Razvoj v več smereh
27.09.2024 Pred prihajajočim sejmom gospodarskih vozil IAA v Hannovru so pri Ivecu pripravili pregled nekaterih novosti, ki jih ...
Elektrificirano različico MAN-ovega TGE-ja za prevoz tovora smo že preizkusili. Tokrat pa smo na test prejeli še različico namenjeno prevozu potnikov. Ta ponuja prostor za osem potnikov in velikoooo prtljage.
Potniški MAN eTGE je namenjen predvsem tistim prevoznikom, ki želijo biti pri opravljanju prevoza potnikov emisijsko nevtralni. V prvi vrsti bodo po njem posegli prevozniki, ki opravljajo prevoze znotraj mest, kjer okoljska zakonodaja počasi, a vztrajno izriva vozila z motorji z notranjim izgorevanjem, poleg tega se izkaže kot odlična izbira za shuttle prevoze na kratke razdalje, na primer na letališčih. Za opravljanje daljših prevozov je namreč baterija s 36 kWh kapacitativno podhranjena. Pri MAN-u pravijo, da je z enkratnim polnjenjem možno prevoziti do 170 kilometrov, vendar te številke zlepa ne boste dosegli. Gledano bolj realno (mi smo vozilo preizkusili v zimskem času) se je doseg ob vklopljenem gretju kabine občutno zmanjšal na bolj realnih 100 ali manj kilometrov. Poleg shuttle prevozov pa je eTGE lahko tudi praktična izbira za prevoze otrok v šolskem okolišu.
Z enkratnim polnjenjem boste prevozili do 100 km
Prostora ne zmanjka
Na zunaj se potniška različica od tovorne razlikuje le po obarvanih odbijačih in bočnih steklih. Pomik bočnih drsnih vrat razkrije praktično notranjost in prostor za osem potnikov in voznika. Šest izmed sedežev je samostojnih – nameščeni so na vodilih, ki omogočajo premikanje naprej in nazaj in s tem prilagajanje volumna prtljažnega prostora. Vsi sedeži so opremljeni s tritočkovnimi varnostnimi pasovi. Skoraj šest metrov dolgo vozilo (5.986 mm) je opremljeno s kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, tempomatom, sistemom zaviranja v sili, LED-žarometi, sistemom zadrževanja vozila na voznem pasu, sistemom za zaščito stranic (bokov) vozila, pomočnikom za speljevanje na naklonu in ogrevanimi sedeži v vseh vrstah. Pri MAN-u lahko opcijsko vgradijo tudi dvigalo za invalidski voziček v zadnjem delu.
Tipična servisna dela, kot je menjava olja in filtrov, niso potrebna.
Že znani pogonski sklop
Poganja ga sinhronski trifazni 100 kW (136 KM) motor, ki razvije 290 Nm navora. Nameščen je na sprednji desni strani na pogonski osi, moč pa se prenaša preko enostopenjskega gonila. 264 litij-ionskih VN celic je optimalno zaščitenih pod tovornim prostorom med okvirjem vozila. Ta rešitev prihrani prostor, zagotavlja pa tudi nizko težišče in optimalno porazdelitev teže. Polnjenje traja približno 5,5 ure z uporabo 7,2 kW AC wallbox polnilnice in približno 45 minut od 0–80 odstotkov na hitri 40 kW polnilnici. Ker ima eTGE veliko manj gibljivih delov, je tudi vzdrževanje veliko bolj preprosto. To pomeni, da različna tipična servisna dela, kot je menjava olja in filtrov, niso potrebna. Ti dejavniki se pozitivno odražajo tudi v skupnih stroških lastništva (TCO).