Test: MAN Lion's Intercity

Zagotoviti udobje potnikov, znižati nabavno ceno in zmanjšati stroške vzdrževanja so bila vodila pri nastanku Intercitya.

MAN Lion's Intercity

Prevozi potnikov po obmestnih in medmestnih linijah, prevozi otrok in konec tedna krajši izleti so tiste dejavnosti pri prevoznikih, ki njihovo vozilo skorajda stoodstotno izkoristijo. Temu primerno mora biti prilagojeno tudi vozilo. Pri MAN-u so to pokrivali z modeloma Lion's City in Lion's Regio. Če prvi nima prostora za prtljago, je drugi nekoliko bolj prestižen. MAN-ov Lion's Intercity se uvršča med njiju in zapolnjuje to vrzel.

Enostaven za vzdrževanje
Avtobus zaznamujejo velike ravne površine. Take površine so enostavne za popravila in čiščenje. Čeprav avtobus deluje nekoliko škatlasto, kljub temu količnik zračnega upora znaša cw = 0,4. K ugodnemu količniku pripomorejo zaobljeni vogali in ukrivljeno vetrobransko steklo. Klimatska naprava na strehi tudi ne izstopa preveč. Čelno stran avtobusa zaznamuje veliko vetrobransko steklo. Pod njim prepoznavna maska s črnim trapezom in napisom MAN ter krilci, v katerih je lev.

Ne samo da maska uvršča Intercity v družino avtobusov MAN, temveč je tudi zaradi svoje tridelne izvedbe prijazna za popravila. Tudi zadek ne skriva, kateri družini pripada avtobus. Velikega motornega pokrova se bodo razveselili tisti, ki imajo opraviti s stvarmi, ki jih ta pokriva.

Lion's Intercity je narejen po načelu fleksibilnega modularnega sistema, s katerim si kupec avtobus prilagodi svojim potrebam. Spisek možnosti je tudi zato tako pester. Tokratno testno vozilo je bilo osnovno, z dolžino 12 metrov, v katerem je prostora za največ 55 potniških sedežev in 29 stojišč. Na voljo je slab meter daljša izvedba z 59 sedeži in 25 stojišči. V vsakem primeru pa potnik do podesta, na katerem je zadnja vrsta sedežev, pride preko dveh stopnic. Naše vozilo je imelo pod podestom 5,2 mprtljažnega prostora, tisti daljši z oznako C pa ima prostora za 6,4 m3. V osnovi je vozilo opremljeno z dvojnimi enokrilnimi pnevmatskimi vrati. Enokrilna vrata na sredini lahko zamenjajo dvokrilna, ki so na spisku dodatne opreme, kot tudi dvigalo za invalidski voziček, ki je vgrajeno v drugo stopnico.

Namenjen je linijskim prevozom
Potniki po treh stopnic dostopajo do svetlega potniškega prostora. Vozilo je bilo opremljeno s sedeži s prilagodljivim naslonskim delom, naslonjali za roke na strani prehoda in nekoliko boljšim tekstilom na sedežih. Ta oprema je na tistem drugem spisku. Tako lahko izberete cenovno bolj ugodne sedeže ali pa nekoliko dražje in s tem boljše. Da je vozilo namenjeno linijskim prevozom, povedo tudi prostorne odlagalne police nad potniškimi sedeži. Za prijetno ozračje v potniškem prostoru je bilo vozilo opremljeno s klimatsko napravo s funkcijo ogrevanja. Največja moč hlajenja znaša 32 kW. Za hladnejše dni je vozilo opremljeno s konvektorskim gretjem z ventilatorskim vstopnim grelcem. Za prehodno obdobje sta na stropu dve prezračevalni loputi, ki služita tudi za zasilni izhod.

Voznikovo delovno okolje je udobno in pregledno
Tudi za voznikov delovni prostor velja, kolikor denarja, toliko glasbe. Nekako značilna pri MAN-u je elipsasta armaturna konzola v segmentu avtobusov, namenjenih linijskemu prevozu. Tako voznikov prostor v Intercityju ne skriva sorodnosti s tistim iz Regia. Najbolj opazna razlika je v levem stranskem upravljalnem polju in seveda v stranskem oknu. Stransko okno je razdeljeno na pol in se odpira drsno. Pogled izza volana je dober, kar je posledica velikega vetrobranskega stekla, velikega stranskega stekla, ogledal in tankega A-stebrička. Če pa bi bilo levo zunanje ogledalo nameščeno tako kot pri Regiu in opremljeno še z dodatnim širokokotnim ogledalom, bi bil pogled nazaj še toliko boljši. S tako postavitvijo tudi pogled levo naprej. Desno ob sedežu je nameščena prestavna ročica šeststopenjskega ročnega menjalnika. Ko ročni menjalnik nadomestita štiristopenjski Voithov ali šeststopenjski ZF-ov menjalnik, prestavno ročico zamenja stikalo na armaturni konzoli.

Euro 6 dosega s sistemoma EGR in SCR
V odvisnosti od izbire menjalnika je pogojeno prestavno razmerje v pogonski osi. Pri ročnem menjalniku je i-4,56, pri avtomatskem pa i-5,67. Pri pogonskem agregatu pa ni izbire. Motor spada v družino MAN-ovih motorjev D 08 s prostornino 6,9 litra. Linijski šestvaljnik pri 2 300 vrt./min. razpolaga z 213 kW (290 KM). Za zagotavljanje največjega navora 1100 Nm se mora motor vrteti med 1200 in 1750 vrt./min. Za doseganje norm Euro 6 ima avtobus sistema za čiščenje izpušnih plinov EGR in SCR.

MAN Lion's Intercity smo preizkusili na cestah, po katerih naj bi vozil. Volanski obroč dobro sede v roke. Natančnost krmiljenja je dobra tudi po zaslugi posamičnih obes na prvi osi, še posebno ko zapeljemo po regionalnih cestah. Pa ne zato, da bi hvalil ceste, temveč krmiljenje vozila. Če bo vozilo nekoliko obteženo, bo vožnja še nekoliko bolj udobna. Tudi pri večjih hitrostih je upravljanje lahkotno. Da je vozniku olajšano delo, je vozilo opremljeno s tempomatom in omejilnikom hitrosti. Tako ni treba vozniku neprestano gledati na merilnik hitrosti. V mestih prevladujeta 4. in 5. prestava, zunaj mest pa večino dela opravi šesta.

Lahek šestvaljni motor privarčuje 450 kg
Testno vozilo je bilo prazno. Pri obremenjenem vozilu se uporaba prestav nekoliko spremeni. V mislih imam vožnjo v klanec, ko bo treba pri obremenjenem vozilu večkrat poseči po prestavni ročici. Pri nepolno obremenjenem avtobusu je dovolj za prestavljanje v višjo prestavo do 1500 vrtljajev, medtem ko bo pri obremenjenem treba izkoristiti celotno polje največjega navora. Povprečna poraba pri testu je bila 20,1 litra na sto prevoženih kilometrov.

V korist nizki porabi gre tudi podatek, da so z uporabo lahkega šestvaljnega motorja serije D08 privarčevali 450 kg pri teži vozila. To je tudi eden od razlogov za vgradnjo tega motorja. Nadaljnjih 66 kg prispeva klimatska naprava. Z zamenjavo jeklenih platišč iz aluminija zmanjšamo težo še za 96 kg. Ne smemo zanemariti še dveh sistemov, ki prav tako pripomoreta k nizki porabi. Dvostopenjski kompresor za zrak s samodejnim sistemom za prosti tek (SLS), ki kompresor v mirovanju samodejno preklopi v prosti tek, in sistem Idle Shut Down za samodejni izklop motorja, ki poleg goriva zmanjšuje emisije CO2 in emisije hrupa.

Za varčevanje z zavornimi oblogami je menjalnik opremljen s hidravlično zavoro, motor pa z motorno zavoro. Ponovno nekoliko več dela s prestavno ročico, če ne želite prevelike obrabe zavor. Sicer pa se avtobus suvereno ustavi, ko je to nujno potrebno. Obe osi sta namreč opremljeni s kolutnimi zavorami. Ko pa smo pri zaviranju, je Intercity opremljen tudi z elektronskimi varnostnimi sistemi, kot so EBS, ABS, BA, ESP, ASR, DSP in ROP. Za doplačilo je mogoče dobiti tudi sistem EBA. Da so pri MAN-u zazrti v prihodnost, govori podatek, da avtobus izpolnjuje standarde ECE R66.02, ki pripisujejo trdnost pri prevračanju in so začeli veljati z oktobrom 2017. Tako avtobus zagotavlja večjo pasivno varnost.

Pri MAN-u so tako v boj s ponudbo konkurence v segmentu avtobusov, namenjenih linijskemu prometu, zapeljali Lion's Intercity. Sicer pa so imeli pri MAN-u v ponudbi pred leti serijo SÜ (283,313, 363), ki je prihajala iz turške tovarne. Jo Lion's Intercity nadomešča?

Fotogalerija