Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Največji tovornjak, ki so ga kdaj izdelali pri Tatri je imel osem osi. Toda sedaj pripravljajo novo različico s kar 8 osmi (16x16) za katero trdijo, da jo je tako enostavno izdelati kot tisto z 'zgolj' štirimi osmi.
In sicer naj bi ogromen tovornjak izdelali na željo nemškega rudarskega podjetja Streicher Drilling Technology. Tovornjak pa naj bi uporabljali za raziskovalna vrtanja na zahtevnih terenih. Sama masa vozila bo znašala okoli 84 ton.
Šasija ima osem osi pogon pa nas bi se na željo lahko prenašal na vseh 16 koles. Prve osi imajo nameščeno zračno vzmetenje, vsaka izmed njih pa prenese obremenitev do 10 ton in jih je moč krmiliti. Naslednji dve osi sta podprti z zračnim vzmetenjem in listnatimi vzmetmi preneseta pa do 16 ton obremenitve vsaka. Zadnja vrsta treh osi pa je prav tako krmiljena in podprta z zračnim vzmetenjem.
Krmiljenje zadnje osi poteka hidravlično z elektronskim nadzorom izdelali pa so ga pri Danskem proizvajalcu VSE. Na tovornjaku so spredaj nameščene pnevmatike dimenzij 385/65 R22.5 (v sredini 315/80 R22.5). Za pogon pa bo poskrbel Caterpillarjev motor C-32, s 32 litri delovne prostornine in 839 kW (1132 KM) moči in kar 5143 Nm navora.