Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Med digitalno okroglo mizo, posvečeno e-mobilnosti, je generalni direktor MAN-a Alexander Vlaskamp ponovno potrdil strategijo podjetja glede elektrifikacije. Pričakuje se, da bo Skandinavija igrala glavno vlogo v tem scenariju.
Za MAN je Skandinavija zelo dobro območje za pospešitev energetskega prehoda v prometnem sektorju. To se odraža pri pregledu MAN-ovih in potrjuje dejstvo, da je e-mobilnost že v celoti prispela na Dansko, Norveško in Švedsko. Električni avtobusi imajo tu najvišje številke, od leta 2019 pa je v uporabi več kot 130 električnih kombijev eTGE. Dodatno k rasti prodaje električnih vozil pripomore tudi nova danska cestnina, ki temelji na CO2 izpustih.
Po drugi strani je izvršni direktor Vlaskamp ponovno potrdil, da MAN v skladu s cilji skupine TRATON verjame v elektrifikacijo kot energetski prehod v sektorju tovornjakov in kombijev. Vodik ni več kot »komplementarna rešitev«, čeprav MAN dela na razvojnih projektih, povezanih tako z vozili na gorivne celice kot z vozili na vodik. Tudi Vlaskamp je glede nordijskih držav precej samozavesten. »Zaradi političnih odločitev, usmerjenih v prihodnost, kot je uvedba cestnine na podlagi CO2 na Danskem, in odprtosti za inovacije širokih slojev prebivalstva, igrajo nordijske države vzorno vlogo na področju e-mobilnosti. Ta duh potrebujemo po vsej Evropi, da lahko prometni preobrat uspe,« je dejal.
Kar zadeva nosilnost baterijskih električnih tovornjakov, to "v resnici ni več problem saj sta zdaj v Evropi dovoljeni dve toni več", je povedal Vlaskamp. Na voljo bodo različne konfiguracije šasij, kmalu bosta na voljo tudi 4×2 in 6×2 izvedbi primernejši za skandinavske trge. Vlaskamp je tudi potrdil, da se bo proizvodnja baterij v Nürnbergu začela leta 2025, na istem mestu pa bo tovarna za recikliranje baterij. Letno bodo proizvedli približno 100.000 baterijskih paketov.