Preplastitev gorenjske avtoceste med priključkoma Brezje in Kranj zahod proti Ljubljani

Po lanski preplastitvi smernega vozišča gorenjske avtoceste med priključkoma Kranj zahod in Brezje proti Jesenicam sledi letos še preplastitev druge polovice avtoceste, v smeri proti Ljubljani. Gradbena dela bodo stekla predvidoma v ponedeljek, 7. septembra 2020. Promet bo med deli še vedno potekal po dveh, sicer zoženih pasovih v vsako smer vožnje, pri čemer bo en pas urejen po polovici avtoceste, ki bo v obnovi.

gorenjska-avtocesta

Da bi se v čim večji možni meri izognili zastojem, bo v prihodnjem tednu zvečer in ponoči potekala postavitev začasne prometne ureditve. Skupno je treba na smernem vozišču avtoceste proti Jesenicam na razdalji 11 kilometrov postaviti približno 1800 ton nizkih ločilnih betonskih ograj, poleg tega pa v okviru zapore še začasno prometno signalizacijo, talne označbe ter 700 smernih desk s podstavki v skupni teži 25 ton. Prva pripravljala dela bodo stekla že ta teden. Uporabnike pozivajo, da pozorno spremljajo in upoštevajo prometno signalizacijo, vozijo strpno in po predpisih, s tem pa poskrbijo tako za svojo varnost kot tudi za varnost delavcev na cesti.

Dvomesečna dela obsegajo preplastitev 9,6 kilometra smernega vozišča avtoceste na odseku med priključkoma Brezje in Kranj zahod proti Ljubljani, izvoznega in uvoznega kraka priključka Naklo v tej smeri ter manjša popravila premostitvenih objektov na trasi avtoceste.

Promet bo med obnovitvenimi deli urejen po dveh zoženih pasovih v vsako smer vožnje po sistemu 2 + 1 + 1. To pomeni, da bosta na smernem vozišču proti Jesenicam vseskozi dva pasova. Medtem bo proti Ljubljani levi pas urejen po isti polovici avtoceste in bo od drugih dveh (v smeri Jesenic) zaradi dvosmernega prometa ločen z nizko betonsko varnostno ograjo, desni pas pa bo urejen ob gradbišču, torej po smernem vozišču proti Ljubljani.

Vmesna menjava pasu ne bo možna, zato se razvrsite pravočasno

Voznike opozarjajo, naj spremljajo prometno signalizacijo in se pravočasno razvrstijo na pravilni prometni pas, ker ga potem ne bodo več mogli menjati. Kdor bo iz smeri Jesenic proti Ljubljani želel zapustiti avtocesto na razcepu Podtabor (Tržič) oziroma priključku Naklo, bo moral zapeljati po desnem pasu, ob delovišču, v nasprotnem se bo moral z avtoceste izključiti na priključku Kranj zahod, ki je od Podtabora oddaljen nekaj več kot sedem kilometrov, od Naklega pa nekaj manj kot štiri. Priključek Naklo bo sicer v času preplastitve obeh krakov nekaj dni zaprt, o čemer bodo uporabniki avtoceste pravočasno obveščeni.

Hitrost vožnje skozi delovno zaporo bo v obeh smereh povečini omejena na 80 km/h, na posameznih območjih pa na 60 km/h. Uporabnike ob tem opozarjamo na previdnost pri vključevanju na avtocesto na priključku Naklo in razcepu Podtabor (Tržič), saj jih bo pred vstopom čakal stop znak!

Preplastitev je potrebna zaradi povečanja prometne varnosti in podaljšanja življenjske dobe obstoječe voziščne konstrukcije. Naročnik del je DARS d. d., izvajalca obnovitvenih del sta v skupnem nastopu Gorenjska gradbena družba d. d., Kranj in Strabag d. o. o., Ljubljana, pogodbena vrednost je 4,2 milijona evrov brez DDV oziroma 5,1 milijona evrov z DDV, rok izvedbe pa 60 dni od uvedbe izvajalca v delo.

V sklopu pogodbenih del in iste delovne zapore bo na območju viaduktov Zgoša, Dobruša, Peračica, Ljubno, Lešnica in Tržiška Bistrica (proti Ljubljani) nanešena dvoslojna površinska prevleka (na viaduktih proti Jesenicam so bila ta dela opravljena letos spomladi). To je učinkovit ukrep za preprečitev nadaljnjega propadanja obrabno-zaporne plasti asfaltne površine, na kateri se pojavljajo manjše poškodbe zaradi staranja bitumenskega veziva. Po nanosu prevleke bo na pasu, ki bo urejen po smernem vozišču proti Ljubljani, hitrost vožnje čez viadukte začasno omejena na 60 km/h. Ob tem pozivamo voznike, naj jo dosledno upoštevajo, saj je potrebna za dosego željenega učinka in trajnosti izvedene prevleke na območju viaduktov, saj promet uvalja posuta zrna v prevleko.

DARS voznike tudi sicer opozarja, naj dosledno upoštevajo predpisano hitrost vožnje, ki jo bodo lahko nadzirali tudi policisti, ter ohranjajo ustrezno varnostno razdaljo, še zlasti na območju viaduktov, saj je na teh lokacijah možno izletavanje zrn.