Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Specializirana revija Mehanik in voznik ter Žurnal24 sta tudi letos izbirala Mehanika leta. Laskavi naslov Mehanik leta 2017 si je po večurnem preverjanju teoretičnega znanja in praktičnih izkušenj priboril Robert Eržen iz Škofje Loke. Na drugo mesto se je uvrstil Andraž Boh, na tretje pa Jan Hudobivnik.
Med prijavljenimi mehaniki so bralci z glasovanjem najprej izbrali deset finalistov, ki so se nato preizkusili pri teoretičnem znanju in praktičnih spretnostih na Srednji poklicni in strokovni šoli Bežigrad – Ljubljana (SPSŠB).
V kar šest ur dolgem izzivu so se pomerili Andraž Boh (Avtoservis Boh), Robert Eržen (Avtoservis Eržen), Jan Hudobivnik (Avtoservis in vulkanizerstvo Hudo), Boris Kelc (KMAG), Klemen Podržaj (Avtomehanika Podržaj), Aleksander Ravnihar (AC Kondor), Aleš Ropret (Preša), Aljaž Žnidaršič (Avtoelektrika Alex) in Andrej Žnidaršič (HOC center). Deseti finalist, Gregor Novak (Avtohiša Malgaj), je na finalni preizkušnji zaradi zdravstvenih razlogov izostal.
Teoretični del je med drugim zajel vprašanja iz strokovnih znanj, zakonov in poznavanja strokovne terminologije, v praksi pa so morali tekmovalci v lovu za naslovom izkazati tudi znanje iz prakse z vezavo svetlobnih teles, menjavo žarilnih svečk in menjavo gum.
»Zmage nisem pričakoval, upal pa sem na najboljšo možno uvrstitev. Moj cilj je bil priti med najboljše tri. V finalu so bili zelo dobri, izkušeni in z znanjem podkovani mehaniki,« je po zmagi povedal Robert Eržen. Naziv Mehanik leta, ki je bil letos podeljen četrtič, je postal tudi laskavo priznanje v stroki. To so med drugim prepoznali tudi v Sekciji avtoserviserjev pri Obrtni zbornici Slovenije, s katerimi smo letos še okrepili sodelovanje, in na Srednji poklicni in strokovni šoli Bežigrad – Ljubljana (SPSŠB), ki že od samega začetka tekmovanje podpira s svojo strokovno izvedbo finalne preizkušnje. »Tekmovanje iz leta v leto napreduje, tako kot tudi avtomobilizem in tehnologije. Širi se na druga področja, električna vozila so še redkost, več pa je že hibridnih vozil. Pri novih generacijah dijakov pa opažamo, da imajo tisti, ki prihajajo iz družin z domačimi avtomehaničnimi delavnicami, večji interes za izobraževanje in so pri tem tudi zelo uspešni,« je povedal Alojz Kranjc, pomočnik ravnateljice.
Unikatni prehodni pokal, ki ga je izdelal sam, je zmagovalcu v roke predal trikratni Mehanik leta Primož Rožnik, ki je o prvouvrščenem povedal: »Eržena sem opazoval pri večini nalog. Pri avtoelektriki, torej nalogi vezave, je pokazal sistemsko pripravo, kar kaže na to, da se zna pripraviti na delo in ga tudi kakovostno opravi. Še enkrat se je izkazalo, da moraš za zmago na tem zahtevnem tekmovanju pokazati univerzalnost, poznati moraš vsa področja avtomobila.«
V okviru izbora Mehanik leta 2017 iščemo dobre prakse in najboljše mehanike, ne glede na to, ali prihajajo iz pooblaščenih ali neodvisnih servisnih mrež oziroma imajo neodvisno mehanično delavnico. »Izbor za Mehanika leta prirejamo zaradi prepoznavnosti poklica in večjega zaupanja ljudi v delo mehanika, ki se je v zadnjem
desetletju z napredkom avtomobilske industrije močno spremenilo, še večje spremembepa se obetajo v prihodnjih letih z bolj množičnim pojavom hibridnih in električnih vozil, pa tudi tehnologije samodejne vožnje,« je povedal Matej Košir, direktor in odgovorni urednik Žurnala24, ki je soorganizator projekta, odlično sprejetega
tudi med bralkami in bralci.
V okviru izbora Mehanik leta 2017 se iščejo dobre prakse in najboljši mehaniki, ne glede na to, ali prihajajo iz pooblaščenih ali neodvisnih servisnih mrež oziroma imajo neodvisno mehanično delavnico. »Cilj izbora ni le tekmovanje, ampak tudi vzbujanje večjega zanimanja za poklic, ki postaja zaradi uvajanja novih tehnologij v avtomobilsko stroko čedalje zahtevnejši, hkrati pa želimo v javnosti izpostaviti pomen kakovostnega in ustreznega vzdrževanja ter popravil vozil, kar vpliva na udobje, gospodarnost in varnost uporabe vozil,« pa je o namenu izbora izpostavil Marko Krautberger, glavni in odgovorni urednik revije