menjalnikom in pogonom zadaj. Motorja TDI z močjo 125 kW in 151 kW bosta v Evropi in številnih drugih državah serijsko opremljena s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Glede na trg je za TDI z močjo 125 kW opcijsko mogoče naročiti tudi 6-stopenjski avtomatski menjalnik. 2,0-litrski TDI s 151 kW je opcijsko mogoče konfigurirati tudi z novim 10 stopenjskim avtomatskim menjalnikom. Izvedbe V6 TDI so serijsko vedno opremljene z 10-stopenjskim avtomatskim menjalnikom.
V Evropi smejo prikolico z maso do 3,5 tone vleči vse različice Amaroka z avtomatskim menjalnikom. V primerjavi s predhodnikom se je največja dovoljena skupna masa skupine vozil po vsem svetu povečala s 6,0 na 6,5 tone. Največja nosilnost pickupa z dvojno kabino se je povečala na 1,19 tone.
V Evropi in številnih drugih državah bo Amarok serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom (4MOTION). Glede na različico motorja bosta pri tem uporabljena dva različna sistema 4MOTION: vklopljivi štirikolesni pogon s tremi pogonskimi načini in še boljša izvedba s štirimi pogonskimi načini. Kot dodaten četrti način (4A) najboljša izvedba preko lamelne sklopke omogoča variabilno in s tem avtomatsko porazdelitev moči med sprednjo in zadnjo premo. Lastnosti štirikolesnega pogona izpopolnjujejo opcijska zapora diferenciala in inteligentni vozni režimi Drive Modes.
Za dodatno mero udobja in hkrati varnosti glede na opremo skrbi več kot 25 asistenčnih sistemov. Več kot 20 od teh sistemov – na primer sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje (inteligentni tempomat), parkirni sistem s krmilno avtomatiko za asistirano parkiranje in odparkiranje, 360-stopinjski prikaz okolice (Area View) ali asistenca za menjavo voznega pasu in sistem za prepoznavanje prometnih znakov – je v Amaroku druge generacije novost.