Dostava na vodik

Peugeot e-Expert Hydrogen je zasnovan na modularni večenergijski konstrukcijski osnovi EMP2 (Efficient Modular Platform) in ima 100-odstotno električni pogon, saj združuje dva vgrajena vira električne energije po zaslugi inovativnega in čistega sistema "mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric" skupine STELLANTIS: sistem deluje kombinirano na baterijo, ki se polni prek električnega omrežja in na gorivno celico, ki jo napaja vodik, shranjen v jeklenkah v podu vozila.

Peugeot e-Expert Hydrogen
Peugeot e-Expert Hydrogen | Foto: Peugeot

Peugeot je dobavo gorivnih celic na vodik zaupal podjetju Symbio, ki tovrstne celice proizvaja v svoji tovarni Vénissieux na obrobju Lyona. Gorivna celica je sestavljena iz več celic, ki so zložene druga vrh druge in ustvarjajo tok. S tovrstno razporeditvijo nastane "baterija". V vsaki celici poteka kemijska reakcija med dvema elementoma, vodikom (zgorevalni plin, ki je shranjen v jeklenkah rezervoarja) in kisikom (iz zraka v okolici). Baterijo sestavlja več celic, tako da lahko ustvari dovolj moči, ki je potrebna za pogon vozila z napajanjem električnega motorja. 

Tovrstna tehnologija je zagotovilo za nič emisij CO2 po zaslugi reakcije, med katero se ustvari električni tok, odvaja pa se zgolj voda. V celici pride do naslednje reakcije:  

    vodik + kisik → elektrika + voda + toplota = 2 H2 + O2 → 2 H2O 


Gorivna celica vozila Peugeot e-Expert Hydrogen se napaja iz rezervoarja, ki ga sestavljajo tri jeklenke s prostornino 4,4 kilograma vodika pod tlakom 700 barov. Rezervoar se nahaja v zadnjem delu poda in ne zmanjšuje tovornega prostora vozila.

Litij-ionska baterija

Gorivna celica je povezana z litij-ionsko baterijo s kapaciteto 10,5 kWh, in ustvari 90 kW moči. Nahaja se pod sedeži in v nekaterih fazah vožnje napaja tudi električni motor. Njegovo napajanje zagotavlja trifazni vgrajeni polnilnik z močjo 11 kW, ki se nahaja v motornem prostoru.

Omenjena vira energije kombinirano napajata električni motor s stalnimi magneti z močjo 100 kW in posredujeta 260 Nm navora. Ta električni pogonski sklop je nameščen na prednji osi in je podoben kot pri vozilu Peugeot e-Expert, ki izstopa zlasti zaradi menjalnika, ki je posebej prilagojen za obremenitve, značilne za gospodarska vozila.


Fotogalerija