Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Slovenijo je v juniju obiskal dr. Bernard Krone III., nekdaj prvi mož podjetja Krone, ki proizvaja priklopna vozila in kmetijsko mehanizacijo, danes upokojenec, ki pa še vedno veliko ve o poslu v transportu in je dnevno vpet v dogajanja v podjetju. Kar nekaj časa si je vzel tudi za pogovor z našim urednikom.
Dr. Bernard Krone je danes star 77 let in je že 51 let poročen. Ima dve hčeri in enega sina, ki je po očetovem odhodu v pokoj zelo samozavestno prevzel vodenje družinskega podjetja. Po prisrčnem pozdravu je g. Krone kar sam pričel razlagati, kako on vidi situacijo v transportni branži. Kot dolgoletni podpredsednik Nemškega združenja proizvajalcev vozil VDA, se je obregnil na pravila, ki jih postavljajo v Bruslju, kjer bi želeli večino tovora iz cest speljati na železnice. »To je nemogoče. V Nemčiji se večino transporta opravi v krogu 200 km od mesta naklada, le 20 % transporta je mednarodnega, na tako kratkih razdaljah pa vlaki niso učinkoviti. Prav tako so vlaki večji onesnaževalci narave kot tovornjaki, zato ne razumem te velike gonje proti tovornim vozilom. Zaradi tega se tudi dvigujejo stroški prevozov in vozniki niso več tako dobro plačani kot nekoč. Iz tega razloga se tudi mladi vse manj odločajo za poklic voznik. Danes je povprečna starost voznikov v Nemčiji 59 let, kar je zelo zaskrbljujoče,« pravi dr. Krone.
V podjetju Krone je danes 6000 zaposlenih v treh tovarnah v Nemčiji in eni v Turčiji. V njih bodo letos izdelali 45.000 polprikolic in prikolic in 15.000 kontejnerskih zabojnikov. V Werlteju, kjer je sedež družbe, postavljajo najbolj moderno lakirnico v Evropi, še naprej pa vlagajo v razvoj in izobraževanje, zato bodo v naslednjih treh letih porabili 80 milijonov evrov.
Podjetje Krone je svojo poslovno pod pričelo s proizvodnjo kmetijskih strojev že kmalu po drugi svetovni vojni. Prvo prikolico pa so na cesto postavili leta 1971, ko je stekla tudi serijska proizvodnja. Od takrat do danes so se povzpeli v sam vrh proizvajalcev priklopnih vozil, tako po raznovrstnosti programa kot po kakovosti izdelkov. »Krizo smo prebrodili, ni bilo lahko a smo preživeli,« pravi g. Bernard in dodaja: »Danes nas pestijo druge težave, namreč železo je dražje, gume so dražje, cena aluminija raste, cene naših prikolic pa ostajajo enake. Veliko vlagamo tudi v povečanje nosilnosti in zmanjšanje porabe energije.« Ob tem se je samo porajalo vprašanje, kakšna je vizija podjetja in kako bodo izgledale prikolice čez deset let. »Največji poudarek bo na znižanju zračnega upora. Aerodinamika je ključen faktor pri zniževanju porabe, žal pa smo še nekoliko omejeni z zakonskimi regulativami. Drugi ključni faktor pa je teža. Ves čas iščemo nove materiale, ki bi lahko nadomestili železo pri gradnji. Oboje skupaj bo omogočilo velike prihranke pri skupnih stroških poslovanja in tu je naša vizija prihodnosti,« nam pove sogovornik.
Za konec smo ga seveda povprašali, ali je prvič v Sloveniji in kakšen je po njegovem mnenju Slovenski trg priklopnih vozil.
»Da, prvič sem v Sloveniji, čeprav me je moj gostitelj g. Željko Čurič že večkrat vabil, da jih obiščem, zato sem to potovanje tudi skrbno načrtoval. Sem navdušen nad vašo deželo, Željko pa mi je že tudi razkazal nekaj lepot vaše države. S poslovanjem v vaši državi smo zelo zadovoljni, glede na število prebivalcev imate zavidljive prodajne rezultate. Za to se moram zahvaliti tudi g. Čuriču in njegovim sodelavcem, ki ima v naših očeh veliko zaupanje, saj se je do nas, verjamem pa da tudi do svojih strank, vedno zelo korektno obnašal. Poslujemo v številnih državah, a le redko kje naletimo na tako častnega človeka, kot je g. Čurič. Od dneva, ko sva se spoznala pa do danes ni niti enkrat prelomil dane besede, verjamem pa, da je tudi jaz nisem,« se pošali sogovornik: »Zato se njemu in njegovemu timu iskreno zahvaljujem za sodelovanje in nenazadnje za povabilo v Slovenijo,« je zaključil dr. Bernard Krone.