Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Z 2.567 baterijskimi električnimi avtobusi, registriranimi v prvi polovici leta 2023, evropski trg električnih avtobusov raste za 45 odstotkov. Več kot tretjino trga mestnih avtobusov (37,5 odstotka) na evropski ravni že pokrivajo brezemisijski avtobusi (električni na baterije ali gorivne celice).
Povečanje deleža mestnih avtobusov na alternativni pogon v Evropi (baterijski električni, CNG, gorivne celice, hibridi) je videti neustavljivo – s 64,5-odstotnega deleža lani se je ta letos že povečal na 73,5 odstotka vseh prvič registriranih avtobusov.
Prvih šest mesecev letošnjega leta je presenetilo s povsem spremenjenim vrstnim redom glede tržnega deleža proizvajalcev – vodilni je poljski Solaris s 421 registriranimi avtobusi in 16-odstotnim deležem, na drugem mestu pa mu sledi MAN z 260 registracijami in dobrimi 10 odstotki tržnega deleža. Zanimivo je, da se je MAN v letu 2022 uvrstil na deveto mesto z 230 dobavljenimi vozili v celem letu, Solaris pa je lansko leto s 342 dostavljenimi enotami končal na šestem mestu.
Šele na šestem mestu sledi naslednji evropski proizvajalec Volvo s 145 vozili, osmi je Iveco s 131 vozili, Mercedes pa je s 105 vozili šele na desetem mestu.
Po državi proizvajalki še vedno v skupnem seštevku prevladujejo kitajski proizvajalci, ki jim z zelo močno lokalno proizvodnjo sledi Velika Britanija.
Velika Britanija je prav tako na prvem mestu med državami po številu registriranih električnih avtobusov v prvi polovici letošnjega leta – registrirali so 524 vozil. Sledita ji Norveška s 346 avtobusi in Nemčija z 297 vozili.
Zanimiv je tudi pregled vseh registriranih električnih avtobusov na trgu v obdobju od leta 2012 do konca junija 2023 – tudi tu je na čelu Solaris s 1.884 registriranimi avtobusi (12-odstotni tržni delež). Sledi kitajski BYD s 1.613 registracijami, tudi tretji je BYD, vendar v skupnem podjetju z angleškim proizvajalcem Alexander Dennis: 1.491 enot, četrti pa je nizozemski VDL s 1.338 registriranimi avtobusi.
Skupno je bilo v tem obdobju v to analizo vključenih v evropskih državah registriranih 15.222 električnih avtobusov.
Prodaja avtobusov na gorivne celice je videti obetavna. V prvem polletju je bilo registriranih 96 enot, lani 52 (kar je 84-odstotna rast). CaetanoBus je na prvem mestu z 28 enotami, tesno za njim pa Van Hool s 26 avtobusi. Slednji še vedno vodi na trgu v celotnem obdobju od leta 2012 do konca junija 2023 s skupno 132 registracijami. Nemčija je trenutno država z največ delujočimi avtobusi na gorivne celice (brez upoštevanja tistih, registriranih pred letom 2012) in sicer je to 167 vozil.