Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
V prihodnosti bodo robotizirani tovornjaki samostojno plužili sneg. Za ta namen pri Mercedes-Benzu razvijajo na daljavo vodene in avtomatizirane tovornjake, ki bodo sami sposobni splužiti večje površine.
Projekt imenovan Automated Airfield Ground Maintenance vključuje štiri težke Mercedes-Benz Arocs 2045 tovornjake, izmed katerih je vsak opremljen s hidravličnim plugom in pometalcem, katerega poganja ločen šestcilindrski Mercedesov motor, ki je nameščen na zadku prikolice.
Upravljanje na daljavo
Testni konvoj se upravlja na daljavo, preizkušajo pa ga na nekdanjem Pferdsfeld letališču. Tovornjaki so opremljeni z novo Remote Truck Interface tehnologijo, s katero se na daljavo nadzira njihovo delovanje, prav tako pa preko nje poteka tudi komunikacija med vozili. Komunikacija zajema podatke iz telematike, prav tako pa tudi vključuje GPS koordinate. Avtomatizirani tovornjaki lahko samodejno vklopijo ali izklopijo svoje motorje, menjavajo prestave, vključijo ročno zavoro in nadzirano nameščeno plužno opremo.
Obenem pa tovrsten projekt odpira tudi nove možnosti za stranke, saj bo v bodoče možno vozila brez voznikov uporabljati v rudnikih, kontejnerskih terminalih in področjih, kjer ljudje niso prisotni v bližnji okolici.
Ena oseba lahko vozi kar 14 tovornjakov
Pri Daimlerju pravijo, da lahko vodilni tovornjak, katerega upravlja dejanska oseba preko nadzorne plošče nadzira in upravlja delovanje ostalih vozil, ki sledijo. Celotna kompozicija lahko sestavlja do 14 tovornjakov, njihovo delo pa naj bi bilo izredno natančno. »Prednosti tovrstnega načina pluženja so več kot očitne. Vremenske razmere je težko napovedati in zato tudi težko planirati v naprej, zlasti pozimi. Zaradi tega je natančno in koordinirano pluženje snega izredno pomembno. Z zgolj eno osebo, ki lahko upravlja do 14 vozil pa je reševanje vremenskih razmer, ki se pojavijo nepričakovano bistveno lažje in brez v naprej planiranih razporedov osebja,« so dejali predstavniki podjetja.
Ta projekt je nastal kot posledica sodelovanja med Daimlerjevim Lab1886 inovacijskih inkubatorjem, Daimler Trucks in Fraport AG, ki upravlja frankfurtsko letaišče. To namreč velja za eno izmed najbolj obremenjenih v Evropi. Obenem pa tovrsten projekt odpira tudi nove možnosti za stranke, saj bo v bodoče možno vozila brez voznikov uporabljati v rudnikih, kontejnerskih terminalih in področjih, kjer ljudje niso prisotni v bližnji okolici. Oglejte si tudi spodnji videoposnetek, kako zgolj ena oseba upravlja kar 4 težke tovornjake Arocs.