Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Med letoma 2021 in 2026 bo Bosch vložil skupno skoraj 2,5 milijarde evrov v razvoj in proizvodnjo svojih tehnologij, povezanih z vodikom. Ameriški proizvajalec tovornjakov Nikola bo pilotni kupec, prav tako naj bi jih uporabljal tudi Iveco.
Bosch je začel s serijsko proizvodnjo svojega napajalnega modula gorivnih celic na lokaciji družbe Stuttgart-Feuerbach. Ko govorimo o vodiku, bo Bosch med letoma 2021 in 2026 skupaj vložil skoraj 2,5 milijarde evrov v razvoj in proizvodnjo svojih tehnologij, povezanih z vodikom. Že zdaj je v Boschu več kot 3.000 ljudi, ki delajo na vodikovih tehnologijah, več kot polovica jih je v Evropi. Do leta 2030 namerava Bosch z vodikovo tehnologijo ustvariti prodajo v višini približno 5 milijard evrov.
Nemški tehnološki velikan je začel konstruirati prototipe za elektrolizo z uporabo membran za izmenjavo protonov. Z drugimi besedami, obratna metoda pretvorbe energije, ki se uporablja v mobilnih gorivnih celicah. Od jeseni namerava podjetje dati na voljo 1,25-megavatne prototipe za pilotne aplikacije in je na dobri poti, da začne množično proizvodnjo leta 2025. Bosch raziskuje več možnosti za uporabo vodika. Poleg pogonskega sklopa na gorivne celice se Bosch ukvarja tudi z motorjem na vodik, pri čemer razvija sisteme za posredno in neposredno vbrizgavanje vodika. Ta rešitev je še posebej primerna za težka vozila na dolgih razdaljah s posebej težkimi tovori. Ena glavnih prednosti je, da že obstaja več kot 90 odstotkov razvojnih in proizvodnih tehnologij, potrebnih zanj. Motor H2 naj bi bil predstavljen leta 2024.
»Bosch je eno redkih podjetij, ki je sposobno množično proizvajati tako zapleteno tehnologijo, kot so sklopi gorivnih celic. Nimamo samo potrebnega strokovnega znanja o sistemih, ampak tudi sposobnost hitrega prilagajanja novih rešitev množični proizvodnji,« je izjavil Markus Heyn, član upravnega odbora Bosch in predsednik Bosch Mobility. »Bosch je prvo podjetje, ki proizvaja te sisteme tako na Kitajskem kot v Nemčiji,« je dodal Stefan Hartung, predsednik upravnega odbora Robert Bosch GmbH. »Tukaj v Stuttgart-Feuerbachu, v tovarni, katere zgodovina sega dlje kot katera koli druga Boscheva tovarna, se bo zgodila vodikova prihodnost.«