Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Reli Dakar, kot vsako leto doslej postreže s številnimi zanimivostmi in preobrati. In tudi tokratni ni bil prav nič drugačen. Odpoved 9. etape zaradi plazu, močno deževje in odpoved 6. etape ter poplavljen Dakar, ter kar nekaj nesreč, v kateri je bil udeležen tudi slovenski motorist Simon Marčič, so le nekateri izmed dogodkov, ki so zaznamovali en izmed verjetno najtežjih vztrajnostnih dirk na našem planetu.
Kolomy najhitrejši s Tatro
Med vozniki tovornjakov se je na prvi etapi najbolje odrezal češki voznik Martin Kolomy in sicer si je privozil 30 minutno prednost pred zasledovalci in si tako privozil drugo etapno zmago na dirki Dakar. Prva etapa sicer ni postregla z veliko posebnostmi. Eden izmed favoritov De Rooy je namreč nekoliko zaostal zaradi počene pnevmatike, vendar ga je v skupnem seštevku to upočasnilo za zgolj 42 sekund. Drugo mesto si je privozil Ivecov voznik Ton van Genugten in tretje Martin van den Brink v Renaultu. Najhitrejši Kamaz je bil z voznikom Eduardom Nikolajevim, MAN s Petrom Verslusom je zaključil na sedmem mestu.
Van den Brink prevzel vodilno mesto
Naslednja etapa je bila večinoma ravninska in sicer od Resistencia do Tucumana v dolžini 300 km. Na tej etapi se je najbolje izkazal Renaultov voznik Martin Van den Brink, ki si je privozil tri minute prednosti pred zasledovalci. Nizozemec, čigar najboljši rezultat na Dakarju je bilo 11. mesto leta 2011 in tudi leta 2013, je v drugi etapi suvereno prevzel vodstvo. MAN-ov voznik Peter Versluis je sicer vodil do druge vmesne točke, na koncu pa se je moral zadovoljiti s tretjim mestom. Drugo mesto je prevzel Kamazov voznik Dmitry Sotnikov. Versluisu je tesno sledil Ivecov zmagovalec Gerard De Rooy.
De Rooy ponovno v ospredju, sledi Sotnikov
Branilec naslova Gerard de Rooy je potem, ko je imela na tretji etapi nekaj problemov, odločno nastopil na četrti etapi, potem ko je vodstvo v skupnem seštevku prevzel Dmitry Sotnikov. De Rooy je bil večino 416 km dolge etapne dirke, ki se je pričela v Argentini in končala v Bolivijo, manj kot minuto za Ayratom Mardeevom. Slednji je namreč tudi nekdanji zmagovalec Dakarja, ki je v letu 2017 začel nekoliko počasneje, se je moral zadovoljiti z drugim mesto, in sicer je skozi ciljno ravnino pripeljal natančno pol minute pred de Rooyem. Na tej etapi se je spremenila tudi razvrstitev v skupnem seštevku in sicer je Kamazov voznik iz šestega mesta skočil na prvega. To mu je uspelo predvsem zaradi dejstva, da je pet pred njim uvrščenih voznikov izgubilo prednost več kot 3 ure in sicer ob samem začetku dirke.
De Rooy prevzel vodstvo z drugo etapno zmago
Na peti, nekoliko skrajšani etapi, pa se je ponovno izkazal De Rooy. Kar 438 km dolgo etapo, ki naj bi jo sprva prevozili v dveh delih in ločenih z nevtralno cono, je prekinilo slabo vreme, tako da so drugi del etape odpovedali. Pri del etape je vodil Martin Kolomy (Tatra), vključno z nekaj zasledovalci, nakar se je De Rooy odločil za prehitevanje in si pred zasledovalci privozil 12 minut prednosti. De Rooy je postal peti različni voznik, ki je prevzel vodstvo po petih dirkah. Dmitry Sotnikov je zasedel tretje mesto in sicer za Kamazovim voznikom Nikolajevim, ki je za vodilnim v skupne seštevku zaostajal le še za 2 minuti in 23 sekund. Naslednji dan naj bi sledila šesta etapa, ki pa je bila zaradi slabega vremena preklicana, saj je neurje z dežjem zajelo Oruro in navigiranje v takšnem vremenu je bilo skorajda nemogoče. In ko so se razmere še poslabšale, so se organizatorji odločili, da odpovedo 786 km dolgo etapo in sicer od Orura pa do bolivijskega glavnega mesta La Paz. Odpoved šeste etape je pomenila, da so si lahko tekmovalci odpočili za dva dni, saj je bil za šesto etapo predviden dan počitka. V ponedeljek je sledilo nadaljevanje sedme etape iz sicer od La Paza do kraja Uyuni, v skupni dolžini 622km, od katerega so čas merili na 322 kilometrih.
Sotnikov zagrizel v De Rooyevo prednost
Dmitry Sotnikov si je s sedmo etapo privozil drugo zmago na dirki Dakar in prednost Gerarda De Rooya zmanjšal na dve minuti. Že tretjič zapored se je namreč zgodilo, da tekmovalci etape niso zaključili do konca, saj vreme tega ni dopuščalo. Etapa je bila na koncu skrajšana na 141 km. Sotnikov je De Rooya prehitel za zgolj 4 minute in 25 sekund, medtem ko sta nekdanja Kamazova moštvena kolega Eduard Nikolaev in Ayrat Mardeev zaostala za osem minut. S tem je Sotnikov v skupnem seštevku prehitel Nikolaeva, toda slednji za vodilnim De Rooyem zaostaja zgolj šest minut.
Van den Brink zmagal, Sotnikov prevzel vodstvo
Martin van den Brink si je na osmi etapi privozil svojo drugo zmago na reliju Dakar, medtem ko je Dmitry Sotnikov prevzel vodstvo v skupnem seštevku. Originalno naj bi bila etapa Uyuni-Salta dolga 492 kilometrov, toda slabo vreme je organizatorje prisililo, da so etapo v kategoriji tovornjakov zaključili po prvi vmesni točki in sicer po prevoženih 174 kilometrih. Van den Brinik, ki je vodil po drugi etapi in čigar tovornjak je zajel ogenj, je kot prvi prevozil ciljno ravnino v svojem Renaultu. Nizozemec je premagal Ivecovega voznika Federica Villagro za 17 sekund, sledila sta mu Eduard Nikolaev in Sotnikov. Oba Kamaza sta tako uspela prehiteti branilca naslova Gerarda de Rooya, ki je proti koncu izgubil nekaj minut. Medtem, ko je nazadoval na tretje mesto, je za vodilnim Sotnikovim zaostajal le 2 min in 20 sekund.
Težko pričakovana deveta etapa odpovedana
Organizatorji so bili primorani odpovedati dolgo pričakovano “Super Belen”. Sredina etapa Salta-Chilencito, ki naj bi bila dolga 977 kilometrov, od katerih naj bi se čas meril na 406 kilometrih je veljala za domnevno odločilo etapo, ki naj bi postregla z zmagovalcem relija Dakar. Kljub temu, pa so morali organizatorji etapo preklicati in sicer zaradi slabega vremena in plazu, ki je zasul cesto. Kljub temu, da so tekmovalce in spremna moštva preusmerili preko San Antonio de los Cobres, se je ta alternative za nekatere izkazala kot neprehodna in posledično nekateri izmed tekmovalcev niso mogli pričeti sredine etape. Reli se je nato nadaljeval kot načrtovano.
Nikolaev prevzel vodstvo Sotnikovemu
Eduard Nikolaev je na deseti etapi prevzel vodstvo pred svojim moštvenim kolegom Dmitry Sotnikovim in sicer potem, ko je dvojica uspela pobegniti glavnini ostalih tekmovalcev. Nikolaev, zmagovalec relija 2013, je bil najhitrejši večino časa 449 kilometrov dolge etape, ki je potekala od Chilecita do San Juana. Z le nekaj minutami zaostanka mu je sledil Sotnikov. Na koncu je razlika med njima znašala 7 minut in 1 sekundo. Nikolaev si je s tem pred zadnjima dvema etapama in 352 kilometri do konca privozil pet minut prednosti. Njegov največji rival Gerad de Rooy je za njim do prve vmesne točke zaostal za več kot 10 minut, na koncu pa je zaostanek znašal 23 minut in 43 sekund. V skupnem seštevku pa je obdržal tretje mesto pred moštvenim kolegom Federicom Villagro in Renaultovim voznikom Pascal de Baarjem.
Nikolaev se približuje svoji drugi zmagi
Na predzadnji etapi se je Eduard Nikolaev še bolj približal svojem drugemu naslovu zmagovalca relija Dakar in sicer potem, ko je v že drugi zaporedni etapi zmagal in si privozil 20 minut prednosti. Zmagovalec relija 2013 je s tem prvo mesto odvzel Dmitry Sotikovemu, finalno etapo relija pa je pričel s 17 minutami in 9 sekundami prednosti, s čimer je Kamazovega moštvenega kolega prehitel za 11 minut. Federico Villagra se je moral zadovoljiti s četrtim mestom in sicer se je zvrstil za moštvenega kolega Gerarda De Rooya. Mardeev je s tretjim mestom v skupnem seštevku skočil iz devetega na peto mesto, predvsem zahvaljujoč izgubi časa, ki sta jo pridelala Pascal de Baar in Peter Versluis.
Nikolaev prepričljivo do zmage
Eduard Nikolaev si je zagotovil svojo drugo zmago na reliju Dakar in to pred moštvenim kolegom Sotnikovim. Slednji je za zmagovalcem v skupnem seštevku zaostal za skoraj 19 minut. Prvi dve mesti sta tako pripadli ekipi Kamaz, medtem ko se je večkratni zmagovalec relija Dakar De Rooy moral z zaostankom 41 minut zadovoljiti s tretjim mestom.
Nikolaev si je prvi naslov prvaka privozil leta 2013, medtem ko je prvi dve etapi zaključil med vodilnimi tremi tekmovalci. Potem, ko je osvojil tretjo etapo, je najprej nazadoval za Sotikovim in kasneje tudi branilcem naslovna Gerardom De Rooyem v Ivecu. Nizozemec je sicer vodil prvi teden, potem pa je hitro nazadoval zaradi predrte pnevmatike na osmi etapi, kasneje pa je svojo prednost izgubil še zaradi navigacijskih težav v deseti etapi. Sotnikov je nato prevzel vodstvo za dva dni, toda Nikolaev je na deseti in enajsti etapi pokazal svoje zmožnosti in si tako privozil 17 minut prednosti pred zadnjo etapo v Rio Cuarto. S tem je osvojil svojo četrto etapno zmago in ekipi Kamaz privozil 14. zmago. Sotnikov je svoj najboljši rezultat zaključil s skupnim drugim mestom, sledila sta mu Ivecovova voznika De Rooy in Villagra. Ayrat Mardeev pa je skozi ciljno ravnino med peterico najboljših pripeljal še enega Kamaza, obenem pa je bil to njegova najslabša uvrstitev ne reliju Dakar.