Izbiramo najboljše

V sodelovanju z revijo Mehanik in voznik pripravljamo že sedemnajsti izbor za slovensko gospodarsko vozilo leta.

GVL 2023
GVL 2023 | Foto: Revija Transport

Za svoje favorite lahko glasujete na spletni strani www.gvl.si. Podelitev nagrad zmagovalcem bo v četrtek, 18. maja 2023, na sejmu Gospodarska vozila in logistika v Celju.


Tovornjaki

DAF XD

DAF nadaljuje prenovo palete, tokrat v srednjem segmentu, kjer prihaja v ponudbo povsem nov model XD. Ta nadomešča dosedanje modele CF, z novim imenom pa že nakazuje, da je namenjen predvsem distribuciji in regionalnim prevozom. Modeli XD so na voljo s tremi kabinami, kratko dnevno, podaljšano spalno ter podaljšano in povišano spalno. Nizka linija stekel in armaturne plošče vozniku zagotavlja najboljšo preglednost v segmentu.

Mercedes-Benz Actros L

Mercedes je sinonim za napredne tehnologije, kakovost, varnost in udobje, k temu pa bi pogosto lahko dodali tudi luksuz. Korak v to smer je model Actros L, čeprav pri njem ne moremo govoriti o luksuzu, temveč o bogato opremljenem tovornjaku, ki vozniku nudi visoko raven udobja. S posodobljeno tretjo generacijo motorja OM 471 omogoča do štiri odstotke manjšo porabo goriva, avtomatiziran menjalnik PowerShift Advanced pa omogoča do štirideset odstotkov hitrejše prestavljanje in boljšo odzivnost.

Renault Trucks T

Renault Trucks je prenovil svojo paleto težkih tovornjakov. Poleg osvežitve zunanje podobe gre predvsem za drobne novosti v notranjosti kabin ter na področju vzdrževanja. Novi tovornjaki naj bi omogočali do tri odstotke manjšo porabo goriva. Glavna novost v notranjosti kabin je nov tritočkovni sistem nastavljanja volanskega obroča – ta nudi večji razpon nastavitve. V času počitkov se bodo vozniki razveselili nove vzmetnice Serenite, ta je izdelana iz posebne zmesi, ki poskrbi za udoben počitek in varuje hrbtenico, vanjo je vgrajena spominska pena, zunanja prevleka pa omogoča preprosto čiščenje. 

Scania Super

Scania je predstavila popolnoma novo generacijo motorjev, ki v čast prvemu motorju, ki je bil pred natanko šestdesetimi leti serijsko opremljen s turbopolnilnikom, nosi ime Super. Novi 12,7-litrski motorji so opremljeni z dvema odmičnima gredema v glavi motorja (DOHC), enostopenjskim turbopolnilnikom s fiksno geometrijo lopatic ter enojno glavo motorja. Vse novosti in izboljšave naj bi pri modelih Super po napovedih Scanie, prinesle osem odstotkov manjšo porabo goriva.


Avtobusi

MAN Lion’s Intercity

Nov MAN-ov izdelek združuje najboljše iz nizkopodnih in linijskih avtobusov, temu pa dodaja atraktiven videz in sodobno tehnologijo. Posebnost modela Intercity LE je, da z modularno gradnjo združuje komponente dveh modelov – prvi, nizkopodni del, si avtobus deli z modelom mestnega avtobusa Lion's City, medtem ko drugi (zadnji) del prihaja od linijskega modela Intercity. Motorju je mogoče dodati tudi hibridni sistem MAN EfficientHybrid, ta omogoča, da se avtobus pri postankih na avtobusnih postajah in semaforjih ugasne.

Setra TopClass in ComfortClass

Setra je posodobila obe svoji seriji turističnih avtobusov – Top in ComfortClass. Poleg manjše oblikovne osvežitve zunanjosti ter notranjosti so avtobusi postali varnejši in bolj udobni za potnike ter omogočajo do dobre štiri odstotke manjšo porabo goriva. V ponudbo je dodana tudi aktivna vozniška asistenca ADA 2 (Active Drive Assist 2), ki omogoča delno avtonomno vožnjo druge stopnje. Izboljšan predvidljiv topografski tempomat PPC, skupno zmanjšanje porabe goriva naj bi znašalo dobre štiri odstotke.

Van Hool T

Belgijski Van Hool je predstavil novo generacijo visokopodnih turističnih avtobusov serije T. Avtobusi so prejeli nov videz, tako zunaj kot tudi v potniškem prostoru, ob tem se ponašajo z izboljšano aerodinamiko. Nova generacija visokopodnih turističnih avtobusov temelji na obstoječi šasiji, ki je v celoti izdelana iz nerjavnega jekla, in je bila deležna številnih izboljšav. Močno so izboljšali aerodinamiko, s čimer se bo zmanjšal hrup v notranjosti avtobusa, ter seveda poraba goriva.

Volvo 9700/9900

Pri Volvu so posodobili ponudbo turističnih avtobusov z novimi motorji, posodobljenim avtomatiziranim menjalnikom in ponudbo pogonskih osi, ki skupaj poskrbijo za do devet odstotkov manjšo porabo goriva. Glavna novost so novi 13-litrski motorji D13K, k manjši porabi goriva pripomore tudi predvidljiv topografski tempomat I-See, ki hitrost in prestavljanje prilagaja topografiji ceste, novo pa je še voznikovo delovno mesto z armaturno ploščo in volanom.


Dostavniki

Ford e-Transit

Električna izvedba Fordovega največjega dostavnika, modela e-Transit. Ponuja dve zmogljivosti elektromotorja – šibkejši nudi 135 kilovatov (184 KM), močnejši pa 195 kilovatov, in doseg do 317 kilometrov z enim polnjenjem (po WLTP standardu). Električni dostavnik je mogoče izbirati v 25 različnih konfiguracijah, kot furgon, kombi furgon in šasijo. Najbolj priljubljen furgon je na voljo v treh dolžinah in dveh višinah. Na hitrih polnilnicah se lahko baterija od 15 do 80 odstotkov napolni v 34 minutah.

Iveco eDaily

Ivecov Daily je edini dostavnik s klasično šasijo na trgu in predstavlja enega izmed najbolj vsestranskih dostavnikov, s širokim razponom možnih izvedb in nadgradenj. Njegova ponudba se sedaj širi z električno izvedbo, ki nudi do tristo kilometrov dosega. Ko je govora o baterijah, Italijani ponujajo od enega do tri baterijske pakete, njihovo število pa je odvisno od dolžine šasije in največje dovoljene mase vozila. Ponudba različic sega od 3,5 do 7,2 tone največje dovoljene mase, s čimer Iveco ponuja največji izbor na trgu danes.

Volkswagen ID. Buzz

Na slovenske ceste prihaja novi Volkswagnov električni dostavnik ID. Buzz, ki je sodobno nadaljevanje legendarnega Bulija iz šestdesetih let prejšnjega stoletja. Novi ID. Buzz je na voljo v dveh izvedenkah – potniški z do sedmimi sedeži ter tovorni Cargo, ki nudi prostornino 3,9 m3, z do 650 kilogrami nosilnosti in lahko sprejme dve evro paleti. Pri Volkswagnu obljubljajo največji doseg z enim polnjenjem do 420 kilometrov, medtem ko se na hitrih polnilnicah litij-ionske baterije od 5 do 80 odstotkov lahko napolnijo v le pol ure.