Razvoj v več smereh
27.09.2024 Pred prihajajočim sejmom gospodarskih vozil IAA v Hannovru so pri Ivecu pripravili pregled nekaterih novosti, ki jih ...
Mercedes v razredu lahkih gospodarskih vozil že leta igra vidno vlogo. Vito je star znanec, njegova zgodba pa se je začela leta 1987 z modelom B100. Deset let pozneje se je na trgu pojavil prvi vito, leta 2003 druga generacija, tokrat pa smo lahko preizkusili tretjo generacijo, ki je radikalno spremenjena, izboljšana in tehnološko dovršena.
Vito je vozilo za vse namene, od obrti do družinskih potreb, zvečer pa se z njim lahko odpeljete tudi na ples ali v gledališče. Lahko je delavec ali gospod v svečani obleki. Da bi to dosegli, ni bil dovolj le redizajn, temveč je vito sedaj povsem nov avtomobil, z resnimi konstrukcijskimi spremembami. Če začnemo z izgledom, mislim da se strinjamo, da je vozilo očesu prijetno, pa čeprav nastopa v razredu, kjer lepota ni najvažnejši adut. Vsekakor je najbolj vpadljiv sprednji del z moderno oblikovanimi lučmi in masko, ki ob boljšem pogledu spominja na tisto pri actrosu.
Ob vstopu v vozilo najprej občutimo visoko stopnjo končne obdelave in zavidljivo ergonomijo. Voznikov položaj je veliko bolj naraven, čeprav se sedi še vedno dokaj visoko. Plošča z merilniki je moderno oblikovana z dvema velikima in dvema majhnima okroglima merilnikoma, med njimi pa je displej. Velika površina armaturne plošče ponuja številne predale in pregrade, ki so zelo uporabni, še posebej, ko morate nekam odložiti potne naloge, dobavnice, telefon, računalnik … Na voljo so tudi odlagališča za kozarce, v vrata pa lahko odložite liter in pol veliko plastenko. Izza sprednjih sedežev so v drugi vrsti trije posamični sedeži, ki se lahko nastavljajo tako vzdolžno kot tudi po naklonu. Kabina je od tovornega prostora ločena s pregradno mrežo. Testno vozilo je bilo dolgo dobrih 5 metrov in je imelo 3,2 metra dolgo medosno razdaljo. To omogoča, da je izza potniškega dela še 1,2 metra dolg tovorni del, ki je povsem raven, visoko dvigajoča se enokrilna zadnja vrata pa odkrivajo vsega 50 centimetrov visok nakladalni rob.
Na cesti se je avtomobil izkazal za precej živahnega, čeprav številke v prometni tega ne obljubljajo. 1,6-litrski CDI razvija 84 kW (114 KM). To je dovolj, da boste po avtocesti brezskrbno križarili vse tam do 150 km/h, kljub 2,8 t skupne teže. Udobni, varčni in ekonomični vožnji streže tudi ročni 6-stopenjski menjalnik. Dovolj je, da voznik zavzame vozni pas na avtocesti, prestavi v šesto prestavo in gleda, kako za njim izginjajo kilometri. Voznik tu nima občutka dejanske velikosti vozila in se počuti kot v nekoliko večjem osebnem avtomobilu. Nekoliko drugače je v ozkih mestnih ulicah, a majhen rajdni krog omogoča veliko okretnost. Edino, kar sem pogrešal, so bili senzorji za vzvratno vožnjo, saj se je na dolžino potrebno navaditi.
Za konec naj omenim še bogato opremljenost in številne pomočnike za večjo aktivno in pasivno varnost. Zmogljive kolutne zavore na vseh kolesih so podprte z ESP sistemom, posebne omembe pa sta vredna sistema Attention Assist, ki spremlja vaše reakcije med vožnjo in vas opozarja, da je morda čas za počitek. Še bolj zanimiv pa je sistem za pomoč pri udarih bočnega vetra, ki pomaga ohranjati želeno pot.
Mercedes je tako zopet izdelal raznovrstno vozilo, ki bo zadovoljilo številne uporabnike z različnimi poklici in hobiji.