Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Porabo goriva in s tem znižanje CO2 emisij je moč, poleg z modernimi tovornjaki, znižati tudi z na tržišču dostopnimi produkti. Proizvajalci zagotavljajo, da je moč doseči zmanjšanje porabe za tudi več kot 10 odstotkov, če se ne optimizira zgolj vlečnega vozila.
Te izsledke so na praktičnih primerih predstavili pri Daimler Trucks v sodelovanju z udeleženci projekta v Berlinu. Izsledki testiranja, ki so ga poimenovali Efficiency Run, bodo tako v prihodnje zagotovo pripomogli k bodočemu zniževanju emisij CO2. Efficiency Run je tako pokazal, da je moč nižjo porabo doseči ne samo z optimizacijo vlečnega vozila in motorja, temveč tovornega vozila v celoti. Številni ostali potenciali pri redukciji izpustov CO2 pa se skrivajo še v gorivu, vožnji, treningih ekonomične vožnje, česar pa pri omenjenem projektu niso izpostavljali.
Testiranja so pri Daimler Trucks izpeljali skupaj z nemškim logističnim podjetjem DB Schenker Logistics, in logističnima podjetjema Große-Vehne in Elflein. Pri tem je potrebno poudariti, da je testiranje potekalo v okviru realnih pogojev, na običajnih poteh in z običajnim tovorom. Neodvisno podjetje Dekra pa je imelo nadzor nad dogajanjem. Prav tako pa so določili tudi pogoje testiranja in izvedli vse potrebne meritve.
Rezultati: Oba, za testiranje Efficiency Run optimizirana tovornjaka mercedes-benz actros, sta, v primerjavi z običajnimi modeli, dosegla za od 12 do 14 odstotkov nižjo porabo goriva.