
Rockinger praznuje 150 let
23.04.2025 Strokovnjak za tehnologijo vlečnih sklopk, Rockinger, ki je del portfelja JOST od leta 2001, je bil ustanovljen leta ...
Premajhna varnostna razdalja sodi poleg prehitre vožnje med zelo pogoste vzroke prometnih nesreč. Vozniki tovornih vozil morajo v dvopasovnem avtocestnem predoru voziti po voznem pasu in imeti pred seboj zahtevano varnostno razdaljo 100 metrov. Zato so pri Darsu v daljših avtocestnih predorih ob robu vozišča namestili posebne led smernike modre barve. Ti voznike tovornih vozil napotujejo na vzdrževanje predpisane varnostne razdalje.
V predorih na slovenskih avtocestah in hitrih cestah je predpisana varnostna razdalja za tovorna vozila najmanj 100 metrov. Izjema je enocevni slovensko-avstrijski predor Karavanke, v katerem poteka promet dvosmerno, zaradi česar je s prometnim znakom določena minimalna varnostna razdalja za tovorna vozila najmanj 150 metrov. Tovorno vozilo mora predpisano varnostno razdaljo v predoru zagotoviti tako do tovornjaka kot tudi do osebnega vozila, motornega kolesa ali avtobusa pred njim.
Neupoštevanje predpisane varnostne razdalje se kaznuje z globo 300 evrov in tremi kazenskimi točkami.
Za osebna in vsa druga, netovorna vozila velja tudi v predorih enaka varnostna razdalja kot na odprti trasi avtoceste; to pomeni, da varnostna razdalja v normalnih okoliščinah ne sme biti manjša od razdalje, ki jo pri hitrosti, s katero vozimo, prevozimo v dveh sekundah (če na primer upoštevamo hitrost 100 km/h, kolikor je recimo v večini avtocestnih predorov, je varnostna razdalja vsaj 54 metrov, pri hitrosti 130 km/h pa znaša minimalno 72 metrov).
Vožnja na prekratki varnostni razdalji statistično predstavlja enega najbolj pogostih vzrokov prometnih nesreč, posebej pred delovnimi zaporami.