Nov postopek barvanja kabin

Tovarna Mercedes-Benz v Wörthu postopoma prehaja na inovativen in okolju prijaznejši postopek barvanja kabin svojih tovornjakov. Nov postopek barvanja kabin označuje začetek proizvodne tehnologije, ki omogoča znatno zmanjšanje ogljičnega odtisa proizvodnje.

Mercedes lakirnica kabin
Mercedes lakirnica kabin | Foto: Daimler Truck

Proces lakiranja je največji posamezni porabnik energije v proizvodnji. V prihodnosti bo mogoče zaradi nove barve kabine prihraniti do 40 odstotkov te energije.

Mercedes lakirnica kabin

Tako imenovani barvni materiali z visoko trdnostjo so ključ do novega postopka barvanja, ki je bistveno varčnejši, energetsko učinkovitejši in zato bolj trajnosten. Zahvaljujoč novim materialom je možen nanos barv mokro na mokro in sušenje med nanosom različnih slojev ni več potrebno. Po nanašanju temeljnega premaza lahko naslednje nanose barve nanese v celoti v eni sami lakirni komori. Hkrati so novi sistemi izjemno učinkoviti pri nanašanju barve in zahtevajo bistveno manj barvnega materiala. Občutno se zmanjša tudi število potrebnih postaj za barvanje in s tem povezana poraba energije: pet prostorsko in energetsko varčnih komor ter dve sušilni komori bodo v prihodnosti nadomestili 15 komor za barvanje in štiri za sušenje. V novem sistemu se kabine lahko sušijo brez uporabe fosilnih goriv.

Mercedes lakirnica kabin

Popolnoma na novo razvit postopek barvanja bo uveden postopoma. V prvi fazi je bila nameščena ena od novih lakirnih komor pred naslednjo predelavo obstoječih linij. Preoblikovanje lakirnice naj bi bilo zaključeno do leta 2026 in bo potekalo med tekočo proizvodnjo tovornjakov v tovarni Wörth. Na dan je mogoče izdelati več kot 400 kabin tovornjakov v skladu z najvišjimi standardi kakovosti Mercedes-Benz Trucks, tudi med fazo predelave.