Iščejo se podjetniške rešitve s področja pristaniške logistike
29.10.2024 Luka Koper in Mestna občina Koper sta aprila letos podpisali Sporazum o sodelovanju pri izvajanju podjetniškega podpo...
Na portalu javnih naročil je Luka Koper v minulih dneh objavila javno naročilo za enega največjih in najpomembnejših projektov družbe v prihodnjih letih. V okviru naložbe bodo zgradili kontejnersko obalo s priveznimi mesti in dodatne skladiščne površine na območju severnega dela prvega pomola.
Javno naročilo obsega gradnjo obalnih konstrukcij z dvema privezoma skupne dolžine 326 metrov, 7 hektarov skladiščnih in manipulativnih površin, poglabljanje morskega dna ob operativni obali in vplovnem kanalu ter izgradnjo pripadajoče elektroenergetske infrastrukture. Operativna obala in zaledne površine so zasnovani kot armiranobetonske konstrukcije, ki bodo slonele na globoko temeljenih pilotih. Zaradi zagotavljanja ustrezne nosilnosti in stabilnosti bodo ti nameščeni tudi 66 metrov pod morskim dnom. Projekt ni zahteven samo iz gradbenega vidika, saj bo potrebno med gradnjo zagotavljati tudi nemoteno obratovanje vseh sosednjih terminalov in varno vplutje ladij. Skladno s časovnico se bodo dela pričela predvidoma v začetku prihodnjega leta, zaključila pa konec leta 2027.
Projekt je eden od ključnih, ki so zapisani v strateškem poslovnem načrtu Luke Koper za obdobje 2024 – 2028. Kot je poudarila Nevenka Kržan, predsednica uprave Luke Koper, je začetek postopka javnega naročila zgolj prvi, a pomemben korak tega finančno, gradbeno in organizacijsko zelo zahtevanega projekta: »Z razširitvijo kapacitet na kontejnerskem terminalu odgovarjamo na pričakovanja ladjarjev in logistov ter utrjujemo naš položaj med severnojadranskimi pristanišči. Po zaključku gradbenih del in namestitvijo obalnih dvigal ter ureditvijo obstoječih skladiščnih površin bomo letno zmogljivost pretovora kontejnerjev povečali na 1,75 milijona TEU. Gradnja časovno sledi projektu drugega tira, ki bo predvidoma zaključen v letu 2026, tako da bomo v Luki Koper, pa tudi v celotni slovenski logistiki že v prvih letih delovanja izkoristili vse prednosti nadgrajene pristaniške in železniške infrastrukture.«