Namenska uporaba tovornih pnevmatik

Ste vedeli, da znaša povprečna stična površina vlečnega tovornega vozila s podlago manj kot pol kvadratnega metra? Ko gre za več 40.000 kg skupne teže, več deset tisoč evrov vreden tovor in varnost udeležencev v prometu, šteje vsak kvadratni centimeter, vse pa se začne pri pravilni izbiri pnevmatik.

Pnevmatike

Povpraševanje po pnevmatikah za tovorna vozila največkrat zajema dimenzijo in blagovno znamko, zelo veliko poudarka pa kupci dajejo tudi ceni. Malce bolj poglobljeno povpraševanje zajema še podatke o indeksu nosilnosti in hitrostnem razredu ter informacijo o tem, ali gre za 'kiperce' ali 'cestne' pnevmatike, le redko pa se debata dotakne podrobne aplikacije oziroma namena uporabe pnevmatik. Pomembno je vedeti, da pravilna aplikacija, poleg ustreznega polnilnega tlaka in vzdrževanja, najbolj vpliva na zmogljivost in življenjsko dobo pnevmatik.

Pnevmatike za tovorna vozila delimo na:

– cestne (daljinski promet, regionalni promet),

– pnevmatike za kombinirane prevoze,

– terenske,

– pnevmatike za mestni promet,

– pnevmatike za avtobuse in

– zimske pnevmatike.

Cestna vožnja
Pri Goodyearju se zavedajo izzivov v sodobnem cestnem tovornem prometu, zato nenehno razvijajo napredne tehnologije, s katerimi omogočajo uporabnikom zanesljivo, varno in donosno opravljanje posla. Vedno višje cene goriva močno vplivajo na konkurenčnost in dandanes je dosledno spremljanje in zmanjševanje stroškov osnovni pogoj za uspešno poslovanje prevoznih podjetij. V ta namen so pri Goodyearju za cestno uporabo razvili kar dve vrsti pnevmatik.
Goodyear pnevmatike za cestno uporabo FUELMAX odlikuje nizek kotalni upor, kar se odraža v nižji porabi goriva (v povprečju liter goriva na 100 prevoženih kilometrov). Kljub ugodnemu kotalnemu uporu pnevmatike zagotavljajo odličen oprijem in vodljivost v mokrem, dolgo življenjsko dobo, z oznakama M+S in snežinko v triglavi gori pa so primerne tudi za zimsko uporabo. Primerjalni testi organizacije TÜV SÜD Automotive so pokazali, da lahko prevoznik z uporabo pnevmatik FUELMAX letno prihrani tudi 1950 evrov ali več. V dveh letih si tako s prihrankom lahko privošči nov komplet pnevmatik za celotno kompozicijo.

Lovci na razdalje
Za večino prevoznikov je še vedno najbolj »oprijemljiv« podatek število prevoženih kilometrov. To je seveda odvisno od vzdrževanja pnevmatik, teže tovora in topografije terena. Goodyear pnevmatike KMAX so razvili ravno s tem namenom. Z edinstveno tehnologijo, zmesjo in obliko tekalne površine ponujajo pnevmatiko, ki zagotavlja veliko prevoženih kilometrov, robustnost, zanesljivost, odličen oprijem na spolzki podlagi in nizko raven hrupa. Pnevmatike KMAX obenem odlikuje nizek kotalni upor, v primerjavi s predhodnico pa omogočajo tudi do 35 % več prevoženih kilometrov. Tudi te pnevmatike nosijo oznako M+S in snežinko v triglavi gori ter tako ustrezajo zimski uporabi.


Čez drn in strn
Kaj namestiti na vozilo, ki večinoma vozi po utrjenih podlagah, občasno pa zapelje na kakšno gradbišče, kamnolom ali deponijo? Kljub temu, da tovorno vozilo večino kilometrov 'oddela' na asfaltu, so pnevmatike najbolj ranljive ravno na grobih in neutrjenih voznih podlagah. Cestne pnevmatike lahko ostri predmeti hitro poškodujejo, skozi globoke zareze do nosilne konstrukcije prodre vlaga in le vprašanje časa je, kdaj sledi odpoved pnevmatike. Goodyear za tovrsten namen ponuja pnevmatike Omnitrac. Odlikujejo jih robustna zgradba, široka tekalna plast in posebna geometrija tekalne površine. Tovrstne pnevmatike so odporne proti poškodbam na neutrjenih podlagah, obenem pa omogočajo tudi visoko kilometražo pri cestni vožnji. Kljub robustnemu izgledu jih odlikujeta C oznaka za izkoristek goriva in nizka raven hrupa. Za najtežje terene pa je tu pnevmatika Goodyear Offroad, ki je namenjena specialnim terenskim vozilom.

Mestna vožnja
Kljub temu, da bi od mestne vožnje pričakovali le malo izzivov, se mestna in primestna vožnja z neustreznimi pnevmatikami kaj hitro spremenita v pravo nočno moro. Nenehna zaviranja, pospeševanja, kopica hitrostnih ovir, krožišč in robnikov – nešteto dejavnikov, ki lahko poškodujejo pnevmatiko ali ji skrajšajo življenjsko dobo. Goodyear pnevmatike UrbanMax združujejo vrhunske materiale in edinstveno zgradbo. Omogočajo odličen oprijem v mokrem, ojačane bočnice z indikatorji uporabe pa kljubujejo robnikom. Namenjene so tako primestnim in mestnim avtobusom, kakor tudi komunalnim vozilom.

Avtobusna vožnja
Tovorna vozila in avtobusi sta dva različna svetova. Visoko težišče neugodno vpliva na obrabo ramenskega dela pnevmatik, zato so pri Goodyearju za mednarodne in medmestne avtobusne prevoze razvili pnevmatike Coach. Poleg odličnega oprijema, velikega števila prevoženih kilometrov, nizke ravni hrupa in trpežne karkase, ponujajo tudi odlično vodljivost, udobno vožnjo in odpornost proti obrabi ramenskega dela

Vožnja v zimskih razmerah

Ekstremne zimske razmere zahtevajo ekstremne zimske pnevmatike. Goodyear UltraGrip ponuja posebej oblikovan dezen z lamelami in specialno zmes, ki zagotavlja tako odličen oprijem na poledenelih cestah, kakor tudi odlično kilometražo. Pnevmatike so primerne za tovorna vozila in avtobuse, izdatno ojačana bočnica pa omogoča tudi brezskrbno mestno uporabo.

Ste med naštetimi pnevmatikami prepoznali pravo za vaše tovorno vozilo? Ob naslednjem nakupu posvetite nekaj minut za razmislek, kakšen tovor vaše tovorno vozilo prevaža in kje ga uporabljate. S pravim nakupom si boste prihranili kopico nevšečnosti in denarja, vaše pnevmatike pa vam bodo dolgo in dobro služile.