Logist leta 2016 je Damjan Zupančič
14.04.2017 Priznanje Logist leta 2016 je prejel Damjan Zupančič, direktor logistike v TPV Novo Mesto.
Kaj je dejansko pomembno pri izbiri borze tovora in vozil Dispozicijskega vsakdana si ne moremo več predstavljati brez borz tovora. Tukaj uporabniki ponujajo svoj tovor, za katerega še nimajo prevoza. Tako lahko tudi ponudniki prevozniških storitev, ki imajo prostor na svojih tovornih vozilih, bolje izkoristijo svoje kapacitete. Borze tovora in tovornih vozil so tako v vsakem pogledu zelo smiselne za izboljšanje poslovne uspešnosti. Nič čudnega torej, da v Evropi obstaja že več kot 100 različnih prevozniških borz.
Raznolikost prevozniških borz je velika: obstajajo manjše, specializirane borze tovora z manjšim številom uporabnikov, pa tudi evropske vodilne borze, ki imajo več tisoč uporabnikov. Na prvi pogled je izbira prave borze enostavna: več kot ima prijavljenih uporabnikov, več možnosti za donosne posle se ponuja. »Gre za zmoto,« trdi Marcel Frings, glavni predstavnik največje prevozniške platforme v Evropi, TimoCom, »po našem mnenju število uporabnikov ni odločujoče, temveč število ponudb, ki jih uporabniki dnevno vnašajo na borzo tovora.« Da bi uspešno razlikovali med borzami tovora in vozil, zadostuje kar žepni kalkulator: »Na primer, TimoCom ima 100.000 uporabnikov, ki dnevno ponujajo do 450.000 ponudb tovora in tovornih vozil. To pomeni, da so dnevno objavljene povprečno 4,5 ponudbe na uporabnika. Druge prevozniške borze oglašujejo občutno večje število uporabnikov, če pa si ogledate število ponudb teh borz, boste ugotovili, da v nekaterih primerih objavijo povprečno 2,3 ponudbe na uporabnika.« razlaga Frings. Potemtakem je pri izbiri borze tovora in tovornih vozil bolje upoštevati število ponudb namesto števila uporabnikov.
Ni enotne opredelitve
Med posameznimi borzami tovora dejansko ni jasno, kakšna je definicija »uporabnika«. To je razlog, zaradi česar nekatere prevozniške borze učinkovito oglašujejo visoke številke. Število ponudb si lahko izračuna vsaka stranka; vsak sam ugotovi, ali je neka borza močno obiskovana ali ne. Pri uporabnikih je resnično število težko določiti zaradi prej omenjenih različnih definicij. TimoCom se v tem pogledu predstavlja povsem pregledno, ker se mora vsak nov uporabnik prijaviti. Poleg tega mora vsak uporabnik plačati uporabnino. Podjetja tako prijavljajo samo tiste zaposlene, ki tudi v resnici disponirajo. Pri drugih borzah tovora lahko brezplačno dodate neomejeno število »uporabnikov«. Potem se ti sicer pojavijo v statistiki, v prevozniški borzi pa ne. »Če bi brezplačno razdelili vse karte za nogometno tekmo, ampak bi samo tretjina teh ljudi resnično šla na tekmo, bi bil stadion sicer res
razprodan, ampak kljub temu prazen,« tako Frings primerja situacijo. »Resnično donosne borze tovora imajo torej več ponudb kot pa uporabnikov.«
Kvantiteta in kvaliteta
Pri izbiri borze tovora in tovornih vozil je poleg števila ponudb odločilna tudi zanesljivost potencialnih poslovnih partnerjev znotraj borze tovora. Bolj kot je obsežen varnostni paket, ki ga ponuja borza tovora in tovornih vozil, toliko težje »črne ovce« sklenejo poslovanje. Podjetje TimoCom, na primer, ponuja večstopenjsko varnostno mrežo, ki obsega več kot samo obvezno obsežno preverjanje pred odobritvijo dostopa novi stranki. Če kljub varnostnim ukrepom pride do neplačevanja, posreduje lasten inkaso oddelek pod vodstvom odvetnika Alexandra Oebela. Skupaj s svojo ekipo strankam pomaga do izvensodne poravnave – storitev, ki bi morala veljati kot standard pri resnično zanesljivih borzah tovora in tovornih vozil.
Izplača se torej, da se pred odločitvijo za ali proti, o neki borzi tovora in tovornih vozil zelo natančno pozanimate. Če upoštevate te nasvete, je prava borza tovora velikokrat oddaljena samo za žepni kalkulator.
Več informacij o podjetju TimoCom najdete na www.timocom.si.
Kaj je dejansko pomembno pri izbiri borze tovora in vozil
Erkrath, 12.10.2015 – Dispozicijskega vsakdana si ne moremo več predstavljati brez borz
tovora. Tukaj uporabniki ponujajo svoj tovor, za katerega še nimajo prevoza. Tako lahko
tudi ponudniki prevozniških storitev, ki imajo prostor na svojih tovornih vozilih, bolje
izkoristijo svoje kapacitete. Borze tovora in tovornih vozil so tako v vsakem pogledu zelo
smiselne za izboljšanje poslovne uspešnosti. Nič čudnega torej, da v Evropi obstaja že več
kot 100 različnih prevozniških borz.
Raznolikost prevozniških borz je velika: obstajajo manjše, specializirane borze tovora z
manjšim številom uporabnikov, pa tudi evropske vodilne borze, ki imajo več tisoč
uporabnikov. Na prvi pogled je izbira prave borze enostavna: več kot ima prijavljenih
uporabnikov, več možnosti za donosne posle se ponuja. »Gre za zmoto,« trdi Marcel
Frings, glavni predstavnik največje prevozniške platforme v Evropi, TimoCom, »po našem
mnenju število uporabnikov ni odločujoče, temveč število ponudb, ki jih uporabniki dnevno
vnašajo na borzo tovora.« Da bi uspešno razlikovali med borzami tovora in vozil, zadostuje
kar žepni kalkulator: »Na primer, TimoCom ima 100.000 uporabnikov, ki dnevno ponujajo
do 450.000 ponudb tovora in tovornih vozil. To pomeni, da so dnevno objavljene povprečno
4,5 ponudbe na uporabnika. Druge prevozniške borze oglašujejo občutno večje število
uporabnikov, če pa si ogledate število ponudb teh borz, boste ugotovili, da v nekaterih
primerih objavijo povprečno 2,3 ponudbe na uporabnika.« razlaga Frings. Potemtakem je
pri izbiri borze tovora in tovornih vozil bolje upoštevati število ponudb namesto števila
uporabnikov.
Ni enotne opredelitve
Med posameznimi borzami tovora dejansko ni jasno, kakšna je definicija »uporabnika«. To
je razlog, zaradi česar nekatere prevozniške borze učinkovito oglašujejo visoke številke.
Število ponudb si lahko izračuna vsaka stranka; vsak sam ugotovi, ali je neka borza močno
obiskovana ali ne. Pri uporabnikih je resnično število težko določiti zaradi prej omenjenih
različnih definicij. TimoCom se v tem pogledu predstavlja povsem pregledno, ker se mora
vsak nov uporabnik prijaviti. Poleg tega mora vsak uporabnik plačati uporabnino. Podjetja
tako prijavljajo samo tiste zaposlene, ki tudi v resnici disponirajo. Pri drugih borzah tovora
lahko brezplačno dodate neomejeno število »uporabnikov«. Potem se ti sicer pojavijo v
statistiki, v prevozniški borzi pa ne. »Če bi brezplačno razdelili vse karte za nogometno
tekmo, ampak bi samo tretjina teh ljudi resnično šla na tekmo, bi bil stadion sicer res
razprodan, ampak kljub temu prazen,« tako Frings primerja situacijo. »Resnično donosne
borze tovora imajo torej več ponudb kot pa uporabnikov.«
Kvantiteta in kvaliteta
Pri izbiri borze tovora in tovornih vozil je poleg števila ponudb odločilna tudi zanesljivost
potencialnih poslovnih partnerjev znotraj borze tovora. Bolj kot je obsežen varnostni paket,
ki ga ponuja borza tovora in tovornih vozil, toliko težje »črne ovce« sklenejo poslovanje.
Podjetje TimoCom, na primer, ponuja večstopenjsko varnostno mrežo, ki obsega več kot
samo obvezno obsežno preverjanje pred odobritvijo dostopa novi stranki. Če kljub
varnostnim ukrepom pride do neplačevanja, posreduje lasten inkaso oddelek pod vodstvom
odvetnika Alexandra Oebela. Skupaj s svojo ekipo strankam pomaga do izvensodne
SI – TimoComovo sporočilo za javnost 1
poravnave – storitev, ki bi morala veljati kot standard pri resnično zanesljivih borzah tovora
in tovornih vozil.
Izplača se torej, da se pred odločitvijo za ali proti, o neki borzi tovora in tovornih vozil zelo
natančno pozanimate. Če upoštevate te nasvete, je prava borza tovora velikokrat
oddaljena samo za žepni kalkulator.
Več informacij o podjetju TimoCom najdete na www.timocom.si.