Izšla je novembrska številka revije
21.11.2024 Nova številka revije Transport & Logistika je že na voljo na bencinskih servisih in vseh bolje založenih prodajnih me...
Ne izkoriščajte bolj pretočnih cest za tvegano vožnjo! Slovenija se je po razglasitvi epidemije novega koronavirusa prvič v zgodovini soočila s takšnim obsegom ukrepov za obvladovanje in zajezitev širjenja #COVID19, kot jih poznamo v zadnjih tednih. Spoštovanje ukrepov se odraža tudi v bolj pretočnih cestah, kar pa lahko vodi v višje hitrosti in bolj tvegano vožnjo. Zaradi trenutnih razmer so udeleženci v prometu lahko manj zbrani in pozorni.
Minuli konec tedna so na slovenskih cestah življenje izgubili trije udeleženci v prometu, voznik osebnega vozila, voznik motornega kolesa in voznik mopeda. V letošnjem letu je v 3.919 prometnih nesrečah življenje izgubilo 20 oseb, 107 oseb je bilo hudo poškodovanih. Agencija za varnost prometa in Policija na slovensko javnost znova naslavljata skupni poziv vsem udeleženem v prometu, naj dosledno spoštujejo cestno-prometne predpise, vozijo trezno in odgovorno in se ne izpostavljajo tveganjem in nevarnostim v prometu. Posebna opozorila so namenjena motoristom, mopedistom in kolesarjem. Agencija in Policija vnovič pozivata tudi k doslednemu spoštovanju vseh določb odlokov o začasni splošni prepovedi gibanja in zbiranja ljudi na javnih mestih in površinah v Republiki Sloveniji ter prepovedi gibanja izven občin.
Ohlapnost pri spoštovanju predpisov se ne obrestuje – v prometu je lahko usodna najmanjša napaka
Minuli konec tedna (petek, sobota in nedelja) se je pripetilo 88 prometnih nesreč, od katerih so se tri končale s smrtnim izidom, 6 s hudo telesno poškodbo ter 21 z lahko telesno poškodbo. Posamezni udeleženci v prometu žal še vedno opuščajo previdnostna ravnanja, vožnje ne prilagodijo svojim sposobnosti, stanju ceste ter preglednosti na njej. Vozijo, kot da se ne zavedajo, da jim le bežen trenutek nepazljivosti lahko za vselej spremeni življenje. Ne pozabimo, da so zaradi trenutne vsesplošne situacije posamezniki lahko še manj zbrani, opustijo nekatere previdnostne navade ali so ohlapnejši pri spoštovanju prometnih predpisov, kar lahko privede do tragedij, ki zaznamujejo mnoge.
V letošnjem letu se je do 20. 4. 2020 zgodilo 3.919 (v enakem obdobju lani 4.966) prometnih nesreč, v katerih je umrlo 20 udeležencev (33 v enakem obdobju lani), 107 je bilo hudo telesno poškodovanih (154 v enakem obdobju lani) in 1.212 lahko telesno poškodovanih (1.674 v enakem obdobju lani).
Zaradi nepravilne strani oziroma smeri vožnje je v prometnih nesrečah letos umrlo 9 udeležencev (8 v enakem obdobju lani), 25 pa je bilo hudo telesno poškodovanih (35 v enakem obdobju lani). Zaradi neprilagojene hitrosti so v prometnih nesrečah umrli 3 udeleženci (14 v enakem obdobju lani), 34 pa je bilo hudo telesno poškodovanih (44 v enakem obdobju lani). Zaradi neupoštevanja pravil o prednosti je v prometnih nesrečah umrl 1 udeleženec (3 v enakem obdobju lani), 20 pa je bilo hudo telesno poškodovanih (24v enakem obdobju lani).
V prometnih nesrečah so bili najpogosteje udeleženi vozniki osebnih avtomobilov, vozniki tovornih vozil in pešci. Glede na posledice je umrlo 10 voznikov osebnih avtomobilov, 4 vozniki enoslednih motornih vozil, 2 pešca, 1 voznik tovornega vozila, 1 voznik traktorja, 1 kolesar in 1 potnik.
Med povzročitelji prometnih nesreč Policija beleži dejstvo, da so alkoholizirani udeleženci povzročili 352 prometnih nesreč (422 v enakem obdobju lani). Od teh jih je bilo 9 s smrtnim izidom (12 lani), 21 (24 lani) s hudo telesno poškodbo, 85 (106 lani) z lahko telesno poškodbo in 237 (z 280 lani) z materialno škodo. Povprečna stopnja alkoholiziranosti v prometnih nesrečah je znašala 1,34 g alko/kg krvi (1,43 lani).
V letošnjem letu je do 20. aprila v prometnih nesrečah umrlo 20 udeležencev v prometu,
v enakem obdobju lani pa 33. Toda vsak četrti letos umrli na naših cestah je pripadal skupini motoristov, mopedistov in kolesarjev. Tudi zaradi lepega vremena se je na slovenskih cestah število motoristov, mopedistov in kolesarjev, ki sodijo med najbolj ranljive skupine udeležencev v prometu, povečalo. Skupaj jih je v letošnjem letu umrlo pet, kar je četrtina vseh, ki so letos na naših cestah izgubili življenja. Od petih so bili trije vozniki motornega kolesa, en voznik mopeda in en kolesar. Dva voznika motornega kolesa sta bila tudi povzročitelja prometne nesreče, v kateri sta izgubila življenje, eden pa ne. Umrli voznik mopeda je bil prav tako povzročitelj nesreče, v kateri je umrl, obenem ni imel pripete zaščitne čelade.
Motoristi in mopedisti morajo, preden se odpravijo na neodložljivo pot, še dodatno poskrbeti za svojo varnost, preveriti brezhibno delovanje motorja, dosledno uporabljati zaščitno opremo in čelado, prilagoditi hitrost vožnje razmeram na cesti, oziroma upoštevati omejitev hitrosti. Pri tem naj nosijo svetla odsevna oblačila in imajo vedno prižgane luči. Posebna previdnost je nujna tudi zato, ker zaradi velikih dnevih razlik v temperaturahasfaltna površina vselej ne omogoča optimalne oprijemljivosti pnevmatik z voziščem, pa tudi sposobnost obvladovanja motorja v nekaj mesecih nekoliko upade. Še posebna opozorila so namenjena visokim tveganjem glede vožnje pod vplivom alkohola, zato je nujno, da na motor, moped ali kolo sedemo trezni!
Tudi kolo mora biti brezhibno pripravljeno. Kolesarji naj preverijo delovanje zavor, sprednje in zadnje luči ter zvonca, ustrezno naj napolnijo pnevmatike in poskrbijo, da so odsevniki ustrezno nameščeni. Uporabljajo naj kolesarsko zaščitno čelado, ki pomembno prispeva k večji varnosti, saj zmanjšuje težo posledic in poškodb glave od 40 % do kar 70 %. Kolesarji naj nosijo svetla, odsevna oblačila, med kolesarjenjem pa naj nikdar ne uporabljajo mobilnega telefona ali slušalk. Dosledno naj spoštujejo vsa prometna pravila in razmere na cesti ter se ne izpostavljajo tvegani vožnji.
Vozniki motornih vozil morajo biti posebej pozorni pri vključevanju na prednostne ceste, na katerih so motoristi, mopedisti in kolesarji. Prav tako naj bodo nanje pozorni, ko zavijajo levo in jim ti udeleženci lahko vozijo naravnost nasproti. Spoštujejo naj tudi ustrezno bočno varnostno razdaljo ob prehitevanju in pozorno spremljajo dogajanje v prometu.
Agencija za varnost prometa in Policija pozivata k odgovorni vožnji, ki mora biti prilagojena razmeram na cesti. Za usodne posledice je dovolj le trenutek nepazljivosti, vožnja pod vplivom alkohola, neupoštevanje pravil ali objestnost. Ceste niso poligon za preizkus najvišjih hitrosti, tvegane vožnje, ali preizkus meja lastnih sposobnosti, temveč so prostor, ki si ga delimo vsi. Zato je vsak posameznik dolžan ravnati samozaščitno do sebe in spoštljivo ter odgovorno do drugih. Spoštovanje do vseh udeležencev v prometu izkazujemo le tako, da smo pozorni ves čas udeležbe v prometu.