Nižja cestnina za avtobuse v Avstriji
21.01.2025 S 1. januarjem 2025 je bila v Avstriji uvedena ločena tarifa cestnine za avtobuse. Za avtobuse se bodo stroški zaraču...
Zahteva po vračilu tovornjakov v matično domovino vsakih osem tednov je bila, na podlagi sodbe evropskega sodišča, črtana iz evropskega paketa o mobilnosti.
Evropsko sodišče je 4. oktobra 2024 obveznost rednega vračanja tovornjakov iz paketa mobilnosti razglasilo za nično in neveljavno. Po besedah komisarja za promet Apostolosa Tzitzikostasa ni načrtov za izvedbo študije o učinkih in koristih obveznosti vračanja ali ponovne uvedbe te zahteve. Evropska komisija je že ob sprejetju svežnja opozorila, da bo obveznost vračila tovornjakov povzročila neučinkovitost transportnega sistema in povečanje nepotrebnih emisij, onesnaževanja in zastojev, medtem ko bodo omejitve kombiniranega prometa manj učinkovite pri podpiranju multimodalnega tovornega prometa.
Apostolos Tzitzikostas je na vprašanja Evropskega parlamenta odgovoril tudi z besedami, da bo Evropska komisija še naprej sodelovala z državami članicami pri izvajanju paketa mobilnosti, da bi zagotovila dobro delujoč notranji trg in pogoje poštene konkurence za vse vpletene strani in zagotavljanje boljših socialnih pogojev za voznike.
To odpravlja osrednji vidik zakonodajnega svežnja EU o cestnem tovornem prometu. Ismail Ertug, nekdanji nemški poslanec SPD v Evropskem odboru za promet, je v intervjuju za VerkehrsRundschau kritiziral sodbo Evropskega sodišča, ki odpravlja obveznost vračila tovornjakov z besedami: "To je zamujena priložnost za omejitev socialnega dumpinga in ustvarjanje poštenih konkurenčnih pogojev v evropskem prometnem sektorju."