Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Revija Transport & Logistika je skupaj z revijo Mehanik in voznik uspešno izpeljala že šestnajsti izbor po vrsti za naslov Gospodarsko vozilo leta. Izbor, ki ga prirejajo že od leta 2006, velja zaradi svoje dolge zgodovine in uveljavljenosti za najpomembnejšega v slovenskem prostoru. Laskavi naziv Gospodarskega vozila leta 2021 po posameznih kategorijah so si prislužili naslednji kandidati: DAF XF/XG, Toyota Hilux, Mercedes-Benz Intouro, Renault Express/Kangoo in Opel Vivaro-e.
Zastopane so bile kategorije Tovornjak leta, Poltovornjak leta, Dostavnik leta, Avtobus leta in kategorija Električno gospodarsko vozilo leta, ki postaja stalnica v izboru. Pri letošnjem glasovanju so v prvem delu izbora kandidatom glasove prisodili bralci obeh revij z elektronskim glasovanjem preko spletne strani www.gvl.si. V drugem delu je svoje odločitve izrazila še strokovna novinarska žirija revij Transport & Logistika in Mehanik in voznik, ki je kandidate ocenjevala po posameznih kriterijih. Glede na to, da sta se v dveh ločenih kategorijah pomerila samo dva kandidata, tam odločitev glede zmagovalca ni bila težka. Je bil pa zato izbor toliko težji v preostalih treh kategorijah. Med tovornjaki sta se spopadla tehnološko napreden DAF XF/XG in izredno trpežen in vzdržljiv Iveco T-Way. Na koncu je prevladala odločitev, da zmaga pripada DAF-u, ki je v segmentu tovornih vozil kot prvi proizvajalec predstavil kar nekaj novosti. V kategoriji Dostavnik leta 2021 sta se pomerila Fiat Ducato in Renault Express/Kangoo. Na koncu je z minimalno prednostjo zmagal Renault Express/Kangoo. V kategoriji avtobusov so se pomerili trije kandidati, izmed katerih je največ glasov prejel Mercedes-Benz Intouro. Med poltovornjaki je zmagala Toyota Hilux in v kategoriji Električno gospodarsko vozilo leta 2021 Opel Vivaro-e.
Na seznamu zmagovalcev izbora iz preteklih let so tako pridružili:
Majdi Bitenc Menart, direktorici podjetja Cordia je nagrado predal Janko Zrim, direktor podjetja Tehnis Media.
DAF je s predstavitvijo nove linije tovornjakov postavil povsem nove standarde in tako kot prvi proizvajalec pri zasnovi svojih vozil uporabil nove evropske predpise za mase in mere motornih vozil. Pri modelih XF, XG in XG+ nova zasnova kabine prinaša odlično aerodinamiko, najvišjo energetsko učinkovitost in najnižje emisije CO2. V kombinaciji z velikim vetrobranskim steklom in izjemno nizko pasovno linijo omogoča odličen neposreden vid, kar le še dodatno prispeva k varnosti. Modeli se lahko pohvalijo z visoko kakovostjo izdelave, bogatim naborom pasivnih in aktivnih varnostnih funkcij ter z večjimi kabinami za naslednjo stopnjo na področju oblikovanja tovornjakov in posledično z izboljšanim udobjem za voznike.
Marko Kratuberger, glavni in odgovorni urednik revije Mehanik in voznik, François Delion, generalni direktor podjetja Renault Nissan Adriatic in Matej Jurgele, glavni in odgovorni urednik revije Transport & Logistika.
Vozilo z novim in dinamičnejšim videzom in uporabnostjo, ki jo ponuja predvsem upravljavcem velikih voznih parkov, zahtevnejšim obrtnikom in trgovcem. Omogoča popolno prilagodljivost, najnovejše inovacije in tehnologije pa poskrbijo za varnost voznega parka. Veliko odobravanja je požela novost »Sezam, odpri se« – odprtina na desnih bočnih vratih (Kangoo), ki omogoča natovarjanje tovora večjih dimenzij, obenem pa je tudi največja v tem segmentu. Prtljažnik pod stropom omogoča enostaven prevoz dolgih predmetov, medtem ko tovorna notranjost ponuja do 3,9 m³ prostornine. Voznik ima na voljo veliko priročnih in uporabnih odlagalnih mest in številna pomagala za bolj sproščeno vožnjo, med katerimi izpostavljamo aktiven sistem pomoči pri zaviranju v sili. Izboljšana je tudi preglednost nad mrtvimi koti, s pomočjo kamere in zaslona pa je omogočen tudi stalni pogled na območje za vozilom.
Matej Jurgele, glavni in odgovorni urednik revije Transport & Logistika in Gregor Mauko, direktor Toyota Slovenija.
Toyota Hilux uporabnika prepriča z usklajeno kombinacijo zmogljivega dizelskega motorja in boljšimi zmogljivostmi na terenskih poteh. Izboljšano udobje in prijetnejša voznost novega Hiluxa sta doseženi z novo zasnovo vzmetenja in servo krmiljenja, nosilnost ene tone in 3,5-tonska vlečna zmogljivost za vse vrste karoserij s pogonom na vsa štiri kolesa pa prinaša še večjo uporabnost. Nadgrajena notranjost prepriča z osveženo armaturno ploščo z 8-palčnim zaslonom, ki je nameščen na sredinski konzoli. Potem je tu še izboljšan multimedijski sistemom, ki ga odlikuje hitrejša programska oprema in odzivnost ter možnost integracije pametnih telefonov preko Apple CarPlay in Android Auto.
Nagrado je Mihi Goležu, vodji področja avtobusov pri podjetju Autocommerce predal glavni in odgovorni urednik revije Transport & Logistika, Matej Jurgele.
Novi Intouro nas je prepričal z vgrajenimi najnovejšimi varnostnimi sistemi, praktično zasnovano notranjostjo, prilagojeno tako za redne medkrajevne in turistične potrebe, prevoze delavcev ali učencev kot tudi za izvajanje transferjev. Redizajnirana karoserija je sedaj lažja za 300 kg, njena optimizirana aerodinamika zagotavlja povečanje učinkovitosti pri zmanjšani porabi goriva (-3 % v primerjavi s prejšnjo generacijo). Notranjost ostaja klasična, funkcionalna in dobro organizirana ter s kapaciteto za prevoz do 49 potnikov. Obenem je to tudi prvi model za prevoze na daljše razdalje, opremljen s sistemom ABA 5, ki lahko vozilo v primeru nevarnosti trka s pešcem ali katero drugo oviro samodejno ustavi. Dobra je usklajenost med motorji OM 936 in ročnim menjalnikom GO-190, kar omogoča vzdrževanje optimalne hitrosti pri najpogosteje uporabljenih prestavah.
Marko Krautberger, glavni in odgovorni urednik revije Mehanik in voznik, Iztok KLABJAN, Fleet & CV Manager Opel Slovenia in Matej Jurgele, glavni in odgovorni urednik revije Transport & Logistika.
Vivaro-e prepriča s svojo vsestranskostjo in prilagodljivostjo. S 1.275 kilogrami nosilnosti ponuja skoraj takšno nosilnost kot dizelska različica, poleg tega lahko vleče tudi prikolico z maso do ene tone. Z zmogljivim električnim motorjem z močjo 100 kilovatov je kos vsaki nalogi, za večjo prilagodljivost pa lahko uporabniki izbirajo med dvema različnima kapacitetama litij-ionskih baterij. Ker je baterijski sklop tekočinsko hlajen preko istega tokokroga, ki skrbi tudi za klimatizacijo kabine, to poveča njegovo učinkovitost in življenjsko dobo ter olajša vzdrževanje. Ker je nameščen pod nakladalnim prostorom, to ne zmanjšuje njegove uporabne vrednosti. S takšno postavitvijo je znižano tudi težišče vozila, kar pozitivno vpliva na krmiljenje in stabilnost Vivara-e tudi pri polni obremenitvi.