V Luko Koper priplula Astrid Maersk

V koprskem pristanišču so privezali drugo največjo kontejnersko ladjo na svetu, ki jo poganja zeleni metanol. Astrid Maersk je druga ladja ladjarja A.P. Moller – Maersk, ki kot pogonsko gorivo uporablja metanol in je do okolja prijaznejša.

Ladja Astrid Maersk
Ladja Astrid Maersk | Foto: Kleva films, Jaka Ceglar

Njeno sestrsko ladjo, kontejnersko matico Ano Maersk, so splavili v začetku letošnjega leta. Eden največjih svetovnih ladjarjev tako izkazuje svoja prizadevanja, da do leta 2040 s svojo floto doseže ničelne neto emisije toplogrednih plinov. Ladja Astrid Maersk pluje na liniji AE12, ki povezuje Azijo in Evropo. V koprsko pristanišče je priplula iz Port Saida v Egiptu, pot pa bo nadaljevala proti Trstu (Italija), Tangerju (Maroko) in Singapurju.

Ladja Astrid Maersk

Ladja, je tretja od skupno 18 ladij v Maerskovi floti s pogonom na zeleni metanol, ki jih nameravajo splaviti v obdobju 2024–2025. Skupaj s sestrsko ladjo Ane pa je ena od le dveh te velikosti na svetu. Odločitve za prehod k alternativnim, zelenim gorivom, imajo tudi v ladijskem prevozu številne pozitivne multiplikativne učinke. Poleg varovanja okolja ustvarjajo tudi nova delovna mesta prihodnosti in poganjajo razvoj. Maersk opredeljuje zelena goriva kot goriva z najmanj 65-odstotnim zmanjšanjem emisij toplogrednih plinov v življenjskem ciklu v primerjavi z referenčnim fosilnim gorivom.

Ladja Astrid Maersk