Piran bogatejši za pet novih nizkopodnih Mercedes-Benz Citaro K
17.12.2019 Na Tartinijevem trgu v Piranu so danes predstavili pet novih nizkopodnih Mercedes-Benz Citaro K mestnih avtobusov. Ed...
Velikokrat bi bilo dobro videti, kaj se skriva za ovinkom, a za voznike so lahko takšne informacije kritičnega pomena. Zdaj Fordove nove tehnologije povezanih avtomobilov uresničujejo to možnost.
Informacije o nevarnostih v bližini predstavljajo pomemben korak na poti proti povezani prometni infrastrukturi, saj voznikom pomagajo, da se pripravijo na morebitne ovire na cesti in se jim skušajo izogniti. Ko prvi voznik naleti na nenaden zastoj, nezgodo ali razsut oziroma razlit tovor, njegovo vozilo o tem takoj obvesti voznika, ki sledi po isti poti – in zelo verjetno ne vidi nevarnosti. Opozorila so možna za vse od neurja s točo do nenadnih poplav ali celo zemeljskih plazov.
Sistem opozarjanja se sproži glede na dogajanje v vozilih, ki vozijo spredaj. To je lahko sproženje varnostnih blazin, vklop opozorilnih utripalk ali delovanje brisalcev vetrobranskega stekla. Prejšnji sistemi za opozarjanje v prometu so posredovali opozorila šele po tem, ko je voznik vnesel ustrezne informacije. Fordov sistem informacij o nevarnostih v bližini deluje avtonomno, ne da bi moral voznik ukrepati za posredovanje informacij in objavo opozoril.
Nevarnosti so na zaslonu v armaturni plošči prikazane samo v primeru, da zelo verjetno vplivajo na pot vozila. Sistem opozarjanja voznikom prinaša več prednosti od trenutnih sistemov predvajanja opozoril z radijskimi programi, saj je namesto splošnih opozoril za širše območje zasnovan za obveščanje o lokalnih nevarnostih, ki neposredno ogrožajo voznika.
Tehnologija obveščanja o nevarnostih v bližini je del serijske opreme nove Ford Pume, njena uporaba pa je prvo leto brezplačna. Do konca leta bodo sistem uvedli v več kot 80 odstotkih Fordove palete osebnih vozil. Prednosti, ki jih prinaša sistem, pa niso omejene samo na uporabnike Fordovih vozil – informacije o nevarnostih opozarjajo tudi voznike vozil drugih proizvajalcev, prav tako lahko sistem sprejema informacije, ki jih posredujejo druga vozila ne glede na znamko.
Način delovanja
Senzorji nadzirajo različne dejavnosti, vključno z zaviranjem v sili, uporabo meglenk in posegi nadzora zdrsa, da tako zaznajo neugodne vremenske pogoje ali razmere v prometu. Podatke o teh dejavnostih nato sistem ovrednoti ter določi lokacijo nevarnosti in ali je prišlo do dogodka v prometu.
Vozilo prek varne povezave samodejno posreduje posodobitve v ‘oblak’ in pri tem uporablja modem FordPass Connect. Fordov tehnološki partner HERE Technologies upravlja osrednjo platformo, ki temelji na oblaku in zbira informacije vozil različnih znamk, kar je urejeno s sporazumom med podjetji.
Čim več avtomobilov je povezanih v omrežje, tem večja je učinkovitost sistema. Če več vozil sproži isto opozorilo, druga vozila v bližini prek mobilnega omrežja prejmejo informacijo o dogodku iz oblaka, to pa voznikom omogoča, da zmanjšajo hitrost in ustrezno ukrepajo.
Dodatne informacije zagotavljajo podatkovne zbirke o dogodkih in prometna poročila javnih ustanov, da je voznikom na voljo še več pravočasnih opozoril, vključno z obveščanjem o vozilih, ki vozijo po napačnem voznem pasu avtoceste, živalih ali osebah na cesti in izvajanju del na cesti.