Razvoj v več smereh
27.09.2024 Pred prihajajočim sejmom gospodarskih vozil IAA v Hannovru so pri Ivecu pripravili pregled nekaterih novosti, ki jih ...
Erduman je turški nadgraditelj, ki ponuja kakovostno predelane minibuse tudi na osnovi Mercedesovega sprinterja. Na voljo so različne izvedenke, mi pa smo preizkusili izvedenko z 19 sedeži, namenjeno predvsem za turistične prevoze.
Da gre za boljše opremljeno turistično izvedbo, lahko opazimo po številnih kromiranih detajlih na vozilu, med katerimi izstopajo ohišja vzvratnih ogledal in rešetka maske. Vse plastike so v barvi vozila, monotonijo pa razbija srebrna linija, ki loči velike steklene površine od spodnjega dela minibusa, ki je postavljen na sprinterjevo podvozje. Sprednji del je povsem Mercedesov, z velikima svetlobnima sklopoma, ko pa se preko visokega vetrobranskega stekla začnemo pomikati proti koncu vozila, pa se ta čedalje bolj razlikuje od originala. Na streho je nameščena klimatska naprava Webasto Delphi Diavia, zadek pa ponovno krasi srebrna linija v obliki črke U. Voznik lahko vstopa preko svojih vrat na levi strani ali preko potniških vrat na desni strani, ki se odpirajo tudi s pomočjo daljinskega upravljalnika. Vodičev sedež je premaknjen bolj nazaj in postavljen nad vstopne stopnice, zato ima voznik boljši pogled na vzvratna ogledala in tudi okoli avtobusa, kar omogoča tudi ogrevano steklo na potniških vratih.
Voznikov delovni prostor je znan vsem, ki so kdaj vozili kakšen Mercedesov dostavnik, dodano je le stikalo za odpiranje potniških vrat, kar 6 stikal za različno osvetlitev notranjosti in ročica Telma retarderja. Volanski obroč je oblečen v usnje z dodatki mahagonija. Večbarvna je tudi armaturna plošča, v kateri je barvni LCD zaslon, občutljiv na dotik. Desno pri vozniku je nameščen hladilnik, katerega vrhnji del lahko voznik uporabi za odlaganje različnih drobnarij.
V vozilo se vstopa preko treh stopnic. Dodatno ojačana struktura z dolžino 7,7 metra in medosno razdaljo 4,3 metra z lahkoto vase sprejme 19 potnikov v sedežni konfiguraciji 2+1. Komfortni sedeži Luxline imajo nastavljiv nagiba naslona, preklopni naslon za roke, varnostne pasove ter so pomični v koridor, s čimer si ustvarimo še več prostora in udobja. Potniški sedeži so postavljeni v aluminijasta vodila, tako da je njihov premik ali odstranitev precej preprosta naloga. Sedeži so iz hodnika, ki je obložen z vodoodpornim lesom, dvignjeni za 10 centimetrov. V zimskem času za boljše počutje potnikov skrbijo radiatorji s cirkulacijsko črpalko ter izboljšana toplotna in zvočna izolacija. Nad sedeži so servisni seti z bralnimi lučkami, prezračevanjem in ozvočenjem, je pa celotna notranjost osvetljena z LED nočno osvetlitvijo v več barvah, same lučke pa se nahajajo v tleh, v okenskih stebričkih, v robovih odlagalnih polic nad potniki in v samem stropu vozila.
To je mini avtobus, ki ga vozite kot malo večji dostavnik. Za suvereno potovanje skrbi preverjen Mercedesov trilitrski agregat, ki razvija 140 kW/190 KM. Ob redni uporabi ročnega 6-stopenjskega menjalnika ste lahko na cesti prav poskočno hitri, tudi če je avtobus poln in če je poglobljen prtljažnik pod zadnjo sedežno vrsto poln. 100 km/h je zakonsko določena hitrost, ki jo brez težav dosežete že v peti prestavi, šesta pa je namenjena varčevanju in vožnji pri nižjih vrtljajih. Za večjo varnost je ojačana prednja os, na voljo pa so še številni sistemi: ESP, ABS, ASR, EBD, BAS …
Sprinter minibus v Erdumanovi predelavi je stilsko urejen, potnikom prijazen in visoko zmogljiv avtobus, ki se ne ustraši nobene poti, temveč omogoča potovanje kot v prvem razredu. Za prodajo in rezervne dele v Sloveniji skrbi podjetje Higer bus, več podatkov lahko najdete na www.higerbus.eu.