Specialisti za prikolice
26.09.2024 Poleg prevozništva in zastopstva za prikolice znamke Kögel je podjetje Petrans lani razširilo svojo ponudbo storitev ...
O servisiranju tovornih vozil in prikolic ter trendih vzdrževanja vozil v prihodnosti smo se pogovarjali z Jurico Krašem, direktorjem podjetja Kam in Bus, ki skrbi za prodajo tovornjakov Ford Trucks in prikolic Kässbohrer v Sloveniji.
V Sloveniji, poleg prodaje vozil znamke Ford Trucks, nudite tudi servisne storitve – kaj vse vključuje vaša ponudba s področja vzdrževanja vozil.
»Naš prodajno-servisni center KAM in BUS Importer, d. o. o., je glavni uvoznik in pooblaščeni serviser tovornih vozil Ford Trucks in prikolic Kässbohrer za trg Republike Slovenije. Poleg tega v servisni delavnici izvajamo tudi servise za gospodarska vozila MAN in Mercedes ter za vse znamke prikolic.
Pri gospodarskih vozilih sta najpomembnejši njihova varnost in zanesljivost v prometu, osnovni pogoj za zanesljivo in varno delovanje vozila v vseh vremenskih razmerah pa sta vzdrževanje in nega vozila. Zato je za nas najpomembnejše, da so naše servisne storitve na visoki ravni, kar zahteva nenehno vlaganje v znanje zaposlenih, pa tudi v servisno opremo. Tako je servisna delavnica opremljena z najsodobnejšimi diagnostičnimi napravami, specializiranimi orodji, napravami za testiranje zavor, klimatskih naprav, vzmetenja in geometrije koles proizvajalca JOSAM.
Prav tako lahko našim partnerjem poleg servisnih storitev zagotovimo pravočasno dobavo rezervnih delov ter dodatne izdelke in storitve, med katerimi bi izpostavil znamko Teiler – tovarniško obnovljene zavorne čeljusti. Na zalogi imamo veliko količino tovarniško obnovljenih zavornih čeljusti z garancijo za vse vrste tovornjakov, avtobusov in prikolic.
Zato se je le z nenehnim usposabljanjem in izobraževanjem zaposlenih ter napredkom tehnologije, ob potrebnih vlaganjih in skrbi za omenjeno, mogoče najhitreje in najučinkoviteje spopadati z vsemi izzivi našega poslovanja.«
Proizvajalci vozil veliko pozornosti usmerjajo v telematiko in napovedovanje možnih okvar, da bi nevarnost za okvaro zaznali in odpravili, še preden se ta zgodi, tako da vozilo ne bi obtičalo na cesti. Kako ste vi vključeni in pripravljeni na ta proces in ali se že soočate s takimi primeri?
»Ford Trucks je eden izmed prvih proizvajalcev vozil, ki je začel razvijati telematiko prek aplikacije Connectruck, ki uporabniku omogoča spremljanje vozila v realnem času. Omogoča vpogled v stanje vozila, omogoča izdelavo poročila o vozilu v želenem časovnem obdobju, sistem samodejno zazna napake na vozilu in o tem obvesti lastnika vozila in servisno delavnico, ki jo lastnik predhodno izbere. Pridobivanje trenutnih informacij o kodah napak močno pospeši popravilo vozila in občutno skrajša čas, ko vozilo stoji na servisu.«
Razvoj vozil je v zadnjih letih močno povečal količino električnih in računalniških komponent, servisiranje tako ni več povezano le z menjavo olja in podmazovanjem, ampak vse bolj postaja zahtevno računalniško-diagnostično opravilo. Kako je to spremenilo servisne posege in kadrovsko sestavo servisnega osebja?
»Drži, serviserji danes vse bolj spominjajo na IT-jevce, ravno zato, ker delo zahteva vedno več računalniškega znanja. Pri tem je izjemnega pomena nenehno vlaganje v strokovno izobraževanje storitvenih delavcev ter njihove izkušnje in znanja, ki v končni fazi zagotavljajo visoko raven kakovosti opravljenih storitev. Prav tako se naše prodajno in poprodajno osebje nenehno izobražuje, da lahko kompetentno in učinkovito odgovori na vse potrebe naših uporabnikov.
Kot zadnjo novost bi izpostavil VR 'pametna' očala, s katerimi hitreje in učinkoviteje rešujemo zahtevnejša popravila. Ta investicija je omogočila krajši čas popravila in s tem hitrejšo vrnitev vozila v delovno obratovanje, kar je za naše uporabnike še posebej pomembno. 'Pametna' očala delujejo tako, da kamera očal zajame natančno vidno polje mehanika in se slika v realnem času prek videoklica posreduje strokovnjaku na daljavo. Pametna očala se upravljajo z glasovnimi ukazi, tako da ima serviser proste roke za izvajanje strokovnih navodil in dela na vozilu.«
Slovenija se, zaradi svoje geografske lege, sooča z veliko količino tranzitnega prometa, kako pogosto se ti tranzitni prevozniki odločajo, da bodo servisiranje svojih vozil opravili pri vas?
»Točno tako in opažamo, da se pri nas ustavlja vse več tranzitnih vozil. Iskreno povedano, prvi postanek je običajno iz nuje in potrebe, vsak drugi obisk pa nam je le odgovor, da to, kar delamo, delamo dobro in to nas resnično veseli. Kajti kakovost storitve v zadnjem času dobiva vedno večji pomen, tako pri nakupni odločitvi kot pri zvestobi znamki vozil. Zadovoljstvo strank v transportni panogi temelji predvsem na dveh stvareh – kakovosti izdelkov in kakovosti storitev.«
Podaljšani dobavni roki in omejene dobave novih vozil bodo imeli za posledico, da se bodo vozni parki začeli starati. Za nemoteno delovanje prevoznikov bo zato še bolj pomembno postalo vzdrževanje vozil. Ali že zaznavate ta trend in kako ste se pripravili na to?
»Tako je, zgodilo se je to, da prevozniki ne bodo obnavljali voznega parka, kot so načrtovali, ampak bodo ta vozila uporabljali dlje časa. Dejstvo je, da starejše kot je vozilo, sorazmerno več je nepredvidljivih okvar, vendar moram ponoviti, da nam je zadovoljstvo naših uporabnikov izjemno pomembno in razumemo njihove potrebe. Tovrstna popravila v delavnicah obravnavamo prednostno, da se čim hitreje odzovemo na vsako tako pričakovano in nepredvideno zahtevo.
Ob prihodu na delavnico priporočamo tudi našo storitev 'Aktivna recepcija'. Aktivni sprejem traja približno 20 minut, je popolnoma brezplačen in ponuja sistemski pregled vozila, ki je za stranko popolnoma transparenten. Na ta način se potencialno izognete dodatni vožnji v delavnico v kratkem času in nepotrebni izgubi časa za večkratna servisna popravila.
Pri nabavi vozil se lahko pohvalimo, da imamo najkrajše dobavne roke v panogi, trenutno pa izpolnjujemo naročila za prvo četrtino prihodnjega leta.«
Se tudi vi, tako kot proizvajalci, soočate s težavami pri dobavi rezervnih delov, potrebnih za servisiranje vozil?
»Pri Fordu so potrebe kupcev na prvem mestu, zato si prizadevajo izboljšati sistem in se približati kupcem. Poleg centralnega skladišča delov na Poljskem so novembra odprli nov logistični center v Stuttgartu, ki bo še pospešil razpoložljivost vseh delov. Rekel bi – na srečo nimamo takih težav.«
Praktično vsakodnevno beremo in pišemo o vozilih z alternativnimi pogoni, od plina do elektrike in vodika. Kaj bo za vas kot serviserja, pomenil ta prehod na druge oblike pogona in kakšna vlaganja, tako v znanje kot tudi opremo, bo to zahtevalo?
»Tako je, tako kot navajate, prihodnost ni vezana samo na en pogon, ampak na več. Kar počnemo že nekaj časa, je, da vzdržujemo redne stike tako s principalom kot s partnerji in na ta način prisluhnemo željam in na splošno razmišljamo o nakupu tovrstnih vozil.
Tovarna že nekaj časa pripravlja opremo in usposabljanja ter je aktivna na vseh relevantnih temah, povezanih z vzdrževanjem in popravili vozil. Zato te informacije posredujejo tudi nam kot pooblaščeni servisni delavnici, da lahko vozilo z alternativnim pogonom čim prej sprejmemo in seveda obdelamo.
Vsekakor pa lahko rečemo, da smo iz dneva v dan bolj obveščeni in spremljamo tematiko, da svoje zaposlene pravočasno izobražujemo in tako strankam zagotovimo pravočasno in kakovostno storitev. Veselimo se in nestrpno pričakujemo prve električne tovornjake, ki bodo v celoti uporabljeni predvsem v komunalnem in distribucijskem segmentu.«
Katere so vaše zadnje novosti v ponudbi in kakšne načrte imate za prihodnost?
»Na letošnjem sejmu gospodarskih vozil IAA je Ford Trucks predstavil električni tovornjak, do leta 2040 pa načrtuje popolno opustitev proizvodnje motorjev z notranjim zgorevanjem. Kot predpogoj za začetek prodaje vozil na vodik in elektriko bo seveda razvoj infrastrukture polnilnih servisov.
Kar zadeva bližnjo prihodnost, leta 2024 bo Ford Trucks postal eden izmed redkih proizvajalcev, ki bo trgu ponudil lasten pogonski sklop. Julija prihodnje leto pričakujemo začetek prodaje novega 16-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika Ford Ecotorq.
V tovarni so razvili tudi nov elektrohidravlični krmilni sistem, ki bo poskrbel za še udobnejšo vožnjo, z razvojem motorja pa si obetamo dodatno znižanje porabe. Poleg naštetega nas v prihodnjem letu pričakujejo številne drobne izboljšave in dodatna oprema, ki bodo naša vozila naredila še bolj privlačna.«