Razvoj v več smereh
27.09.2024 Pred prihajajočim sejmom gospodarskih vozil IAA v Hannovru so pri Ivecu pripravili pregled nekaterih novosti, ki jih ...
Že 14 let se vozi po naših cestah in lajša delo številnim podjetnikom. Na voljo je v različnih izvedenkah, mi pa smo tokrat preizkusili povišano in podaljšano XL izvedenko.
Ker smo avtomobil na naših straneh že predstavili, se okoli oblike ne bomo več mudili, tisto, kar naredi tokratni testni avtomobil zanimiv, je vsekakor tovorni prostor, ki je velik kar pet kubičnih metrov in je s tem največji v razredu. Doblo XL tako pri Fiatu širi ponudbo lahkih gospodarskih vozil, ob tem pa tudi veča uporabnost, saj ima doblo cargo XL precej več tovornega prostora, ob tem pa lahko nosi celo tono tovora, kar je zopet največ razredu. Pri tem doblu je zares vse veliko.
Avtomobil ima v svojem razredu največja zadnja vrata, najvišji strop in največja bočna drsna vrata. Zadnja vrata merijo v višino skoraj meter in pol, kar omogoča nalaganje tudi višjih tovorov. Sam tovorni prostor je dolg 2100, širok 1714, med blatniki 1220 in visok 1550 milimetrov. Vse to olajša nalaganje tovora, kar lahko opravimo tudi z viličarjem, brez težav pa bomo v zadek odložili tudi dve evro paleti. Odlična Bi-Link zadnja os kljub velikim obremenitvam še vedno omogoča dobre vozne lastnosti, tako da zadek tudi takrat, ko je povsem obremenjen, ne "počepne". Kljub trdoti podvozja pa je avto še vedno dovolj udoben, da voznik v njem ne bo "pustil" hrbtenice. Dvolitrski dizelski motor skrbi, da bo 2,5 tone, kolikor znaša skupna masa, zanesljivo prišlo na cilj. Ročni 6-stopenjski menjalnik zagotavlja visoka potovalna povprečja pri nizkih vrtljajih motorja, še bolj prepričljiva pa so vmesna pospeševanja med 60 in 120 km/h. Za nižjo porabo goriva skrbi tudi sistem start/stop.
Tudi za zanesljivo ustavljanje je poskrbljeno, saj ima ta doblo ojačan zavorni sistem z ABS in EBD (elektronska razporeditev zavorne sile) sistemoma. Znižana je raven hrupa in vibracij, tako da se tudi voznik počuti bolje. Doblo je že stari znanec, njegova praktičnost pa nevprašljiva. Leta 2006 je bil celo izbran za mednarodni dostavnik leta. Izvedenka XL vse dobre lastnosti sedaj le še nadgrajuje z večjim tovornim prostorom in povečano nosilnostjo.
MOTOR | ||
Delovna prostornina (cm³) | 1956 |
|
Število valjev | 4 |
|
Največja moč kW (KM) pri vrt./min | 99 (135) pri 3500 |
|
Največji navor Nm pri vrt./min | 320 pri 1500 |
|
PRENOS MOČI | ||
Pogon | na prednji kolesi |
|
Menjalnik, število prestav | ročni 6-stopenjski |
|
MERE | ||
Medosna razdalja (mm) | 3105 |
|
Dolžina / širina / višina (mm) | 4740 / 1832 / 2125 |
|
Prostornina tovornega prostora (l) | 5000 |
|
ZMOGLJIVOSTI | ||
Največja hitrost (km/h) | 174 |
|
Pospešek 0 ÷ 100 km/h (s) | 13,5 |
|
|